اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پرترددترین استان کشور در بهار امسال


مدیركل حمل ونقل و پایانه های استان البرز به ثبت تردد بیش از 88 میلیون و 760 هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز در سه ماه اول سال93 اشاره کرد و گفت: استان البرز در صدر جدول استان‌های پر تردد كشور قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر: مدیركل حمل ونقل و پایانه های استان البرز به ثبت تردد بیش از 88 میلیون و 760 هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز در سه ماه اول سال93 اشاره کرد و گفت: استان البرز در صدر جدول استان‌های پر تردد كشور قرار گرفته است.

قاسم باقری با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر حسب آمار اخذ شده از طریق ترددشمار های نصب شده در 30 مقطع از محورهای مواصلاتی استان، در مجموع 88 میلیون و 760 هزار و 733 تردد از استان انجام شده كه بر حسب این آمار، در ایام مذكور استان البرز اولین استان پرتردد كشور بوده است و پس از البرز، استان‌های مازندران، گیلان و تهران در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیركل حمل ونقل و پایانه های استان البرز با اشاره به اینكه استان البرز مسیر عبور بسیاری از مسافران به سایر نقاط كشور است، نظارت بر تردد و مدیریت ترافیك در استان را بسیار با اهمیت عنوان كرد و افزود: در ایام مذكور بیشترین تردد در محور كرج – تهران و بالعكس با 21 میلیون و 398 هزار و 207 تردد و پس از آن در محور كرج- قزوین و بالعكس با 9 میلیون و 373 هزار و 321 تردد انجام شده است. همچنین در محور كرج - چالوس و بالعكس نیز در این مدت 2 میلیون و 687 هزار و 239 تردد ثبت شده است.

وی، سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در استان البرز را 12درصد اعلام كرد و اظهارداشت: بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین در محور كرج-ماهدشت بوده است.

مدیركل حمل ونقل و پایانه های استان البرز با اشاره به بهره گیری از تكنولوژی های حمل ونقل هوشمند در كنترل و مدیریت ترافیك در استان البرز، خاطر نشان كرد: در مركز مدیریت راه‌های استان البرز علاوه بر ثبت و تحلیل آمار ترددها، كنترل تصویری محورهای ارتباطی استان از طریق 20 دوربین تصویری منصوب در جاده ها، سیستم تعیین متوسط زمان سفر، ثبت سرعت و سبقت غیر مجاز، اطلاع رسانی وضعیت لحظه ای ترافیك و... انجام می شود و توسعه و افزایش استفاده از تجهیزات حمل ونقل هوشمند برای امسال نیز در دستور كار این اداره كل قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
طبیعت شلم در استان ایلام بهار 1394

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پرترددترین استان کشور در نوروز 94


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: با برنامه‌ریزی و تمهیدات اندیشیده شده به نظر می‌رسد البرز پرترددترین استان کشور در نوروز امسال باشد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: با برنامه‌ریزی و تمهیدات اندیشیده شده به نظر می‌رسد البرز پرترددترین استان کشور در نوروز امسال باشد.

ابوالفضل عبیدی، اظهارکرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده در طول تعطیلات نوروزی سال 93، 18 و نیم میلیون وسیله نقلیه از محورهای مواصلاتی استان البرز عبورکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک با برنامه‌های زیرساختی که امسال انجام شده این آمار در تعطیلات نوروزی 94 افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

عبیدی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، کارگاه‌های زنده هنرهای سنتی، اطلاع رسانی مناسب، ارائه نقشه‌های گردشگری، افزایش سرکشی و نظارت‌های مستمر بر اماکن اقامتی و پذیرایی تنها بخشی از برنامه‌های تدارک دیده شده در ایام نوروز است که می‌تواند در جذب گردشگران نوروزی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: در تعطیلات نوروز93 آزاد راه کرج تهران با دو میلیون و 254 هزار و 95 تردد و آزاد راه تهران کرج با یک میلیون و 915 هزار و 335 تردد پرترددترین محورها و جاده نظرآباد اشتهارد با هفت هزارو428 تردد، کمترین عبور و مرور خودرو را به خود اختصاص داده بود.

این مسئول ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان البرز با تکیه بر این آمار از مدتها قبل برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داد تا مسافران نوروزی با انگیزه بیشتری وارد استان البرز شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، البرز خاطر نشان کرد: از پنج محور پرتردد کشورچهار محور آن در استان البرز قرارگرفته و این ظرفیت بالقوه، موضوع مهم و دست مایه برنامه‌های نوروزی این اداره کل بوده است.

وی درپایان گفت: امید است با برنامه ریزی‌های انجام شده، مسافران نوروزی امسال فقط مسافران عبوری نباشند و برای گذراندن اوقات فراغت در البرز توقف کرده و از جاذبه‌های مختلف این استان استفاده کنند.