اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پدربزرگ مزاحم در تلگرام دستگیر شد



پدربزرگ 86 ساله سمنانی که با هویت ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام برای نوه جوان خود ایجاد مزاحمت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

پدربزرگ 86 ساله سمنانی که با هویت ناشناس در شبکه اجتماعی تلگرام برای نوه جوان خود ایجاد مزاحمت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، رئیس پلیس فتای استان سمنان امروز گفت: در پی شکایت بانوی جوان سمنانی مبنی بر اهانت و مزاحمت فردی ناشناس در تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

سیدعلی میراحمدی افزود: در تحقیقات تخصصی پلیس، هویت فرد مزاحم که مردی کهن‌سال بود، شناسایی شد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی قاضی پرونده، متهم 86 ساله برای ارائه بازجویی‌های تکمیلی به اداره پلیس احضار شد.

به گفته رئیس پلیس فتای استان سمنان، با حضور متهم و شناسایی کامل وی مشخص شد، پیرمرد مزاحم پدربزرگ شاکی بوده است.

وی به اقرار صریح مزاحم تلگرامی در این پرونده اشاره و اضافه کرد: متهم انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

میراحمدی به اشراف کامل پلیس بر فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی اشاره و به عموم شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل مشابه و ایجاد مزاحمت به پلیس فتا مراجعه کنید؛ این پرونده پس از تکمیل تحقیقات و به همراه متهم به دادسرا ارسال شد.

 

اخبارحوادث  -  فارس


ویدیو مرتبط :
پسر خبرساز تلگرام دستگیر شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مزاحم دختران جوان دستگیر شد/ از آزار و اذیت تا تهدید به اسید پاشی



اخبار,اخبار حوادث ,اسیدپاشی

 

اخبار حوادث - مزاحم دختران جوان دستگیر شد/ از آزار و اذیت تا تهدید به اسید پاشی

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که با انتشار عکس‌های افراد آغاز به آزار و اذیت و تهدید به اسیدپاشی دختران می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمد قاسملو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش خانمی به هویت معلوم با ارائه شکوائیه اعلام داشت مدتی است از طرف یک پسر مورد آزار و اذیت و مزاحمت‌های تلفنی و تهدید به اسیدپاشی قرار گرفته و اخیراً نیز با سرقت گوشی تلفن همراه وی اقدام به انتشار عکس‌های وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده، از این رو موضوع در دستور کار یکی از کاراگاهان تیم مبارزه با جرائم اخلاقی قرار گرفت.
 
وی افزود: در بررسی‌های اولیه مستنداتی فنی از فضای مجازی و تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی به گوشی شاکیه جمع‌آوری شد و در گام بعدی با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاه فرانزیک، مستندات محکمه‌پسند دال بر انجام تخلف از طرف فرد اعلامی شاکیه به‌دست آمد.
 
قاسملو ادامه داد: با هماهنگی مقام قضایی سیستم‌های رایانه‌ای متهم جمع‌آوری و متهم نیز برای تحقیق به این پلیس انتقال داده شد که با وجود مستندات فنی در تفهیم اتهام، وی تخلف وارده را قبول نکرده و اعلام داشت که کار وی نبوده است.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: سیستم‌های رایانه‌ای و تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از متهم بررسی و مشخص شد سیستم به علت عدم شناسایی، عکس‌های شاکیه را با همکاری و از طریق گوشی خواهرش در فضای مجازی منتشر کرده است.
 
وی با بیان اینکه متهم برای بار دوم به این پلیس دعوت شد و چون چاره‌ای نداشت لب به سخن گشود و اعلام داشت برای آزار و اذیت شاکیه که قبلاً با هم دوست بودند به این عمل دست زده است.
 
قاسملو اضاقفه کرد:  نتیجه تکمیلی تحقیقات به مقام قضایی منعکس و پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.
 
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گوشی‌های تلفن همراه هوشمند قابل حمل بوده و امکان سرقت و مفقودی آن هر لحظه متصور است، از نگهداری عکس و مطالب شخصی و محرمانه در آنها جدا خودداری کرده و در استفاده از برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه تجدیدنظر و با سبک و سنگین کردن تهدیدات و مزایای آن، نحوه بهره‌گیری از آن را انتخاب کنیم و به خاطر داشته باشیم.
 
وی گفت: پلیس فتا استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی را توصیه نمی‌کند.

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران