اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرتغال با رونالدو به جام جهانی رفت


پرتغال با درخشش کریستیانو رونالدو موفق شد با غلبه بر سوئد به جام جهانی صعود کند.

ایسنا: پرتغال با درخشش کریستیانو رونالدو موفق شد با غلبه بر سوئد به جام جهانی صعود کند.

پرتغال و سوئد در دیدار برگشت خود در ورزشگاه فرندز آره‌نا به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری 3 بر 2 پرتغال به پایان رسید.

پرتغالی‌ها با وجود اینکه در بازی رفت با اندوخته یک گل به این دیدار آمده بودند بازی را بهتر شروع کردند و چندین بار تا فروپاشی دروازه میزبان پیش رفتند. استرس بیش از حد مانع از این شد که سوئد بتواند بازی زیبای خود را در بازی برگشت تکرار کند.

آنها در نیمه نخست تنها 3 شوت به سمت دروازه پرتغال داشتند در حالی که پرتغالی‌ها به مراتب بازی بهتری در نیمه نخست از خود نشان دادند. البته پرتغالی ها بدشانس بودند که الدر پوستیگا مهاجم خود را پیش از آغاز مسابقه به دلیل مصدومیت از دست دادند و بنتو مجبور شد هوگو آلمیدا را جایگزین او کند.

در نیمه دوم پرتغالی‌ها مزد بازی خوب خود را گرفتند. پاس ژوائو موتینیو به کریستیانو رونالدو رسید و این بازیکن نیز با ضربه ای زیبا دروازه سوئد را گشود تا نشان دهد چرا همگان او را شایسته دریافت توپ طلای فوتبال جهان در سال 2013 می‌دانند. سوئد پس از خوردن گل به خود آمد و سراپا حمله شد اما هر بار مدافعان پرتغالی مانع از گل خوردن این تیم شدند. سوئدی‌ها اکنون برای حضور در جام جهانی باید 3 گل به ثمر می‌رساندند. زلاتان ابراهیموویچ موفق شد در دقیقه 68 یکی از گل ها را به ثمر برساند و امید را به هم‌تیمی‌هایش برگرداند. حالا سوئد برای حضور در جام جهانی 2014 به 2 گل نیاز دارد. چهاردقیقه بعد زلاتان ابراهیموویچ موفق شد گل دوم خود و سوئد را به ثمر برساند تا هیجان به اوج خود برسد. حالا سوئد برای حضور در جام جهانی به یک گل نیاز دارد اما در ادامه فوق ستاره این‌روزهای فوتبال جهان همه چیز را تغییر داد.

کریستیانو رونالدو با دو گل در دقایق 77 و 79 موفق شد هم پرتغال را خیلی زود به جام جهانی بفرستد و هم هواداران سوئدی را به خانه. رونالدو با هت تریک در بازی برابر سوئد تعداد گل‌هایش برای تیم ملی پرتغال را به عدد 47 رساند تا در کنار پائولتا در صدر جدول گلزن برترین گلزنان تاریخ فوتبال پرتغال قرار گیرد. به این ترتیب پرتغال با برتری 4 بر 2 در مجموع دو دیدار برابر سوئد مسافر جام جهانی شد.


ویدیو مرتبط :
رونالدو پرتغال را به جام جهانی برد!-HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قرعه کشی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در اروپا انجام شد/ پرتغال- سوئد؛ جدال رونالدو- ایبرا



 قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 ,جام جهانی  2014

قرعه کشی پلی‌آف انتخابی جام جهانی در اروپا انجام شد/ پرتغال- سوئد؛ جدال رونالدو- ایبرا

تیم‌های اروپایی حاضر در پلی اف انتخابی جام جهانی حریفان خود را شناختند.

 آیین قرعه کشی پلی آف جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا برگزار شد و هشت تیم راه یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

پرتغال، یونان، کرواسی، اوکراین، فرانسه، سوئد، رومانی، دانمارک و ایسلند نه تیمی بودند که در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی در قاره سبز در مکان دوم گروه خود قرار گرفتند. دانمارک به دلیل عملکرد ضعیف‌تر کنار گذاشته شد و هشت تیم باقی مانده پس از سید بندی در دو گروه قرار گرفتند.

** نتیجه قرعه کشی به این ترتیب است:
پرتغال- سوئد

یونان- رومانی

کرواسی- ایسلند

اوکراین - فرانسه

دیدارهای رفت 15 نوامبر و دیدارهای برگشت 19 نوامبر برگزار می‌شود. /ایسنا