اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پخش فیلم غیراخلاقی به دو قتل انجامید




 اخبار حوادث - پخش فیلم غیراخلاقی به دو قتل انجامید

مردی که دونفر را که تصور می‌کرد با همسرش رابطه دارند به قتل رسانده بود، بعد از گذشت چهارسال موفق شد رضایت اولیای‌دم را جلب کند.

به گزارش شرق، پلیس شهر قدس، آبان سال89 در جریان تیر‌اندازی مرگبار در این شهر قرار گرفت.

کارآگاهان با انجام تحقیقات پی بردند متهمی که دست به قتل زده با سلاح در سطح شهر جولان می‌دهد و قصد دارد چندنفر دیگر را هم به قتل برساند. بلافاصله کار اطلاعاتی برای مهار متهم آغاز شد اما سعید و همدستانش که متوجه شده ‌بودند پلیس در تعقیبشان است با خودروهایشان فرار ‌کردند تا اینکه تجسس‌های پلیس فاش کرد سعید به خانه مردی به‌نام علی رفته و در آنجا قصد دارد یک‌نفر را بکشد.

 

ماموران با محاصره خانه علی از سعید خواستند خودش را تسلیم کند اما او مقاومت کرد و توانست فرار کند. ماموران در نهایت موفق شدند او را خارج از شهر در حالی‌که دو گلوله به جوانی به‌نام اصغر شلیک کرده ‌بود، بازداشت کنند. پرستاران پس از انتقال اصغر به بیمارستان اعلام کردند شدت خونریزی به حدی است که امکان نجات جان او وجود ندارد.

این مرد نیز دقایقی بعد جان خود را از دست داد و تعداد مقتولان به دونفر رسید. سعید در بازجویی‌ها علت قتل‌ها را توضیح داد و گفت: «با زنی به‌نام زیبا رابطه داشتم و گاهی همراه دوستانم به خانه‌اش سر می‌زدم. یک‌بار در خانه این زن بودم که یکی از دوستانم به‌نام بابک فیلمی را به من نشان داد. آن فیلم همسرم را به اتفاق چندمرد در خانه‌ای نشان می‌داد.

 

فیلم خیلی تار بود و نمی‌شد به‌درستی تشخیص داد آن زن، فریبا همسر من است اما چون چندروز پیش زنم کتک خورده‌ بود و جای جراحت روی بدنش وجود داشت فهمیدم فیلم مربوط به فریباست به خانه رفتم و از او پرسیدم چرا با مردان غریبه بوده، اول گفت آنها را نمی‌شناسد و بعد گفت با هیچ‌کدام رابطه نداشته و آنها را در خانه یکی از دوستانش به نام رویا دیده ‌است.

 من خیلی ناراحت بودم. دونفر از دوستانم به من گفتند اگر جای من بودند مردانی را که با زنم رابطه داشتند می‌کشتند من هم تصمیم گرفتم همه آنها را بکشم. دوستانم هفت‌نفر از آنها را شناسایی کردند خودم هم به خانه فرزانه، زن دیگری که با او رابطه داشتم رفتم و با کمک او سلاح خریدم تا انتقام بگیرم اما در این مدت چیزهای بیشتری فهمیدم.» متهم گفت: «فرزانه به من فیلمی نشان داد و گفت این فیلم در سطح شهر پخش شده‌ است.

او نمی‌دانست زنی که در آن فیلم حضور دارد همسر من است من هم به او چیزی نگفتم بعد دوستانم گفتند مدتی است که این فیلم در سطح شهر دست مردم است و چندنفر از مردانی که با فریبا رابطه داشتند آن را پخش کرده‌اند. همه 10 مردی را که در آن فیلم بودند شناسایی کردیم و تصمیم گرفتم آنها را بکشم. قبل از قتل شیشه کشیدم. بعد با سلاح در خیابان راه افتادم اول به خانه فردی به‌نام سهراب رفتم و او در فیلم بود. با شلیک گلوله در خیابان او را به قتل رساندم و بعد به خانه علی رفتم تا اصغر را بکشم ولی ماموران آمدند موفق شدم فرار کنم و اصغر را هم با خودم بردم. سپس دو گلوله به او شلیک کردم که او هم مرد. سپس در حالی‌که به سمت خانه سومین‌‌نفر می‌رفتم ماموران مرا بازداشت کردند.» سعید گفت از انجام قتل‌ها پشیمان نیست.

