اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت 2.345 میلیون دلار برای نیم ساعت ناهار با سومین ثروتمند جهان



بلیت صرف ناهار با بافت در سال 2000 تنها 25 هزار دلار بود اما این رقم به تدریج افزایش یافت و در رکوردی بی سابقه در سال 2012 به رقم 3 میلیون و 456 هزار دلار رسید. برنده جایزه ناهار سال 2012 نخواست نامش افشا شود.

 یک سرمایه دار چینی صاحب یک شرکت تولید بازی های سرگرمی آنلاین برنده مزایده خوردن ناهار با "وارن بافت" سرمایه دار مشهور آمریکایی و سومین فرد ثروتمند جهان شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری "CNBC" آمریکا موسسه خیریه " گلاید فوندیشن" در سانفرانسیسکو اعلام کرد " دا لیان زئوس" مالک یک شرکت چینی تولید کننده بازیهای آنلاین رایانه ای ، ناهار خیریه سال 2015 را با پرداخت مبلغی بالغ بر 2 میلیون و 345 هزار دلار خواهد خورد.


ناهار نیم ساعته قرار است با حضور مالک شرکت چینی به همراه 7 نفر دیگر در رستوران " اسمیت و وولنسکی" نیویورک صرف شود.

بافت از سال 2000 همه ساله در ناهارهای خیریه بنیاد گلاید که مقر آن در سانفرانسیسکو است حضور می یابد.

بلیت صرف ناهار با بافت در سال 2000 تنها 25 هزار دلار بود اما این رقم به تدریج افزایش یافت و در رکوردی بی سابقه در سال 2012 به رقم 3 میلیون و 456 هزار دلار رسید. برنده جایزه ناهار سال 2012 نخواست نامش افشا شود.

در سال 2014 نیز یک سرمایه دار سنگاپوری با پرداخت مبلغی بالغ بر 2.2 میلیون دلار برنده صرف ناهار با بافت شده بود.

بافت 84 ساله سرمایه دار و کار آفرین آمریکایی است که عنوان " موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم " را به یدک می کشد.

عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم از این رو به بافت تعلق یافته که اگر هر سهامدار شرکت تاسیسی او به نام " برکشایر هاتاوی" در سال 1965 مبلغ 100 دلار از سهام شرکت او را خریده باشد امروز همان سهام ارزشی بیش از 1.2 میلیون دلار دارد.

بافت در سال 2008 در لیست فوربس به عنوان ثروتمند ترین فرد جهان قرار گرفت اما بر اساس آخرین رده بندی ها او با ثروتی بیش از 70 میلیارد دلار هم اکنون پس از بیل گیتس و کارلوس اسلیم در رده سومین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

بر اساس برآوردها بافت هر ساعت حدود 4.5 میلیون دلار درآمد کسب می کند. بر همین اساس پرداخت 2.2 میلیون دلار برای نیم ساعت غذا خوردن با او منطقی به نظر می رسد.

پول های پرداخت شده بابت صرف ناهار با بافت از سوی بنیاد خیریه گلاید صرف امور خیریه و مقابله با فقر و کمک رساندن به فقرا می شود.
 
در سال 2009 نیز یک سرمایه دار چینی به نام " "ژائو دنیانگ" موفق شد با پرداخت 1 میلیون و 680 میلیون دلار برنده صرف ناهار با بافت شود.  برخی از برندگان ترجیح می دهند ناهار را با بافت در شهر اوماها زادگاه او صرف کنند. تصویر زیر دنیانگ را به همراه پسرش در ناهار سال 2009 با بافت نشان می دهد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , سومین ثروتمند جهان

 
نرخ های پرداخت شده بابت صرف ناهار نیم ساعته با بافت از سال 2000 تا 2014

اخبار,اخبار اقتصادی , سومین ثروتمند جهان

 

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
حل بزرگترین مکعب روبیک جهان در 7 ساعت و نیم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرداخت وام میلیاردی در نیم‌ساعت



اخبار,اخبار اقتصادی,وام میلیاردی

«پرداخت X میلیارد تومان وام در عرض نیم‌ساعت آن هم بدون ضامن.» این متن جذاب این روزها در بخش تامین سرمایه آگهی‌ها به وفور قابل مشاهده است.

در شرایطی كه بانك‌ها برای پرداخت تسهیلات این دست و آن دست می‌كنند و آنقدر شرایط ضمن عقد قید می‌كنند كه نرخ سودها سر به فلك می‌كشد، در بازار آزاد، هر روز بر تعداد شركت‌های خصوصی كه با بانك‌ها موازی‌كاری می‌كنند، اضافه می‌شود.

