اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش زنان با مدارک شناسایی در هتل‌ ها


رییس اتحادیه‌ی هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران تأکید کرد: خانم‌های تنها، با داشتن مدارک شناسایی می‌توانند در مراکز اقامتی پذیرش شوند و مدیریت هتل باید با تماس با اداره‌ی اماکن از طریق سامانه‌ی ثبت اداره اماکن، مشخصات فرد را منعکس کند.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه‌ی هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران تأکید کرد: خانم‌های تنها، با داشتن مدارک شناسایی می‌توانند در مراکز اقامتی پذیرش شوند و مدیریت هتل باید با تماس با اداره‌ی اماکن از طریق سامانه‌ی ثبت اداره اماکن، مشخصات فرد را منعکس کند.

پیش از این (ایسنا)، در گزارشی با عنوان «چرا زن‌ها باید در خیابان بخوابند؟» گفت‌وگویی را با محمدعلی فرخ‌مهر - رییس اتحادیه‌ی هتل‌ها و هتل‌ آپارتمان‌های استان تهران - داشت که در آن گفته شده بود، مسافر فرقی نمی‌کند زن یا مرد تحت هر شرایطی و بدون داشتن مدارک شناسایی باید در مراکز اقامتی پذیرش شود و اصلا به داشتن نامه اماکن نیازی نیست؛ اما حالا رییس این اتحادیه در نامه‌ی دیگری که برای ایسنا فرستاده، آن سخنان را اصلاح کرده است.

 پس از انتشار گزارشی تکان‌دهنده درباره‌ی دختر دانشجویی که به‌دلیل تأخیر در رسیدن به خوابگاه نتوانست به این مرکز وارد شود و همچنین پذیرش نشدن در چند مهمان‌پذیر با وجود داشتن کارت شناسایی، به بهانه نداشتن نامه‌ی اداره‌ی اماکن، مجبور به گذراندن شب در ترمینال اتوبوسرانی شد. ایسنا به واکاوی این معضل پرداخت که چرا با وجود لغو بخش‌نامه‌ی اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی، زن‌ها همچنان بدون داشتن نامه‌ی این اداره در برخی اماکن اقامتی پذیرش نمی‌شوند؟

اداره‌ی اماکن نیروی انتظامی در سال 78 بخش‌نامه‌ی خود را درباره‌ی اینکه زنان تنها، بدون محارم باید با نامه‌ی این اداره در اماکن اقامتی پذیرش شوند، لغو کرد، اما کماکان در برخی اماکن اقامتی دستور جدید نادیده گرفته می‌شود.


ویدیو مرتبط :
سرقت هویت، جعل اسناد و مدارک با سرقت مدارک شناسایی افراد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در تحصیلات تکمیلی/ نامعتبر شدن مدارک





اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مصوبه وزرات علوم ؛

ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در تحصیلات تکمیلی/ نامعتبر شدن مدارک

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور مصوبه ای، ممنوعیت پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی را به استثنای مربیان و بورسیه ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مصوبه ای که معاون آموزشی وزارت علوم به تازگی ابلاغ کرد، آمده است: " به منظور هماهنگی در اجرای بند " ح " ماده 20 قانون برنامه پنجم توسعه از یک سو و رعایت عدالت در پذیرش دانشجو یادآور می شود که پذیرش دانشجو برای دوره های تحصیلات تکمیلی صرفاً از طریق شرکت و قبولی داوطلبان در آزمون سراسری ورود به دوره کارشناسی ارشد و آزمون نیمه متمرکز برای ورود به دوره دکتری امکان پذیر است.

استثنای بر این قاعده، پذیرش مربیان حائز شرایط متقاضی استفاده از سهیمه بورسیه دانشگاهها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی همچنین داوطلبان بهره مند از بورس دستگاههای اجرایی است که پذیرش این عده از داوطلبان نیز صرفاً با کسب مجوز شورای بورس انجام می شود.

بر این اساس، پذیرش مستقیم داوطلبان تحصیل در دوره های تحصیلات تکمیلی چه در واحد اصلی و چه در پردیسهای دانشگاهی خارج آزمونهای سراسری و یا کسب معرفی نامه از شورای مرکزی بورس مجاز نیست و مدارک تحصیلی این قبیل پذیرفته شدگان – در صورت پذیرش و ادامه تحصیل – از نظر وزارت علوم مدارکی غیر رسمی و فاقد امکان ارزشیابی است."/مهر