اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پذیرش 180 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/انتخاب رشته تمام داوطلبان

خبرگزاری فارس: معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به پذیرش 180 هزار داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی،گفت: تمام شرکت‌کنندگان این آزمون می‌توانند از پنجم شهریور ماه برای انتخاب رشته اقدام کنند.

جلال طباطبایی معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با فارس با تأکید براینکه آزمون کاردانی به کارشناسی بدون هیچ مشکلی در کمال آرامش برگزار شد، گفت: در این آزمون 424 هزار و 724 نفر ثبت‌نام کرده بودند.

به گفته وی 179 هزار و 856 نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی امسال پذیرفته می‌شوند که 161 هزار و 751 نفر آنها از ترم مهر و 18 هزار و 105 نفر از ترم بهمن، تحصیل خود در این مقطع را آغاز می‌کنند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کمی فرصت برای توزیع کارنامه اولیه برای انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی، تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند از پنجم تا هشتم شهریور ماه برای انتخاب رشته محل‌های تحصیلی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه مربوط به انتخاب رشته داوطلبان کارشناسی ناپیوسته از چهارم شهریور ماه از طریق سایت سنجش منتشر می‌شود، گفت: در هفته دوم شهریورماه نتایج نهایی این آزمون اعلام می‌شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
مشاوره انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد مهندسی صنایع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی/ ظرفیت پذیرش به تفکیک گروهها



آغاز انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی,دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته

آغاز انتخاب رشته در آزمون کاردانی به کارشناسی/ ظرفیت پذیرش به تفکیک گروهها

مشاور سازمان سنجش از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته در سامانه این سازمان خبر داد.

حسین توکلی در گفتگو با  مهر، گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شد و تمام داوطلبان حاضر در جلسه آزمون ورودی دوره های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 92 که در این کنکور شرکت کرده اند، می توانند این دفترچه را از سامانه دریافت کنند.

وی ادامه داد: مهلت انتخاب رشته این آزمون از امروز دوشنبه 28 مرداد آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه دارد، داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل از میان کد رشته محلهای رشته امتحانی مربوط، اقدام و کد رشته محلهای انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه انتخاب کنند.

به گفته مشاور عالی سازمان سنجش، متقاضیان علاقمند به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد می توانند با مراجعه به سامانه مرکز آزمون دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب کد رشته محلهای تحصیلی خود برابر برنامه زمانی اعلام شده توسط این دانشگاه اقدام کنند.

وی درباره میزان پذیرش دانشجو در این دوره از پذیرش کارشناسی ناپیوسته، اظهار داشت: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 180 هزار و 851 نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد 27 هزار و 271 نفر برای دوره روزانه، 6 هزار و 747 نفر در نوبت دوم، 900 نفر در نیمه حضوری، 144 هزار و 108 نفر برای موسسات غیردولتی، 1800 نفر برای دوره مجازی و 25 نفر برای پردیسهای خودگردان پذیرفته خواهند شد.

توکلی میزان پذیرش دانشجو را به تفکیک گروه های آزمایشی نیز اعلام کرد و گفت: از تعداد 180 هزار و 851 نفری که پذیرفته می شوند، در گروه آموزش پزشکی 5 هزار و 338 نفر، در گروه آموزشی فنی مهندسی 105 هزار و 152 نفر، در گروه آموزشی علوم کشاورزی 8 هزار و 105 نفر، در گروه آموزشی علوم پایه 1970نفر، در گروه آموزشی علوم انسانی 53 هزار و 289 نفر، در گروه آزمایشی هنر 6 هزار و 604 نفر و در گروه آموزشی دامپزشکی 393 نفر پذیرفته می شوند./مهر