بعد از آن متهم جزییات قتل را توضیح داد و دو همدست او نیز بازداشت شدند و گفته‌های متهم را تایید کردند. به این ترتیب پرونده با شکایت اولیای‌‌دم و صدور کیفرخواست علیه متهمان به دادگاه کیفری‌ استان تهران فرستاده ‌شد. این در حالی بود که فریبا، همسر متهم ردیف اول نیز به اتهام رابطه نامشروع برای محاکمه به دادگاه عمومی فرستاده و به اتهام رابطه نامشروع غیر از زنا به 70 ضربه شلاق محکوم شد.

روز گذشته قرار بود سه متهم پرونده برای قتل‌هایی که مرتکب شده‌ بودند محاکمه شوند اما اولیای‌دم دو مقتول قبل از جلسه محاکمه اعلام کردند شکایتی ندارند و درخواست قصاص خود را پس گرفتند. هرچند دادستان درخواست کرده بود متهمان به‌لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شوند اما به‌دلیل اینکه دو متهم ردیف اول و دوم به دادگاه منتقل نشده بودند جلسه رسیدگی تجدید شد.


 اخبار حوادث - روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
ضررهای دیدن فیلم های غیراخلاقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری محسن قهرمانی: آقایان در کلاس داوری فیلم غیراخلاقی پخش کردند!



اخبار,اخبار ورزشی ,محسن قهرمانی

 

اخبار ورزشی - آیا داور نورچشمی‌تان نامه عذرخواهی داد؟!
قهرمانی: عسگری و اصفهانیان را به خدا واگذار می‌کنم/ آقایان در کلاس داوری فیلم غیراخلاقی پخش کردند!

داور فوتبال کشورمان گفت: در شب قدر و وقتی حرم امام رضا(ع) بودم، اصفهانیان و عسگری را به خدا واگذار کردم.

به گزارش فارس، محسن قهرمانی داور بین‌المللی فوتبال کشورمان که از فصل گذشته به دلیل برخی مشکلات در داوری فوتبال کشورمان حضور ندارد در گفت‌وگویی با خبرنگاران در مشهد پرده از بسیاری اتفاقات جامعه داوری فوتبال ایران برداشت و تاکید کرد: چون باب میل آقایان داوری نمی‌کردم، مرا کنار گذاشتند.

قهرمانی گفت: اصلا نمی‌خواستم مصاحبه کنم و دوست داشتم سکوتم ادامه داشت و نمی‌خواستم پیشکسوتان داوری از صحبت‌هایم برداشت بی‌احترامی کنند ولی به گفته برخی از همین پیشکسوتان جایز نبود با توجه به اتفاقات 45 روز گذشته سکوت کنم. مسئولان کمیته داوران فدراسیون فوتبال یک طرفه به قاضی می‌روند و در مورد شرایط من برای حضور در لیگ موضوعات نادرستی را مطرح می‌کنند و الان فقط می‌خواهم برای مردم ایران و به خصوص همشهریانم صحبت کنم تا سوء تفاهم‌ها برطرف شود.

قهرمانی با اشاره به پایان دوران محرومیتش گفت: اصفهانیان تاکید دارد برای بازگشت به لیگ‌ برتر باید به او نامه بزنم ولی سوال من این است که آیا همه داوران محروم برای بازگشت به دوران داوری به اصفهانیان نامه زدند؟ واقعا این درخواست او خنده‌دار است.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان با اشاره به قضاوت برخی داوران ادامه داد: آیا داور نور چشمیتان نامه عذرخواهی نوشت و بعد از محرومیت بازگشت؟ یا چون داور حرف گوش کنی است، به این راحتی بازگشته و حالا بسیاری از داوری‌های مهم به او واگذار می‌شود؟

وی افزود: محرومیت من تمام شده بود و قاعدتا باید در کلاس پیش از فصل لیگ‌برتر شرکت می‌کردم و شاید در تست بدنی رد می‌شدم و اینگونه بهانه و توجیه آقایان مناسب‌تر بود.

