اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدیده احمدی‌نژاد نیاز به بازشناسی دارد



علی عسگری , احمدی نژاد , نماینده اصولگرای مجلس

 

در این سال پایانی همه اوضاع به نفع احمدی نژاد و اطرافیانش پیش نخواهد رفت ؛ با اوضاع فعلی گرانی و تورم مهار گسیخته آنقدر پیش خواهد رفت که انزجار و زدگی فرا گیر و ملی برای وی و گروهشان پیش بیاورد ؛ البته احمدی نژاد نیز با تریبون های در اختیار بازهم سیاسی کاری پیشه می کند و می گوید دیگران مقصرند نه ایشان؛ ولی اینگونه سخن ها هم تا جایی برای مردم قابل قبول است

حجت الاسلام علی عسگری مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به یکسال پایانی دولت دهم گفت: شخص آقای احمدی نژاد زیاد قابل پیش بینی نیست و افرادی که با ایشان هستند به صورت تیمی ایشان را همراهی می کنند ، مخصوصا سر حلقه ها و سر تیم ها روش های کاریشان بنا به روش خود آقای احمدی نژاد که روش شوک است ، مثل آقای جوانفکرعمل می کنند.

نماینده اصولگرای مجلس هفتم ادامه داد: اینها خودشان را جوری به آقای احمدی نژاد پیوند داده اند که بعد از ریاست جمهوری هر کجا آقای احمدی نژاد برود ، اینها ایشان را همراهی می کنند.

وی افزود: بعد از اتمام دولت  ، دولتی ها چند گزینه مد نظر دارند؛ یکی اینکه به اعتدال نزدیک شود و خود را به اعتدال نزدیک کنند مثل رفتن دوباره رییس دولت به مجمع ؛ گزینه دوم تشکیل حزب رسمی و کار تشکیلاتی است ، اما چون هزینه بالایی دارد و با تفکر آقای احمدی نژاد همخوانی ندارد ، احتمالش کم رنگ است ، اما از سوی اطرافیان وی پیگیری می شود ؛ سوم اینکه آقای احمدی نژاد از طریق شوراها خودش را بازسازی کند و به سوی شهرداری خیز بردارد.

 

علی عسگری , احمدی نژاد , نماینده اصولگرای مجلس

 

علی عسگری گفت: با تخریب هایی که این روزها علیه دولتی ها و رسانه های خبریشان علیه شهرداری و آقای قالیباف انجام می گیرداین احتمال قوت بیشتری یافته است.

وی گفت: احتمال دیگر نیز این است که سعی کنند فردی را از گروه خودشان رییس جمهور کنند که البته از چهره های منتسب به جریان انحرافی نیست ، زیرا قطعا از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت می شود.

عسگری گفت: با شرایط کشور ما ، مدل پوتین و مدودوف در زمینه ریاست جمهوری فراهم نیست و دولتی ها به دنبال اینند که این مساله را از طریق دستیابی به شهرداری انجام دهند.

وی ادامه داد: نکته ای که باید در نظر داشت اینست که برخی از مردم پیشامدها و مسائل به صورت بلندمدت در حافظه شان نمی ماند و برخی دیگر از مردم نیز ادبیات ماجرا جویانه و بعضا نامناسب ایشان را می پسندند و چون کشور ما کشوری بر پایه رفتار حزبی نیست ، همیشه رفتارهای پوپولیستی و توده گرایانه به نفع امثال آقای احمدی نژاد بوده و برایش جواب داده است.

مشاور و رابط پارلمانی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:  همین رفتار هایی که می گویند می خواهند یارانه نقدی را افزایش دهد و مجلس و دیگران نمی گذارند مبتنی بر همان طرز تفکر است ، که گفته ها کارشناسی و دلسوزانه نیست و کاملا سیاسی کارانه است.

