اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدر یکی از قربانیان حادثه کهریزک/کیفرخواست مرتضوی تا اوایل تیرماه صادر می‌شود



کیفرخواست مرتضوی تا اوایل تیرماه صادر می‌شود

پدر یکی از قربانیان حادثه کهریزک از صدور کیفرخواست برای سعید مرتضوی تا اوایل ماه آینده خبر داد.

به گزارش مهر، علی کامرانی در مورد روند رسیدگی به حادثه کهریزک و محاکمه متهمان آن اظهارداشت: اخیرا حیدری فرد معاون مرتضوی و یکی از متهمان پرونده بازداشت شده است و دادسرا هم قول داده است که تا پایان این ماه و یا اوایل ماه آینده کیفرخواست سعید مرتضوی صادر می شود.

وی افزود: این پرونده ابتدا در دادسرای قضات تشکیل و برای تکمیل به دادسرای کارمندان ارجاع داده شد و نهایتا در دادگاه عمومی نیز رسیدگی شد. به زودی نیز با صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده خواهد شد.

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که در پرونده حادثه کهریزک متهم بود، بیش از این در زمینه‌های "معاونت در قتل"، "نقض حقوق شهروندی" و "هتک حیثیت ناجا" تفهیم اتهام شده است و پرونده کهریزک هنوز مفتوح است .

این در حالی است رئیس جمهور اخیرا مرتضوی را به ریاست سازمان تامین اجتماعی منصوب کرده است که این اقدام واکنش برخی از نمایندگان مجلس هشتم را در پی داشت.

این نمایندگان طی بیانیه ای به رئیس جمهور متذکر شدند:  نصب مدیران حرفه‌ای اگر بدون توجه به صلاحیت‌های تخصصی لازم صورت گیرد، نتیجه‌ای جز اتلاف منابع و آسیب دیدن خدمت رسانی به مردم ندارد و نصب آقای مرتضوی به مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی،  نقض آشکار مواد ۵۳ و ۵۴ از فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری است که ضوابط انتصاب و ارتقای شغلی مدیران حرفه‌ای را تعیین می‌کند.

بنابراین گزارش پس از انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی و عدم توجه احمدی نژاد به هشدار نمایندگان، برخی از نمایندگان مجلش هشتم طرح استیضاح وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی را امضا کردند؛ اما مرتضوی طی جلسات متفاوت با طراحان استیضاح به آنان قول داد که از سمت خود استعفا می دهد بنابراین استیضاح کنندگان در روزی که استیضاح وزیر کار در دستور کار مجلس شواری اسلامی قرار داشت امضاهای خود را پس گرفتند.

 

طراحان استیضاح در نامه ای خطاب به مردم ایران نوشته اند:

"ملت شریف ایران چنانچه آگاهی دارید روز 15 فروردین ما امضاکنندگان استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را تقدیم مجلس کردیم. علت استیضاح نصب مدیر فاقد صلاحیت لازم و دارای پرونده مفتوح به عنوان مدیر سازمان تامین اجتماعی بود.

هدف نیز حفظ مصالح نظام و منافع بزرگترین سازمان اقتصادی اجتماعی کشور بود که به 33 میلیون کارگر شریف شاغل و بازنشسته و خانواده‌ای محترم آنها و نسل‌های بعدی تعلق دارد. حال که تلاش‌های انجام شده برای تامین هدف بدون نیاز به استیضاح با تعهد آقای مرتضوی به برادر ارجمند آقای حدادعادل مبنی بر استعفا به ثمر نشست فعلاً استیضاح خود را پس می‌گیریم ولی چنانچه طی چند روز آینده پذیرش استعفا رسما ً‌اعلام نشود مجدداً تقاضای استیضاح را تقدیم مجلس خواهیم کرد."

حال با توجه به اینکه دوره هشتم مجلس شورای اسلامی پایان و مجلس نهم شروع  به کار کرده است، باید منتظر بود که نمایندگان جدید خانه ملت چه تصمیمی در این خصوص خواهند گرفت؟/مهر


ویدیو مرتبط :
روز پدر ، خانه سالمندان کهریزک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

سومین جلسه دادگاه کهریزک/ حیدری فر: دستور بازداشت ها را من صادر کردم، مرتضوی بی گناه است

دقایقی قبل با ورود سعید مرتضوی و شاکیان سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پروند متهمان کهریزک آغاز شد.

به گزارش مهر ، ساعت 9.30 دقیقه صبح دوشنبه سعید مرتضوی همراه با تیم حفاظتی و تحت تدابیر شدید امنیتی از درب پشتی دادگاه کیفری استان تهران وارد دادگاه شد.

علی اکبر حیدری فر هم همزمان با ورود مرتضوی وارد شد ولی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران قسمتی از متن دفاعیه خود را در پاسخ به مهر اعلام کرد و گفت: سعید مرتضوی دستور بازداشت و اعزام متهمان به کهریزک را صادر  نکرده و همه کاره من بودم.

حیدری فر قبل در پاسخ به اینکه آیا شما هم ادعای مرتضوی مبنی بر اینکه وی مرخصی بوده را تایید می کنید، گفت: بله ولی من مرخصی نبودم و از ابتدا تا انتهای حوادث حضور داشتم.

وی رسیدگی پرونده در دادگاه را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در مورد صلاحیت دادگاه اظهار نظر نمی کنم.

حیدری فر در پاسخ به اینکه چند صفحه دفاعیه آماده کردید و چه کسی دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده است، گفت: دفاعیه من 30 صفحه است و اعلام می کنم که به عنوان دادیار داستانی تهران در سال 88 دستور بازداشت و اعزام به کهریزک را صادر کرده ام و این دستورات ارتباطی با سعید مرتضوی نداشته و من شخصا انجام داده ام.

بر اساس این گزاش هم اکنون خبرنگاران رسانه ها انتظار می کشند تا بعد از پایان دادگاه نتیجه را از شاکیان و متهمان جویا شوند.

در حالی که با حکم قاضی پرونده، دادگاه غیر علنی برگزار می شود ولی روز گذشته متن دفاعیه سعید مرتضوی از سوی خبرگزاری ایرنا و ایسنا منتشر شد./مهر

 

 

اخبار داغ در 24 ساعت گذشته