وی خاطرنشان کرد: در روز 21 تیر ماه به کمیته داوران اعلام کردم تا زمانی که عسگری و اصفهانیان در فوتبال ایران باشند قضاوت نخواهم کرد و نمی‌دانم چرا دست پیش می‌‌گیرند و این در حالی است که در کمیته داوران نظر برخی اعضا بر بازگشت من به دنیای داوری است ولی تنها عسگری و اصفهانیان مخالف این موضوع  هستند و حتی در یک محفل خصوصی تاکید کرده‌اند نمی‌گذاریم قهرمانی بازگردد.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان با اشاره به مصاحبه‌های رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اظهار کرد: می‌گویند حائز شرایط قضاوت در لیگ‌برتر نیستم؛ واقعا این شرایط چیست؟ برای مردم آنالیز کنید که آیا داوران انتخاب شده  این شرایط را داشته‌اند.عنوان کردند بازی‌های فصل پیش قهرمانی کم بوده است اما سوال من این است چگونه یک داور با این همه قضاوت و سابقه داوری در داربی 76 را کنار می‌گذارند و شرایط داوری ندارد اما یک داور با تنها دو و یا چهار داوری در لیگ دسته اول می‌تواند در لیگ‌برتر سوت بزند؟

وی تاکید کرد: آقای عسگری دارید جامعه فوتبال و داوری را بازی می‌دهید بهانه جوان‌گرایی می‌آورید اما چگونه داور 37 ساله با چهار قضاوت، این فصل می‌خواهد در لیگ‌برتر سوت بزند؟ خیلی‌ها در کلاس پیش از فصل شرکت کردند که به هیچ عنوان شرایط قضاوت در لیگ‌برتر را ندارند.

این داور فوتبال خراسان با بیان این سوال که چیدمان‌های لیگ‌برتر بر چه اساسی است، گفت: سال گذشته آقایان عسگری و اصفهانیان با هم اختلاف داشتند و در حالی که اصفهانیان 60 درصد داوران لیگ را نمی‌شناخت، قضاوت‌ها را تعیین می‌کرد و این جای تعجب دارد. فصل پیش از یک کمک داور زنجانی شنیدم که اصفهانیان از داوران زنجان می‌خواهد برنامه 90 را نگاه کرده و داوران دارای اشتباه زیاد را مشخص کنند تا دیگر به آن‌ها داوری ندهد ولی خوشبختانه اختلاف این آقایان در لیگ امسال حل شده و امسال داوران را حسین عسگری تعیین می‌کند که 85 درصد لیگ را می‌شناسد اما معیار او دوست داشتن‌ها و دوست‌نداشتن‌هاست.با این دوست‌داشتن‌ها و دوست‌نداشتن‌ها فاتحه آینده داوری این مملکت را می‌خوانید و به واقع در 25 سال عمر داوری‌ام کمیته داوری به این ضعیفی وجود نداشته است.

وی با اشاره به مصاحبه‌های 45 روز اخیر مسئولان فدراسیون علیه خود گفت: دارید اذهان عمومی را بازی می‌دهید؛ راحت بگویید علت عدم برگشت من چیست. اول می‌گویید محرومیتش برطرف شده ولی به دلیل مشکلات فنی نمی‌توانید به او بازی دهید؛ آقای عسگری این شرایط فنی چیست؟ مهمترین عامل نخواستن من این بود که بعد از مصاحبه شما پس از دیدار افتتاحیه لیگ سیزدهم میان پرسپولیس و تراکتور جوابتان را دادند و چون آدم کینه‌ای هستید من را کنار گذاشته‌اید. البته بار اولتان نیست و با حسین نیکوزاده نیز همین کار را کردید که به علت جوانی در یک تماس تلفنی صدایش بلند شده بود و قسم خوردید که او را از داوری ایران حذف می‌کنید و این کار را کردید و الان هیچ اثری از این داور بااستعداد نیست.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان تاکید کرد: بله؛ جوابتان را می‌دهیم چون حرف غیرمنطقی می‌زنید؛ شما آدم بله قربان‌گو می‌خواهید. مردم و جامعه فوتبال بدانند هیچ مشکلی سر راه بازگشت من به داوری وجود ندارد و تنها  مشکل کینه این آقایان است.