پرداخت وام از سوی این شركت‌ها اگرچه از سوی ولی‌الله سیف غیرقانونی اعلام می‌شود اما همین شركت‌ها توانسته‌اند خلأ حضور بانك‌ها در پرداخت‌های خرد و كلان را پر كنند. این وام‌ها با سودهای ربا‌آلود بین ٣٦ تا ٦٠ درصد با سودهای بانكی ظاهرا ٢١ تا ٢٤ درصد و در عمل ٣٠ درصد به بالا به رقابت برخاسته‌ است.

«كاهش خرید خودرو مربوط به تشكیل كمپین نیست؛ دلیل آن را در قفل شدن پرداخت تسهیلات خودرو از ابتدای سال تاكنون باید جست‌وجو كرد.»

 

این گلایه نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از سیستم بانكی است كه منابع خود را فقط برای بخش‌هایی كه برای‌شان جذابیت دارد خرج می‌كنند و در فقدان حضور بانك‌ها این شركت‌های خصوصی هستند كه از ٥٠ تا ٦٠ درصد ارزش خودرو را به متقاضی تسهیلات می‌دهند البته با سودهای فضایی.

روی هر كالا و دارایی ارزش‌داری می‌توانید وام بگیرید. از ملك و خودرو گرفته تا طلا و جواهر، خط رُند و حتی فیش حقوقی و دسته چك. رقم‌ها اگرچه مختلف است و از ٥٠٠ هزار تومان تا به قول یكی از آگهی‌های این شركت‌ها «؟؟ میلیارد تومان» قابل پرداخت است اما نرخ سودها اغلب یكسان است.

٥/٢ تا سه درصد برای بازپرداخت اقساط ماهانه كه سود سالانه آن بین ٣٠ تا ٣٦ درصد محاسبه می‌شود و سودهای پنج درصد اغلب برای بازپرداخت مضاربه‌ای و برای ارقام بزرگ میلیاردی كه سود سالانه آن به ٦٠ درصد می‌رسد.

پرداخت به بازنشستگان آزاد است
پرداخت وام قاعده انحصاری ندارد. بازنشستگان، كارمندان بخش خصوصی و دولتی و مشاغل آزاد می‌توانند وام دریافت كنند.

 

بازنشستگان بر اساس فیش حقوقی خود بر مبنای مطابقت میزان اقساط ماهانه با حقوق دریافتی مبلغ وام تعیین می‌شود.

به این صورت كه یك بازنشسته با حقوق یك میلیون و ٢٠٠ هزار تومانی، هفت تا ١٠ میلیون تومان وام می‌تواند بگیرد.

 

به شرط آنكه دسته چك داشته باشد و برای پرداخت هر قسط یك برگ چك به شركت ارایه دهد.

 بازنشستگانی كه پیه گرفتن تسهیلات از شركت‌های غیرمجاز را بر تن می‌مالند باید بدانند كه مشمول سه درصد سود ماهانه یا ٣٦ درصد سود سالانه می‌شوند و این به جز ٩ درصد كارمزدی است كه شركت از آنها می‌گیرد.

به جای فروش، طلای‌تان را امانت دهید
طلاهای خود را می‌توانید در این كارزار به چرخه داد‌و ستد وارد كنید. ٩٠ درصد ارزش طلا را تسهیلات پرداخت می‌كنند و بعد از مدتی بین شش ماه تا یك سال طلای خود را با تسویه كامل بازپس می‌گیرید.

البته در این بین فقط حدود نصف ارزش طلای خود را سود داده‌اید. برای پرداخت اقساط طلا هم می‌توان به صورت پرداخت ماهانه یا پرداخت مضاربه‌ای عمل كرد. سود هر یك نیز متفاوت است.

غالبا پرداخت‌های مضاربه‌ای یا سررسید شده كه كل مبلغ در انتهای زمان مورد توافق یعنی پس از شش ماه یا یك سال پرداخت می‌شود؛ سودهای ٦٠ درصد در سال داشته و پرداخت‌های ماهانه ٣٠ تا ٣٦ درصد سود سالانه دارد.

بدون انتقال سند، بدون ضامن
در شرایطی كه بانك‌ها وثایق سنگین و ضامن‌های متعدد برای پرداخت وام مطالبه می‌كنند، در شركت‌های خصوصی تامین سرمایه بدون آنكه سپرده‌گذاری داشته باشید و بدون داشتن ضامن كارمند، فقط با سند ملكی امكان‌پذیر است.

