اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت 10 هزار دلاری داعش برای جذب نیرو



اخبار,اخبار بین الملل , گروه تروریستی داعش

  کارشناسان سازمان ملل متحد روز جمعه گفتند که گروه تروریستی داعش به حامیان خود تا مبلغ 10هزار دلار برای هر فردی که برای جنگیدن در سوریه و عراق به عضویت این گروه درآورند، پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، کارشناسان سازمان ملل متحد این مطلب را پس از دیدار از بلژیک بیان کردند که یکی از کشورهای اروپایی اصلی منشا اعزام تروریست های خارجی برای جنگیدن در صفوف داعش در عراق و سوریه به شمار می رود.


به گفته «الیزابت کارسکا» رئیس یک گروه وابسته به سازمان ملل متحد که در این زمینه بررسی می کند، داعش از رسانه های اجتماعی و شبکه های غیررسمی دوستی و خانوادگی که بسیاری از آنها در (بخش های اشغال شده) سوریه قرار دارند، برای جذب تروریست های جدید در بلژیک استفاده می کند.


کارسکا افزود: کارشناسان سازمان ملل متحد از منابع خود در بلژیک دریافته اند که تاکنون فقط 500 تروریست از کشور بلژیک به عراق و سوریه رفته اند که میزان سرانه آن از همه کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا بالاتر است.


کارسکا در یک نشست خبری در بروکسل گفت: ما شنیده ایم که داعش به اعضای خود از دو، سه تا 10 هزار دلار برای جذب هر عضو تازه می پردازد که بستگی به تحصیلات و نوع این افراد دارد.


این وکیل و حقوقدان مدافع حقوق بشر لهستانی افزود: اگر شخصی تحصیلات بالایی مانند کارشناسی در رایانه یا دکترا در پزشکی داشته باشد، داعش به افرادی که آنها را جذب می کنند، مبلغ بیشتری پرداخت می کند.


این گروه وابسته به سازمان ملل متحد به ریاست کارسکا که توسط کمیسیون حقوق بشر این سازمان مستقر در ژنو تاسیس شده است، اعلام کرد: حامیان این گروه تکفیری در بلژیک، در سال 2010 نخستین موج از تروریست های به عضویت این گروه درآمده را به سوریه اعزام کرد.
کارسکا افزود: اکنون با ازهم پاشیده شدن گروه حامیان داعش در بلژیک و دستگیر و زندانی شدن بسیاری از اعضای آن، افراد دیگری اقدام به عضوگیری برای این گروه تروریستی می کنند.


به گفته کارسکا، روش اصلی عضوگیری برای داعش در سال گذشته میلادی (2014)، از طریق شبکه های غیررسمی دوستانه و خانوادگی و همچنین شبکه های اجتماعی بوده است.


کارسکا افزود: شمار زیادی از زنان و دختران بلژیکی برای ازدواج با تروریست ها یا مراقبت از بیماران و زخمی های داعش از این کشور به سوریه وعراق می روند و شماری از آنان نیز واقعا در نبرد علیه نیروهای دولتی شرکت می کنند.


براساس این گزارش، با اینکه آمار دقیقی از شمار زنانی که بلژیک را برای عضویت در داعش ترک می کنند، وجود ندارد، اما شمار پسران و مردان بلژیکی که به داعش می پیوندند، از حدود 10 نفر در ماه در سه سال پیش، اکنون به حدود چهار یا پنج تن در ماه کاهش یافته است.
به گفته ویژ، میانگین سنی این افراد 23 سال است که در حال کاهش یافتن است.


قرار است گزارش نهایی این گروه کاری که چند ماه پیش برای حقیقت یابی به تونس سفر کرده بود، در سال آینده میلادی (2016)، منتشر شود.


 اخبار  بین الملل  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
جذب نیرو داعش در سرت لیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدیه 10 هزار دلاری عروس و داماد برای مهمانان یک عروسی



هدیه 10 هزار دلاری عروس و داماد برای مهمانان یک عروسی

جنت جکسون 46 ساله و نامزد قطری‌الاصلش به تمامی میهمانان مراسم ازدواجشان یک ساعت مدل «رولکس» 10 هزار دلاری هدیه می‌دهند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش نامه به نقل از العربیه، جنت جکسون، ستاره پاپ آمریکا قرار است با «وسام المانع» نامزد قطری الاصلش اواخر سال 2013 مراسم ازدواجشان را در شهر دوحه قطر برگزار کنند.

خواهر خوانده «مایکل جکسون» دیگر ستاره سبک رپ آمریکا و همسرش در شب ازدواجشان در قفسی از جنس طلا حاضر و مراسم ازدواجشان را با حضور 500 مهمان ویژه جشن می‌گیرند.

قرار است این مراسم ازدواج که از آن به عنوان ازدواج قرن نام می‌برند اواخر سال 2013 میلادی برگزار شود.

هزینه مراسم ازدواج این خواننده آمریکایی که 46 سال سن دارد ونامزد میلیاردرش در حدود سه میلیون دلار برآورد شده است.

این دو در نظر دارند به تمامی مهمانانی که قرار است در این مراسم حضور پیدا کنند یک ساعت مدل رولکس به قیمت 10 هزار دلار هدیه دهند./نامه نیوز