اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پخش شماره همسر در فضای مجازی


رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری فردی متهم به مزاحمت اینترنتی خبر داد.

اعتماد: رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری فردی متهم به مزاحمت اینترنتی خبر داد.

سرهنگ علی موالی در تشریح این خبر گفت: با شكایت فردی مبنی بر اینكه شخص ناشناسی با ثبت‌نام وی در یك سایت همسر یابی و انتشار شماره همراه وی در شبكه‌های اجتماعی باعث ایجاد مزاحمت و سلب آسایش وی شده است و پرونده‌ای در این خصوص تشكیل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: پلیس فتای استان با انجام یك‌سری اقدامات فنی و تخصصی موفق شد متهم را شناسایی كرده كه در بررسی‌ها مشخص شد متهم همسر سابق شاكی بوده است.

وی اظهار كرد: طی یك عملیات پلیسی متهم دستگیر و با اعتراف به بزه انتسابی بیان كرد به علت عصبانیتی كه از همسر سابقم داشتم، شماره تلفن وی را در شبكه‌های اجتماعی قرار داده و با توجه به اینكه كلیه اطلاعات فردی و هویتی او را داشتم با هویت وی در یك سایت همسر‌یابی نیز ثبت‌نام كردم.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان قم افزود: در ادامه متهم به همراه پرونده تشكیل شده برای تكمیل مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ موالی در خاتمه به شهروندان هشدار داد: وقوع هر گونه تخطی از قانون در فضای مجازی مانند فضای حقیقی جرم تلقی شده و قابل پیگیری است.


ویدیو مرتبط :
راه حل مشکل ارتباط همسر با نامحرم در فضای مجازی و دیدن تصاویر نامشروع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همسر سابق استاد دانشگاه، عامل هتك حیثیت وی در فضای مجازی



همسر سابق استاد دانشگاه، عامل هتك حیثیت وی در فضای مجازی

 

رییس پلیس فتای استان چهارمحال بختیاری از دستگیری همسر سابق یكی از اساتید دانشگاه و فعالان فرهنگی كشور كه اقدام به درج كامنت‌هایی در وبلاگ‌های مختلف علیه وی كرده بود، خبرداد.

 

اخبار, اخبار حوادث

 

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ جعفریان در تشریح جزئیات این خبر گفت: درپی شکایت یکی از اساتید دانشگاه که از فعالان عرصه فرهنگی و ادبی است مبنی بر انتشار اکاذیب از طریق وبلاگ اینترنتی علیه وی، ﻤﺄموران پلیس فتا اقدامات خود را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان آن آغاز كردند.

 

وی ادامه‌داد: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد که فرد یا افرادی به طور مکرر از طریق کامنت‌گذاری در وبلاگ‌های مختلف، موجبات سلب آرامش شاکی را فراهم كرده‌اند که در بررسی‌های فنی انجام گرفته توسط کارشناسان سرانجام متهم که همسر سابق شاکی بود، شناسایی و دستگیر شد.

 

رییس پلیس فتای استان چهارمحال بختیاری با تاكید براینكه درج هر گونه مطالب کذب و دروغ علیه دیگران که موجب هتک حرمت آنان در فضای مجازی شود و نیز انتشار اطلاعات خصوصی، تصاویر و فیلم‌های شخصی دیگران بدون اطلاع آنان در اینترنت جرم است، گفت: پلیس با عاملان این جرائم برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت..../ایسنا