وی با بیان اینکه خودم را آدم خوبی نمی‌دانم اما قسم می‌خورم که هیچ‌گاه به خاطر پول سوت اشتباه نزدم، تاکید کرد: مگر قیمت من دو میلیون تومان است؟ یعنی به خاطر دو میلیون تومان، هفت سال داوری خود را خراب می‌کنم؟ یعنی اینقدر خود را  ارزان می‌فروشم؟

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان تاکید کرد: کدام عقل سلیم خود را به دو میلیون تومان می‌فروشد؟ من چهار میلیون تومان پول بلیت هواپیما از فدراسیون طلبکارم؛ واقعا فکر می‌کنید نمی‌توانستم از تیم‌های میزبان بخواهم پول بلیت من را بدهند یعنی محسن قهرمانی که چهار میلیون از فدراسیون طلبکار است خود را به دو میلیون تومان می‌فروشد؟

وی ادامه داد: من حتی در هتل‌های شهرهایی که برای قضاوت می‌رفتم ناهار و شام نخوردم چرا که در خانواده‌ای بزرگ شدم که به من یاد دادند دزدی و رشوه حرام است.

قهرمانی تصریح کرد: بنده رو سیاه خدا هستم ولی دزد نیستم. درست است در بازی‌هایی مانند دیدار داماش و ملوان لجبازی کردم و خطاهای داخل زمین را نمی‌گرفتم ولی دزد نیستم.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,محسن قهرمانی

 
وی خاطرنشان کرد: زمان ریاست عنایت در کمیته داوران 17 داور ایرانی در لیست بین‌المللی بودند که 15 نفر آن‌ها الیت محسوب می‌شدند و هر هفته قضاوت می‌کردند ولی الان کار کمیته داوران به جایی رسیده که در چند سال اخیر فقط چهار داور بین‌المللی فعال داریم؛ محسن قهرمانی آدم بدی بود سعید مظفری‌زاده و محسن ترکی چرا رفتند؟ بدانید مشکلاتی در این کمیته داوران وجود دارد.

وی با انتقاد شدید از کمیته داوران ادامه داد: کمیته داوران فدراسیون فوتبال بیشتر دافعه دارد تا جاذبه و کار به جایی رسیده که داور با قرآن در فدراسیون فوتبال حاضر می‌شود و به آن قسم می‌خورد که تست را با موفقیت گذرانده اما به دلیل مشکلاتش با برخی از آقایان نام او رد شده است.

این داور فوتبال شرایط تست پیش از فصل داوران را نیز مشکوک دانست و گفت: واقعا نتایج این تست قابل تامل است و امیدوارم یک نفر این موارد را پیگیری کند.

وی ادامه داد: یک داور را دقیقه 90 دعوت می‌کنند ولی به دلیل واهی در تست خط می‌خورد و به همین راحتی با روحیه او بازی می‌کنند و من مطئنا که اینگونه برخوردها تیشه به ریشه داوری می‌زند و واقعا نمی‌دانم چرا مسئولان رده بالای فدراسیون کاری نمی‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا معنقدید دست‌های پشت پرده‌ای در فدراسیون وجود دارد که با این موارد برخورد نمی‌شود، گفت: نمی‌دانم! از مسئولان فدراسیون بپرسید ولی فقط می‌توانم بگویم آینده خوبی برای کمیته داوران متصور نیستم.

قهرمانی تاکید کرد: اگر با رفتن من جامعه داوری ارتقاء پیدا می‌کند من می‌روم ولی سوال من این است حال که من بی‌خیال شده‌ام و رفته‌ام، چرا شما رها نمی‌کنید؟ چرا هر روز در مطبوعات علیه من صحبت می‌کنید؟ آن خبرنگاری که از شما مصاحبه می‌زند مگر به من زنگ نمی‌زند؟ واقعا فکر می‌کنید برای من سخت است جواب اتهاماتتان را بدهم.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان خطاب به مسئولان کمیته داوران گفت: دارم زندگی‌ام را می‌کنم. رهایم کنید؛ نمی‌خواهم مثل شما صحبت کنم.

وی با اشاره به شرایط داوران در این فصل لیگ‌برتر اظهار کرد: تعداد داوران روز به روز کم می‌شود و این موضوع، لیگ را برای دیگر داوران فرسایشی می‌کند. سوال من این است داربی این فصل را چه کسی قضاوت می‌کند؟ یک بازی را به علیرضا فغانی می‌دهید، بازی برگشت را چه می‌کنید؟ امیدوارم بازگشت به عقب نکرده و دوباره پای داوران خارجی را به لیگ ایران باز نکنید.

