اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدرسعودی فرزندش را به فروش گذاشت+عکس



 

یک پایگاه عرب زبان با اشاره به تصمیم یک شهروند عربستانی برای فروش کودک شش ساله خود برای تامین معاش خانوده اش ، از گسترش پدیده فقر در سرزمین تحت حاکمیت آل سعود خبر داده است.

 

مهر: پایگاه میدل ایست آنلاین در مطلبی با اشاره به گسترش فقر درعربستان اولین کشور تولید کننده و صادر کننده نفت در جهان آورده است : یک شهروند عربستانی برای تامین مخارج خود کودک شش ساله خود را به قیمت بیست میلیون دلار در پایگاه اجتماعی فیس بوک در معرض فروش قرار داد.

این پایگاه می افزاید: سعود بن ناصر الشهری که مقامات قضایی عربستانی دفتر حقوقی وی را تعطیل کرده اند هم اکنون بیکار شده است و برای گذران زندگی فرزند خود را در معرض فروش گذاشته است.

پایگاه مذکور سپس ذکر کرد: عربستان سعودی یکی از بزرگترین کشورهای صادر کننده نفت در جهان است، اما آمار فقر در این کشور ۲۲ درصد است و برنامه ملی مبارزه با فقر که از سه سال پیش شروع به کار کرده است نیز کاری از پیش نبرده است.

 

آخرین اخبار آخرین اخبار ایران اخبار ایران وجهان

 

 

بر اساس گزارش وزارت امور اجتماعی عربستان، حدود سه میلیون سعودی زیر خط فقر هستند و ۶۰۰ هزار نفر از خدمات تامین اجتماعی استفاده می کنند.

 

اخیرا یکی از کارگردانان سعودی به نام "طراد الاسمری" فیلم مسندی را به نام " حقوق من هزار ریال است" را در اینترنت پخش کرد که به خوبی زوایای فقر در عربستان را تشریح می کند.

ماجرای این فیلم زندگی محافظ امنیتی یک مرکز تجاری جده است که ماهی ۱۲۰۰ ریال سعودی(هر ریال بیش از ۳۳۰ تومان است) حقوق دریافت می کند در حالی که باید یک خانواده هفت نفره را بچرخاند.

این پایگاه می افزاید: یک روزنامه نگار عربستانی اخیرا ضمن انتقاد از اوضاع معیشتی کشورش این سئوال را مطرح کرده است که آیا در حالی که درآمد سالیانه عربستان میلیاردها ریال است حقوق ماهانه یک کارمند باید ۱۵۰۰ ریال باشد.

پایگاه مذکور سپس به انتقادات "بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز آل سعود" از مسئولان سعودی پرداخته است که وی اعلام کرده بود: مردم بسیاری از مناطق و روستاهای عربستان زیر خط فقر زندگی می کنند و فقط پنج درصد ثروت را در اختیار گرفته اند..../مهر


ویدیو مرتبط :
مادر شهید دنبال عکس فرزندش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصمیم عجیب کیم کارداشیان برای فروش تصویر فرزندش +عکس



"کیم کارداشیان" معروف که این روزها به خاطر بارداری اش در حالی که هنوز از همسرش جدا نشده است بسیار خبر ساز شده است در یک تصمیم عجیب امتیاز چاپ اولین تصویر فرزندش را 3 میلیون دلار به یک مجله فروخت.

تصمیم عجیب کیم کارداشیان برای فروش تصویر فرزندش

کیم 32 ساله و " کانیه وست" 35 ساله اعلام کردند در ازای دریافت 3 میلیون دلار امتیاز چاپ تصویر فرزندشان را به یک مجله فروخته اند. به گزارش نیویورک تایمز بعد از این جریان آنها درخواستهای بسیاری از سایر نشریه ها داشته اند و بسیاری از مجلات و نشریات دیگر خواهان دریافت این امتیاز بوده اند.

این مبلغ با مبلغ دریافتی توسط برد پیت و آنجلینا جولی برای چاپ اولین تصویر از فرزند اولشان در سال 2006 به مبلغ بیش از 4.1 میلیون دلار مقایسه میشود. این زوج هالیوودی این مبلغ را برای تاسیس یک بنیاد خیریه سرمایه گذاری کردند.

اکنون سایتهای مختلف سرگرمی در حال پیش بینی تصویر فرزند کیم کارداشیان هستند و با تلفیق عکس او و کانیه وست سعی در پیش بینی تصویر کودکشان در صورتیکه دختر و یا پسر باشد دارند.

"کیم کارداشیان" سابقا هیچ علاقه ای به انتشار مسائل خصوصی اش نداشت و "کانیه وست" بارها اعلام کرده است که شیوه زندگی وی را قبول ندارد و به نظر میرسد او این کار را با اصرار فراوان "کانیه وست" انجام داده است.

آنها در مصاحبه اخیرشان اعلام کردند هنوز جنسیت فرزندشان را نمیدانند و اهمیتی هم ندارد که دختر یا پسر باشد آنها فقط خواهان یک فرزند سالم هستند.

منبع: گروه خبری پرداد / پریسا دهقان