 دیگر حتی نیازی به انتقال سند هم نیست. برای جذب بیشتر مشتریان شركت‌ها سند ملك یا خودرو را فقط در رهن درمی‌آورند بدون امكان انتقال سند. به این مفهوم كه اگر تسهیلات‌گیرنده نسبت به بازپرداخت تسهیلات اقدام نكرد سند منتقل نمی‌شود و فقط امكان توقیف آن فراهم خواهد شد. دارندگان خودرو ٥٠ تا ٧٠ درصد از ارزش خودرو را می‌توانند وام بگیرند. این درصد از شركت به شركتی دیگر متغیر است.

 بر اساس ارزش سند ملكی ارقامی را می‌توانید دریافت كنید كه حتی شمردن صفرهای آن هم برای‌تان سخت است.

 

این وام‌ها از ١٠ میلیون تومان تا ١٠ میلیارد تومان می‌تواند متغیر باشد. برای رقم‌های زیر ٢٠ میلیون تومان نیاز به سند ملك نیست. یا با سند خودرو وام‌تان را می‌گیرید یا با ارایه فیش حقوقی و جواز كسب صاحب چند میلیون تومان خواهید بود.

 این در حالی است كه بانك‌ها برای پرداخت كمترین مبالغ نیز كارمند رسمی برای تضمین می‌خواهند هرچه رقم درشت‌تر می‌شود تعداد ضامن‌های مورد نیاز هم بیشتر می‌شود.

 

برای گرفتن ٢٠ میلیون تومان وام از بانك‌ها و موسسات مالی و اعتباری سه ضامن كارمند با دسته چك نیاز است. تازه اگر خودتان هم چك نداشته باشید، ضامن چهارمی كه به جای شما چك بدهد باید به بانك معرفی كنید.

سود مضاربه‌ها به ٦٠ درصد می‌رسد
١٠٠میلیون تومان تسهیلات را یك‌روزه می‌گیرید و یك‌ساله باز‌می‌گردانید. با یك تقسیم ساده به ماهی هشت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان قسط ماهانه می‌رسید. اما این رقمی نیست كه باید پرداخت كنید.

 این شركت‌ها هر ماه از شما پنج درصد سود می‌گیرند كه با این حساب ماهی ١٣ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان باید بازپرداخت داشته باشید. به این ترتیب ١٥٩ میلیون و ٦٠٠ هزار تومان در پایان یك‌سال پرداخت كرده‌اید كه این عدد بهره‌ ٦٠ درصدی است كه در ازای وام یك‌روزه خواهید پرداخت. این ارقام و اعداد بدون پرداخت كارمزدی است كه شركت‌ها بنا به سلیقه خود انتخاب می‌كنند.

 كارمزدها از پنج تا ٩ درصد متغیر است و این مبلغ همان ابتدا از شما گرفته می‌شود. برخی تسهیلات نیز به صورت مضاربه‌ای پرداخت می‌شود. این وام‌ها عموما مبالغ بالای یك میلیارد را شامل می‌شود كه اصل مبلغ در آخرین روز قرارداد قابل پرداخت است.

 سررسید مضاربه‌ها نیز سه‌ماهه، شش‌ماهه و یك‌ساله است و طبق توافق طرفین نحوه پرداخت سود تعیین می‌شود. اما مبلغ سود همان پنج درصد در ماه است و در این نوع وام‌ها نیز سند ملكی با ارزش ٥/١ برابر تسهیلات نقش اصلی را بازی می‌كند.

 

سند را یا به صورت وكالتی یا قطعی به نام شركت مزبور كرده و در ازای آن مبایعه‌نامه قابل برگشت دریافت خواهید كرد تا پس از اتمام بازپرداخت ملك خود را به نام خود بازگردانید.

فعالیت شركت‌هایی كه با پول خود پول می‌سازند در سال‌های اخیر كه منابع بانكی روی مشتریان بیش از گذشته بسته شده، روز به روز گسترده‌تر شده است و بار تامین سرمایه بسیاری از واحدهای تولیدی را به دوش می‌كشد اما در ازای سودی كه از این واحدها طلب می‌كنند غالبا تولیدكنندگان با حجم زیادی از اقساط بی‌بازگشت و ورشكستگی مواجه می‌شوند.

اخبار اقتصادی - اعتماد