اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش دانشجو در «دانشگاه تهران 2»


رئیس دانشگاه تهران 2 در استان البرز، از پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در 30 رشته خبر داد.

ایسنا: رئیس  دانشگاه تهران 2 در استان البرز، از پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری در 30 رشته خبر داد.

دكتر ضرغام افزود: داوطلبان می‌توانند تا روز 28 اسفند ماه سال جاری از طریق سایت دانشگاه تهران نسبت به ثبت‌نام خود اقدام كنند.

وی با بیان اینكه برای پذیرش دانشجو در «دانشگاه تهران 2» محدودیت سنی برای داوطلبان مطرح نیست، ‌اظهار كرد: البته صرف ثبت‌نام و تكمیل مدارك نیز دانشجو در دانشگاه جذب نمی‌شود، در صورتی كه داوطلبان شرایط لازم را نداشته باشند و گروه مربوطه به حد نصاب نرسد، در آن رشته‌ دانشجو پذیرش نمی‌شود.



وی تصریح كرد: در نظر داریم كه در دانشگاه تهران 2 نسبت به پذیرش كادر هیات علمی نیز اقدام كنیم.

ضرغام پذیرش دانشجو در این دانشگاه را بر اساس شیوه نامه مورد تایید شورای گسترش و با نظارت سازمان سنجش عنوان كرد و گفت: محل تحصیل دانشجویان در استان البرز است.

وی با بیان اینكه داوطلبان برای اطلاع از ضوابط و شهریه‌ رشته‌ها به سایت دانشگاه تهران به نشانی www.ut.ac.ir مراجعه كنند، تصریح كرد: به فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی، دانشجویان شاهد و ایثارگر و دانشجویان رتبه‌های برتر نیز بین 10 تا 25 درصد تخفیف شهریه ارائه می‌شود.


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه احمدی نژاد از کیش به تهران تغییر مکان داد/ احتمال پذیرش دانشجو از بهمن ماه



دانشگاه احمدی نژاد

دانشگاه احمدی نژاد از کیش به تهران تغییر مکان داد/ احتمال پذیرش دانشجو از بهمن ماه

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، گفت: در مقطعی از زمان به صورت شفاهی اعلام شد دانشگاه احمدی نژاد در کیش باشد اما بعد قرار شد در تهران تاسیس شود.

غلامعلی نادری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت اقدامات احمدی نژاد به عنوان نماینده دانشگاه جامع بین المللی برای دریافت مجوزهای لازم به منظور راه اندازی این دانشگاه، اظهار داشت: مسئولان دانشگاه احمدی نژاد منتظر هستند تا موضوع این دانشگاه بار دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود و اگر کلیات آن به تصویب این شورا رسید، درخواستی به وزارت علوم به منظور بازدید از فضای در نظر گرفته شده، باید ارسال شود.

وی یادآوری کرد: نماینده این دانشگاه اصولاً باید خود احمدی نژاد باشد.

وی با بیان اینکه هنوز از سوی مسئولان این دانشگاه هیچ فضای آموزشی پیشنهاد نشده است، ادامه داد: تاکنون هیچ اقدام تازه ای از سوی مسئولان این دانشگاه برای دریافت مجوزهای لازم صورت نگرفته است، هر چند شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مجوز زمان دار به این دانشگاه داده و اگر این مجوز بدون زمان باشد، باز هم دانشگاه مذکور باید طی یک سال مجوزهای قانونی را برای راه اندازی کلاسهای درس دریافت کند.

مدیر کل دفتر آموزشهای آزاد غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم با اشاره به اینکه شاید این دانشگاه بتواند برای بهمن ماه سال جاری در تکمیل ظرفیت دانشجو بپذیرد، اضافه کرد: اگر مجوز شورا یک ساله باشد، پس از یک سال این دانشگاه نمی تواند اقدامی برای فعالیت انجام دهد.

نادری درباره مکان این دانشگاه، گفت: در مقطعی از زمان به صورت شفاهی اعلام شده بود که مکان این دانشگاه در کیش است اما بعد تغییر مکان داده و قرار شد در تهران تاسیس شود، شورای عالی انقلاب فرهنگی هم فقط می تواند برای دانشگاههای غیردولتی مستقر در تهران و کرج مجوز صادر کند مگر اینکه در اساسنامه این دانشگاه قید شده باشد که امکان تاسیسش در سایر شهرها هم وجود دارد و شورای گسترش وزارت علوم هم باید در این زمینه اعمال نظر کند./مهر