اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش جنسیتی دانشجو در دانشگاه همدان


رییس دانشگاه بوعلی سینا از تك‌جنسیتی‌شدن رشته‌های زمین‌شناسی و باستان‌شناسی در مقطع كارشناسی ارشد از سال‌جاری خبر داد.

ایسنا: رییس دانشگاه بوعلی سینا از تك‌جنسیتی‌شدن رشته‌های زمین‌شناسی و باستان‌شناسی در مقطع كارشناسی ارشد از سال‌جاری خبر داد. «محمدعلی زلفی‌گل»، افزود: به منظور تكریم جنسیتی و با توجه به اینكه ماهیت بعضی رشته‌ها به جنسیت ارتباط دارد، دانشگاه بوعلی سینا در برخی رشته‌ها اقدام به پذیرش دانشجو به صورت صرفا دختر یا صرفا پسر در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد كرده است.

وی ادامه داد: در رشته‌هایی كه حالت میدانی و صحرایی دارند، مانند باستان‌شناسی، زمین‌شناسی، ‌علوم دامی و ماشین آلات كشاوزری صرفا پسران پذیرفته می‌شوند. دكتر زلفی‌گل اضافه كرد: همچنین در رشته‌هایی كه بیش از 80‌درصد دانشجویان، دختران بوده‌اند مانند رشته زبان فرانسه و صنایع غذایی، صرفا دختران پذیرفته می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینكه این امر با توجه به كاركرد رشته‌ها و ارزشیابی‌ای كه نسبت به نوع پذیرش‌ها صورت گرفته، رخ داده است، اظهار كرد: در برخی رشته‌ها كه تعداد خانم‌ها و آقایان متناسب بوده و نرم مناسبی دارد، در پذیرش روال سابق طی خواهد شد.

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا تصریح كرد: به عنوان مثال در دانشگاه فنی تویسركان مهندسی صنایع صرفا پسران و در مجتمع آموزش عالی نهاوند مهندسی صنایع صرفا دختران پذیرش می‌شوند. وی ادامه داد: در گروه حسابداری دانشگاه بوعلی‌سینا صرفا دختران و در دانشكده مدیریت و حسابدای رزن نیز صرفا پسران برای رشته حسابداری پذیرفته می‌شوند. گفتنی است دانشجویان كارشناسی رشته زمین‌شناسی با تجمع در مقابل ساختمان مركزی دانشگاه بوعلی سینا اعتراض خود را نسبت به تصمیم گرفته شده، اعلام می‌دارند.


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور



 

 

 

ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور

 

در مقطع كارشناسی حدود 30 نفر در رشته‌های علوم انسانی و 35 نفر در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی پذیرش می‌شوند.

فارس: معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور را اعلام كرد.

عبدالله معتمدی معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با اعلام این خبر افزود: ثبت‌نام آزمون‌های دوره‌های جدید فراگیر دانشگاه پیام‌نور در سال 89 در مقطع كارشناسی از 8 دی‌ماه آغاز می‌شود و تا 15 دی‌ماه ادامه دارد.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی در دوره جدید فراگیر دانشگاه پیام‌نور گفت: در مقطع كارشناسی حدود 30 نفر در رشته‌های علوم انسانی و 35 نفر در رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی پذیرش می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور با بیان اینكه ظرفیت پذیرش دانشجوی دوره فراگیر نسبت به سال قبل تغییر چندانی نداشته است، افزود: 25 رشته محل در دوره جدید پذیرش دانشجوی دوره فراگیر در نظر گرفته شده است.

وی درباره ظرفیت پذیرش دانشجوی كارشناسی‌ارشد در دوره فراگیر دانشگاه پیام‌نور گفت: بین 15 تا 25 نفر در هر رشته محل در دوره جدید پذیرش دانشجوی فراگیر كارشناسی‌ارشد پذیرش می‌شوند...../تحلیل:عصرایران