اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پراید ۲۰ میلیونی + پیاز ۲۵۰۰ تومانی = همایش میلیاردی بندرعباس!



وقتی انتخابات برای رییس جمهور مهمتر از معیشت مردم است

پراید ۲۰ میلیونی + پیاز ۲۵۰۰ تومانی = همایش میلیاردی بندرعباس!

در این اوضاع، آیا هزینه‌های میلیاردی برای جمع کردن صدها نفر در یک همایش جهت‌دار و با مواضع از پیش تعیین شده، خدمت به ملت است؟ بودجه‌های چنین همایش‌های رنگ و لعاب دار و در سایه‌ی جریان انحرافی برای دولت مایه اعتبار و آبروست؟ اگر در دوران اصلاحات یا قبل‌تر از آن هم چنین همایش‌های لعاب‌داری برگزار می‌شد، صدای هیچ‌کس در نمی‌آمد؟ آن موقع احتمالا کفن‌پوشانی در کشور راه می‌افتادند و مظلومیت اسلام و ایران را فریاد می‌زدند؛ اما امروز چه؟

فردانیوز: در شرایطی که فضای اقتصادی کشور ملتهب است و فشار معیشتی آشکاری بر مردم وارد می‌آید، رئیس‌جمهور در کمال آرامش و اعتماد به نفس همچنان در مواضع پیشین خود به سر می‌برد. 

آقای احمدی نژاد در گفتگوی چند شب پیش خود در رسانه ملی، طی پاسخ به خبرنگار خبرگزاری مهر، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور این‌گونه گفت: «من معتقدم شرایط اقتصادی کشور شرایط بسیار خوبی است.

بله وقتی تورم می شود که همه مردم ضرر نمی کنند، فقط حقوق بگیر ثابت اگر حقوقش افزایش پیدا نکند، ضرر می کند، بقیه از تورم سود می برند. فرض کنید خانه گران شده است، آیا همه ضرر می کنند؟ یا آنها که هیچ خانه ای ندارند، ضرر می کنند. دولت مسکن مهر را راه انداخته که همه خانه دار شوند ... 

ما معتقدیم دولت پول نفت را بر سر سفره مردم آورد، چرا نیاورد؟ اینکه می‌گویید پول مردم یک سوم شده در جیب چه کسی رفته است؟ پس یک عده پولدارتر شده اند. بله، کسانیکه حقوق ثابتی می گیرند در این یکساله آسیب دیده اند، قبل از این یکسال چه؟ بازهم آسیب دیده اند؟

تمام شاخص ها و اندازه گیری هایی که تمام نهادها حتی مخالفان دولت تهیه کرده اند می گویند فاصله طبقاتی کم شده است، این یعنی چه؟ یعنی رفت سر سفره مردم.»

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

باید اشاره کرد که آقای رئیس جمهور به نحوی از مسأله بالا یاد می‌کند که گویی برای نظام اسلامی افتخار است که برخی افرادش فقیر شوند و برخی دیگر غنی گردند؛ یا تورم را مایه رشد اقتصادی دیگر برخی می شمرند و احتمالا باید نتیجه بگیرند که تورم، خیلی هم بد نیست! 

در حالی که وقتی پول ملت یک سوم می‌شود لزوما در جیب کسی نمی‌رود، بلکه سوء مدیریت را برای این یک سوم شدن نمایش می‌دهد. اتفاقا زمانی که تورم می‌شود، حتی کسی که خانه دارد و قیمت مسکن او بالا می‌رود باز هم ضرر می‌کند. چراکه اگر خود او بخواهد مسکن خویش را نوسازی کند یا ارتقا ببخشد، قدرت خرید کمتری نسبت به گذشته خواهد داشت.

دولت رابطه خود و مردم را به شکلی درآورده است که مردم را حقوق‌بگیر دولت کرده و این روند به اقتصاد کلان مملکت آسیب جدی وارد ساخته است. یارانه‌هایی که باید صرف امور زیربنایی، تولید کشور می‌شد امروز به دست مردم داده می‌شود که در امور جاری صرف گردد و نقدینگی کشور را افزون کند؛ امری که البته از نگاه محمود احمدی‌نژاد امری مساعد و مطلوب است!

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

رئیس دولت در شرایطی از اقتصاد مطلوب سخن می‌گوید که قیمت همه چیز جهش یافته است؛ فرقی هم نمی‌کند که پراید 20میلیونی باشد یا پیاز 2500تومانی! در این اوضاع، آیا هزینه‌های میلیاردی برای جمع کردن صدها نفر در یک همایش جهت‌دار و با مواضع از پیش تعیین شده، خدمت به ملت است؟ بودجه‌های چنین همایش‌های رنگ و لعاب دار و در سایه‌ی جریان انحرافی برای دولت مایه اعتبار و آبروست؟ 

اگر در دوران اصلاحات یا قبل‌تر از آن هم چنین همایش‌های لعاب‌داری برگزار می‌شد، صدای هیچ‌کس در نمی‌آمد؟ آن موقع احتمالا کفن‌پوشانی در کشور راه می‌افتادند و مظلومیت اسلام و ایران را فریاد می‌زدند؛ اما امروز چه؟ آقای رئیس جمهور در کشور راه می‌افتد و هرچه می‌خواهد می‌گوید و هرچه می‌خواهد می‌کند، صدای کسی هم در نمی‌آید. بعد از آن هم  شعار پشت شعار که نفت سر سفره‌های مردم است و فاصله طبقاتی کم شده است!

