اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پذیرش بدون آزمون دانشجو در 15 دانشگاه


دانشگاه های کشور براساس آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دانشجوی بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می کنند.

خبرگزاری مهر: دانشگاه های کشور براساس آیین نامه استعدادهای درخشان وزارت علوم برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دانشجوی بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش می کنند.

طبق آیین نامه وزارت علوم دانشگاه ها می توانند از میان دانشجویان استعدادهای برتر و ممتاز دانشجوی بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش کنند که دانشگاه های کشور نیز اطلاعیه های مربوط به پذیرش در این دوره ها را به صورت جداگانه منتشر کرده اند.

دانش آموختگان و دانشجویان هر یک از مقاطع کارشناسی دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، جامع علمی کاربردی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دوره های الکترونیکی و مجازی و نیمه حضوری مجاز به ارائه درخواست در این دوره ها نیستند و مدارک این متقاضیان بررسی نمی شود.

جدول جزئیات پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان دانشگاه ها

دانشگاه

مهلت ثبت نام

تعداد رشته

مقطع

علامه طباطبایی

۳۱ فروردین


دکتری

تربیت مدرس

۱۶ فروردین

۱۱۵ رشته

دکتری و ارشد

صنعتی شیراز

۱۷ اسفندماه ۹۴


کارشناسی ارشد

الزهرا

۵ اردیبهشت

۵ رشته

دکتری

کردستان

۱۷ اسفند

۳ رشته

دکتری

بوعلی سینا همدان

۲۰ اسفند


کارشناسی ارشد

خواجه نصیر

۲۰ فروردین

۴ رشته

کارشناسی ارشد

اراک

۱۰ اردیبهشت


کارشناسی ارشد

علوم قضایی

۱۰ اردیبهشت

۳ رشته

دکتری

یزد

۳۱ فروردین

۱۰ رشته

دکتری

صنعتی شریف

یکم اردیبهشت

۱۴ رشته

دکتری

گلستان

۱۴ خرداد

۱۶ رشته

کارشناسی ارشد

فردوسی مشهد

۱۱ اردیبهشت

۳۹ رشته

دکتری

هرمزگان

۳۱ فروردین

۱۲ رشته

دکتری

شهرکرد

۲۸ فروردین

۲۲ رشته

دکتری


پس از بررسی های لازم، اسامی پذیرفته شدگان اولیه در موعد مقرر از طریق پایگاه های اینترنتی دانشگاه ها اعلام می شود و پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم صورت می گیرد.


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجو در دانشگاه آزاد



اخبار,اخباردانشگاه ,پذیرش بدون آزمون دانشجو

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات پذیرش بدون آزمون دانشجو در این دانشگاه را تشریح کرد.

دکتر علوی فاضل، معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با  ایسنا، با بیان این مطلب د ر خصوص پذیرش بدون آزمون در دانشگاه آزاد گفت: پذیرش بدون آزمون در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org انجام می شود.

وی گفت: داوطلبان این دوره ها لازم است با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی معاونت سنجش و پذیرش و اطلاع از رشته محل های این دوره نسبت به ثبت نام خود اقدام و ضمن تهیه نسخه چاپی از تاییدیه ثبت نام ، به واحد دانشگاهی مورد نظر مراجعه کنند.

علوی فاضل با بیان اینکه این سامانه در تمام طول سال فعال است،گفت: داوطلبان براساس زمان ثبت نام و تقویم آموزشی دانشگاه در اولین نیمسال تحصیلی شروع به تحصیل خواهند کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پذیرش بدون آزمون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ویژه فارغ التحصیلان ممتاز است،گفت: زمان ثبت نام در این دوره ها در آذرماه هرسال خواهد بود و اعلام نتایج آن برای مقطع کارشناسی ارشد طی دو مرحله در بهمن ماه و شهریور ماه و برای دکتری تخصصی در شهریور ماه هرسال انجام می شود.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در خصوص تحصیل متقاضیان دوره دکتری تخصصی بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی به ایسنا گفت: در دوره دکتری تخصصی براساس امتیاز حاصل از معدل، نمره پایان نامه و مقالات و تولیدات علمی رتبه بندی و براساس اولویت امتیاز مکتسبه به گروه تخصصی مربوطه برای مصاحبه علمی معرفی و براساس اولویت امتیاز نهایی و با توجه به ظرفیت پذیرش به واحدهای دانشگاهی مجری معرفی خواهند شد.

علوی فاضل در پایان تاکید کرد: پذیرش بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد است، درحالی که پذیرش بدون آزمون دکتری تخصصی محدودیتی به لحاظ دانشگاه محل صدور مدرک پایه ندارد. همچنین در دوره های بدون آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی داوطلبان موظفند در رشته همنام و یا متجانس با مقطع پایه خود ثبت نام کنند.

 اخبار  دانشگاه  -  ایسنا