وی به برخی تخلفات مسئولان کمیته داوران و دپارتمان داوری اشاره کرد و گفت: خیلی از این موارد را نمی‌توانم بازگو کنم اما همین قدر بدانید که در کلاس پیش از فصل برای نشان دادن کار تیمی، فیلم غیراخلاقی برای داوران پخش شده که واقعا خنده‌دار و تاسف‌بار است.

قهرمانی به برخی اقدامات عسگری در حق خود اشاره کرد و گفت: به علت اینکه رک بودم و بله قربان‌گو نبودم شب قبل از داربی، من از قضاوت این بازی کنار گذاشته می‌شدم و محسن ترکی را به جای من می‌گذاشتند تا از ارادت من به او سوء استفاده کنند چرا که می‌دانستند علیه ترکی مصاحبه نمی‌کنم.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان گفت: در لیگ یازدهم عسگری در ایران نبود و ساعت 10 صبح روز قبل از داربی 74 مجبورم کردند برای  قضاوت دیدار راه‌آهن و فجر سپاسی که ساعت 14:30 دقیقه برگزار می‌شد به تهران بروم یعنی روز بازی برای من ابلاغ می‌زدند تا آن بازی را خراب کنم و فردا که داربی را محسن ترکی سوت می‌زند بهانه داشته باشند که من به دلیل قضاوت‌های ضعیفم داور داربی نبودم و جالب‌تر آن که در آن هفته لیگ من دو بار قضاوت کردم یعنی بازی روز یکشنبه سپاهان را نیز سوت زدم؛ آقای عسگری چطور داوری که در یک هفته لیگ دو بار قضاوت می‌کند، به یک باره مشکل فنی پیدا می‌کند؟

وی افزود: چطور این داور آنقدر سطح فنی‌اش پایین می‌آید که الان باید لیگ دو سوت بزند؟ به خدا دلیل‌هایتان خنده‌دار است. من اگر مشکل فنی داشتم چطور تنها داوری هستم که داربی را با یک اخطار به پایان رساندم؛ واقعا چرا به یک باره محسن قهرمانی از لحاظ فنی اینقدر نزول کرده است؟ شما را به خدا رهایم کنید، من داوری را کنار گذاشتم ولی هر جا کم آوردید محسن قهرمانی را سپر نکنید. گلایه‌ام از برخی داوران است که قضاوت‌های ضعیف فصل گذشته خود را به پای اتفاقات سپاهان و پرسپولیس می‌گذارند و برای این داوران پیشکسوت متاسفم که مصاحبه‌هایی با آب و تاب انجام دادند.

این داور بین‌المللی فوتبال کشورمان در مورد اظهار نظر سرپرست هیات فوتبال خراسان رضوی که عنوان کرده تلاش زیادی برای بازگشت محسن قهرمانی انجام داده است، گفت: از آقایان می‌خواهم سکوت کنند و دروغ تحویل جامعه ندهند؛ بگذارید دهان من بسته باشد و اتفاقات چند وقت اخیر فوتبال خراسان را بازگو نکنم.

وی با اشاره به مصاحبه دو شب گذشته بهروان افزود: صحبت‌های بهروان کاملا با حرف‌هایش با من در مشهد تضاد دارد و مشخص شد تمام تلاش آقایان نبود محسن قهرمانی است ولی واقعا تلاش بی‌فایده انجام می‌دهید؛ من خودم اعلام کردم تا زمانی که عسگری و اصفهانیان هستم محسن قهرمانی را در زمین فوتبال نخواهید دید.

وی با بیان اینکه حرف‌های ناگفته زیادی دارم، ادامه داد: روزهای اول محرومیتم مجبور بودم گوش فرزندم را در خیابان بگیرم تا فحش‌ها را نشنود ولی الان خیلی‌ها فهمیدند که من مقصر نیستم.

قهرمانی در پایان خطاب به حسین عسگری و فریدون اصفهانیان گفت: شب‌های قدر در حرم مطهر امام رضا(ع) خیلی یادتان کردم؛ به خدا و امام رضا(ع) واگذارتان کردم.

اخبار ورزشی - فارس