وی گفت: البته در این سال پایانی همه اوضاع به نفع احمدی نژاد و اطرافیانش پیش نخواهد رفت ؛ با اوضاع فعلی گرانی و تورم مهار گسیخته آنقدر پیش خواهد رفت که انزجار و زدگی فرا گیر و ملی برای وی و گروهشان پیش بیاورد ؛ البته احمدی نژاد نیز با تریبون های در اختیارش ، بازهم سیاسی کاری پیشه می کند و می گوید دیگران مقصرند نه ایشان؛ ولی اینگونه سخن ها هم تا جایی برای مردم قابل قبول است.

علی عسگری در خاتمه گفت:  آن چیزی که مسلم است آقای احمدی نژاد در دور دوم ریاست دولت خود می توانست بسیار بهتر عمل کند اما خرابتر کرد اما در عین حال آقای احمدی نژاد پدیده ای است که نیاز به بازشناسی و پدیده شناسی دارد..../اعتدال

 


ویدیو مرتبط :
استقبال از احمدی نژاد سال88 تبریز/احمدی نژاد کاش احمدی نژاد می ماندی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدیده‌ای به‌نام احمدی‌نژاد محصول مجالس هفتم و هشتم است



علی مطهری , دولت احمدی‌نژاد , مجلس , دولت

 

علی مطهری با بیان اینكه قانون‌گریزی كه در دولت احمدی‌نژاد مشاهده می‌كنیم در دولت‌های پیشین سابقه نداشته است، تاكید كرد: پدیده‌ای به نام احمدی‌نژاد محصول مجالس هفتم و هشتم است. علی مطهری نماینده تهران با حضور در همایش «مجلس، مشاركت حداكثری، انتخاب بر‌تر» كه در دانشكده ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، خاطرنشان كرد: مجلس برای كنترل قدرت دولت ایجاد شده و ناظر بر اعمال دولت است. به این‌ترتیب نماینده مجلس باید در درجه اول به بانك‌های قدرت و ثروت وابسته نبوده و در مورد قانون‌گذاری متخصص باشد. درحالی‌كه اگر نماینده با كمك دولت وارد مجلس شود دیگر نمی‌تواند در مقابل دولت بایستد. نماینده مردم تهران با اشاره به فقدان سیستم حزبی قوی در كشور تاكید كرد: سیستم حزبی قدرتمند باعث می‌شود تا فرصت‌طلبان نتوانند برای تصاحب پست، مردم را فریب دهند، درحالی‌كه در ایران شاهد این هستیم كه چند ماه مانده به انتخابات، تشكل‌هایی برای جلب رای مردم ایجاد می‌شود و پس از انتخابات اهداف خود را دنبال می‌كند. وی اضافه كرد: متاسفانه برخی با صراحت خود را به جای وكیل مردم با افتخار وكیل‌الدوله می‌نامند. مطهری در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متاسفانه در مجلس ایران برداشت غلطی از رابطه مجلس با ولایت فقیه وجود دارد، به‌گونه‌ای كه برخی تصور می‌كنند اگر رهبری از دولتی تعریف كند مجلس مجاز به انتقاد از آن دولت نخواهد بود و نمایندگان حق سوال از رییس‌جمهور را نخواهند داشت. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوال از رییس‌جمهور ادامه داد: برای گرفتن امضا در مورد این طرح به نمایندگان مختلفی مراجعه شد كه آنها برای این امضا در مورد نظر رهبری درخصوص این طرح از ما سوال می‌كردند، درحالی‌كه نمایندگان مجلس وظیفه دارند با حفظ احترام به ولی فقیه آزادانه به كار خود بپردازند. وی با بیان اینكه اگر امثال ما از جریان اصولگرایی خارج شوند از اصولگرایی چیزی جز تملق و چاپلوسی باقی نخواهد ماند، تصریح كرد: من تمایل داشتم در این دوره از انتخابات افرادی همچون ابوطالب و دكتر افروغ نیز حضور داشته باشند. وی افزود: متاسفانه برخی شبكه‌های قدرتمند رسانه‌ای به‌منظور تحت تاثیر قرار دادن نظر نمایندگان مجلس نمایندگان را تهدید می‌كنند كه وارد مقولات مربوط به دولت نشوند و این یكی از بزرگ‌ترین آفات مجلس است.../شرق