به نظر می‌رسد جریان انحراف با سیطره و تأثیرگذار خود در دولت، فضای قوه مجریه را به سمت رویکرد فعلی کشانده است که با توجه به نزدیک شدن ایام انتخابات کشور، آرام آرام فضای تبلیغات نیز از دل آن‌ها بیرون می‌آید. این فضای تبلیغات نمایشی از هزینه‌هایی که دولت برای از دست ندادن کرسی ریاست جمهوری کشور به خرج می‌دهد و البته نیاز به بررسی است که محل تأمین چنین خرج‌تراشی‌هایی کجاست. خرج‌تراشی‌ها و هزینه‌گرایی‌هایی که در یک اقتصاد مقاومتی آن هم توسط دولت و قوه مجریه آن اقتصاد، هیچ وجه و شکل قابل پذیرشی ندارد./فردانیوز

 


ویدیو مرتبط :
بیلبوردهای میلیونی و میلیاردی چقدر ویترین کالاهای داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با تسهیلات ۲۰ میلیونی خانه دار شدن ممكن است؟



 

با تسهیلات ۲۰ میلیونی خانه دار شدن ممكن است؟

 

اگر چه بررسی ها در بازار خرید و فروش وام و اوراق امتیاز تسهیلات مسكن نشان از ثبات قیمت دارد اما باید بررسی شود كه آیا با این تسهیلات خانه دار شدن ممكن است؟

به گزارش خبرنگار مسكن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بررسی قیمت ها در بازار خرید و فروش مسكن نشان می دهد در تهران هزینه خرید هر متر مربع واحد مسكونی در مناطق جنوبی شهر حدود یك میلیون تومان و در مناطق مركزی و شمالی از یك میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان متغیر است. البته واحدهای مسكونی با قیمت های بالاتری نیز در شهر تهران وجود دارد كه به نظر نمی رسد خریداران آنها از این نوع تسهیلات استفاده كنند.

كارشناسان معتقدند این تسهیلات به دلیل عدم تناسب درآمد مردم با قیمت ملك، برای خرید یك واحد مسكونی كافی نیست و دردی را دوا نمی كند بنابراین متخصصان بخش مسكن بر لزوم افزایش سقف تسهیلات خرید مسكن تا ۸۰ الی ۹۰ درصد قیمت ملك با سود پایین و دوره بازپرداخت طولانی تاكید كرده و اعلام می كنند این الگو كه در بسیاری از كشورها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند مفید باشد. اگرچه دولت این الگو را در طرح مسكن مهر به كار گرفته است و تا ۸۰ درصد هزینه ملك را تسهیلات پرداخت می كند اما همانطور كه بارها اعلام شده است دولت باید سایر متقاضیان را نیز در نظر بگیرد. اقشار متوسط و رو به بالای جامعه نیز به مسكن نیاز دارند و طرح مسكن مهر نمی تواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.

بر این اساس، وام ۲۰ میلیونی بانك مسكن توسط مراكز فروش وام با قیمتی بین دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و از دارندگان این وام حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خریداری می شود.

همچنین تسهیلات ۱۸ میلیونی كه در گذشته از پرطرفدارترین وام های مسكن در گذشته بودند و كمك بسیاری برای خرید مسكن به بی خانمان ها می كردند این روزها طرفداران زیادی ندارند و با قیمتی حدود دو میلیون ۱۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می شوند و با قیمتی حدود یك میلیون و ۸۵۰ هزار تومان از دارندگان خریداری می شوند.

همچنین هر یك میلیون تومان اوراق امتیاز تسهیلات مسكن با قیمتی حدود ۱۵۵ هزار تومان در بورس و ۱۶۳ هزار تومان در بازار آزاد به فروش می رسد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام فعالان بازار، این روزها اوراق طرفداران بیشتری دارند زیرا ملك به نام خریدار می شود.

همچنان تنوع تسهیلات خرید مسكن در بازار زیاد و سقف تسهیلات موجود در بازار افزایش یافته است و به نظر می رسد به دلیل ناكافی بودن تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی خرید مسكن، استقبال از این تسهیلات مناسب باشد. البته كارمزدی كه توسط مراكز مشاوره دریافت می شود و همچنین سود این تسهیلات، بسیار بالا است.

بر این اساس، متقاضیان خرید تسهیلات و همچنین تهیه گواهی ضمانت باید بسیار مراقب باشند تا توسط سودجویان مورد سوءاستفاده قرار نگیرند چراكه طی هفته های اخیر شنیده شده كه برخی از این مراكز اقدام به كلاهبرداری می كنند.../ایسنا