اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش 46 هزار نفر در آزمون مدارس تیزهوشان



تیزهوشان,آزمون مدارس تیز هوشان

پذیرش 46 هزار نفر در آزمون مدارس تیزهوشان

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان از پذیرفته شدن 46 هزار نفر در آزمون مدارس تیزهوشان خبر داد.

مهری سویزی درگردهمایی اعضای شورای معاونان و مدیران کل ادارات آموزش وپرورش سراسر کشور در محل اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به اینکه در شهر تهران 82 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند، گفت: با صدور 128 مجوز جدید برای تاسیس مدارس تیزهوشان میانگین تراکم دانش آموزی به 2/27 درصد می‌رسد.

وی افزود: از مجموع 700 هزار دانش آموز شرکت کننده در آزمون ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی کمتر از هفت درصد در مدارس سمپاد پذیرفته می‌شوند.

وی استانهای بوشهر، زنجان وکردستان را به ترتیب دارای بالاترین درصد پذیرش دانش آموز جدید در آزمون امسال مدارس تیزهوشان عنوان وخاطر نشان کرد: در اول مهرماه 92، 662 مدرسه تیزهوشان با 150 هزار دانش آموز فعالیت خود را در سراسر کشور آغاز می‌کند.

وی تاکید کرد: از اول مهرماه سال جاری 206 شهر ومنطقه کشور دارای مدرسه سمپاد خواهند بود.

وی با اشاره به فعالیت 5711 کلاس در مهرماه 92 که نسبت به سال پایه 1388، 120 درصد رشد را نشان می‌دهد، تصریح کرد: مدارس استانهای آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال بختیاری، زنجان، گیلان و البرز 100 درصد هوشمند سازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مجموع 530 مدرسه سمپاد، 400 مدرسه،هوشمند سازی شده است،‌ خاطر نشان کرد: در کل کشور 70 درصد کلاسها و 80 درصد مدارس سمپاد هوشمند سازی شده است.

سویزی با تاکید بر اینکه تعداد مدارس تیزهوشان تهران از 31 مدرسه به 42 مدرسه افزایش یافته است، گفت: در آزمون امسال مدارس تیزهوشان در شهر تهران کمتر از شش درصد شرکت کنندگان در آزمون پذیرفته خواهند شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
آزمون ورودی مدارس تیزهوشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش 180 هزار داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی،گفت: تمام شرکت‌کنندگان این آزمون می‌توانند از پنجم شهریور ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند.

جلال طباطبایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس با تأکید براینکه آزمون کاردانی به کارشناسی بدون هیچ مشکلی در کمال آرامش برگزار شد، گفت: در این آزمون 424 هزار و 724 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

به گفته وی 179 هزار و 856 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال پذیرفته می‌شوند که 161 هزار و 751 نفر آنها از ترم مهر و 18 هزار و 105 نفر از ترم بهمن، تحصیل خود در این مقطع را آغاز می‌کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کمی فرصت برای توزیع کارنامه اولیه برای انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند از پنجم تا هشتم شهریور ماه برای انتخاب رشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه مربوط به انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته از چهارم شهریور ماه از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود، گفت: در هفته دوم شهریورماه نتایج نهایی این آزمون اعلام می‌شود./فارس