اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرداخت رشوه حسنی مبارک به نخست وزیر فرانسه افشا شد



 

ر

 

یک نشریه فرانسوی در شماره امروز چهارشنبه خود از ماجرای پرداخت رشوه حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر به فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه پرده برداشت.

 

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، نشریه "لو کانار آنشنه" چاپ پاریس گزارش داد: حسنی مبارک، رییس جمهوری فرانسه تمامی هزینه های تعطیلات کریسمس گذشته فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه را به عنوان هدیه به وی متقبل شده بود.

بنابر این گزارش، دفتر نخست وزیر فرانسه نیز دریافت این هدیه توسط فرانسوا فیون را تایید کرد.

به نوشته نشریه فرانسوی، دولت مصر هزینه تعطیلات سفر خانوادگی فرانسوا فیون به مصر را بین ۲۶ دسامبر تا دوم ژانویه متقبل شده بود.

این هزینه که به عنوان یک هدیه از سوی دولت حسنی مبارک به وی بود، شامل در اختیار گذاردن یک فروند جت شخصی به خانواده نخست وزیر فرانسه در سفر از شهر "اسوان" شمال مصر به "ابوسیمبل" در جنوب رود نیل بوده است.

در همین حال شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ گزارش داد که نخست وزیر فرانسه در جریان این سفر ملاقات رسمی نیز با حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر داشته است.

بر اساس این گزارش، در حالی این هدیه سفر رایگان کریسمس از سوی دولت حسنی مبارک به نخست وزیر فرانسه اهدا شده است که یک هفته بعد مصر شاهد خیزش مردم شد.

افشای این خبر اینک به عنوان اشتباه به دنبال اشتباه در دولت نیکلا سارکوزی در نزد افکار عمومی فرانسه جاری است.

دولت سارکوزی پس از روزها بحث و جدل بر سر سفر جنجالی میشل الیو ماری، وزیر امور خارجه فرانسه به تونس به هزینه و دعوت یکی از دوستان نزدیک به زین العابدین بن علی رییس جمهوری مخلوع این کشور، این بار از رانت خواری فرانسوا فیون دچار تنش شده است.../شبکه ایران


ویدیو مرتبط :
پرداخت پنج میلیون دلاری فیفا به ایرلند؛ وام یا رشوه ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاندیدای اخوان المسلمین و نخست وزیر سابق حسنی مبارک به دور دوم انتخابات مصر راه یافتند



کاندیدای اخوان المسلمین و نخست وزیر سابق حسنی مبارک به دور دوم انتخابات مصر راه یافتند

اخوان المسلمین مصر اعلام کرد محمد مورسی و احمد شفیق به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافتند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب : اخوان المسلمین مصر اعلام کرد محمد مورسی و احمد شفیق نخست وزیر سابق حسنی مبارک به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور راه یافتند.

به گزارش انتخاب به نقل از فرانس پرس، به نوشته ی سایت گروه اخوان المسلمین، پس از شمارش 90 درصد آرا مشخص شد که رقایت نهایی بین محمد مورسی و احمد شفیق خواهد بود.

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سخنگوی ستاد شفیق ادعای اخوان المسلمین را تایید نکرد.

بر اساس این گزارش، ستاد انتخابات مصر نتیجه ی  انتخابات را در روز یک شنبه اعلام خواهد کرد.

اگر نتیجه ی اعلام شده توسط گروه اخوان المسلمین حقیقت داشته باشد، دو کاندیدای نهایی در روز 16 و 17 ژوئن با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

فاروق سلطان رئیس کمیسیون عالی انتخابات سه ساعت پیش از پایان رای گیری اعلام کرد که نسبت شرکت کنندگان در انتخابات، به حدود 50 درصد از واجدان شرایط رسید. بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در مصر هستند./انتخاب