اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پای ملک عبدالله هم به اختلاس فرزند اردوغان باز شد



اخبار,اخبار بین الملل,ملک عبدالله


 اخبار بین الملل - پای ملک عبدالله هم به اختلاس در بنیاد تحت اداره فرزند اردوغان باز شد

نماینده مجلس ترکیه در نامه ای به رییس مجلس این کشور خواستار پاسخگویی معاون نخست وزیر ترکیه درباره اتهام واریز یکصد میلیون دلار از سوی پادشاه عربستان به حساب بنیاد تحت اداره ˈبلال اردوغانˈ فرزند نخست وزیر ترکیه شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری ˈزمانˈ، ˈ سزگین تانری کولوˈ معاون دبیرکل حزب مخالف جمهوری خواه خلق ترکیه با تقدیم نامه ای به رییس مجلس این کشور از ˈ بلند آرینچ ˈ معاون رجب طیب اردوغان خواست تا درباره واریز 99 میلیون و 990 هزار و 990 دلار به حساب بنیاد جوانان و آموزش ترکیه (TURGEV) توضیح دهد، ریاست این بنیاد را بلال اردوغان فرزند نخست وزیر ترکیه بر عهده دارد.

این نماینده مخالف از معاون نخست وزیر ترکیه خواسته است تا درباره مجوز ساخت هتلی که گفته می شود دو ماه پس از واریز این پول در 26 آوریل 2012 به حساب بلال اردوغان، در زمین های ملک عبدالله در شهر استانبول صادر شده است ، توضیح دهد.

پادشاه عربستان مالک زمین های بزرگی در ˈ سودا تپه ˈ در منطقه اسکودار استانبول است که 57 هزار و 470 متر مربع مساحت دارد. این زمین ها 30 سال پیش (1984) از سوی ملک عبدالله پادشاه کنونی عربستان خریداری و مجوز ساخت هتلی بزرگ در آن صادر شده است.

از زمان افشای پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه ، احزاب مخالف دولت اردوغان کوشیده اند دولت او را با توجه به این پرونده تحت فشار گذارند، اما پیروزی اخیر حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات شوراها و شهرداری های ترکیه، تا حدودی از فشارهای سیاسی پرونده فساد مالی ترکیه کاسته است.

در این پرونده برخی فرزندان و منسوبان وزرای اردوغان به اتهام پول شویی و ارتشا بازداشت شدند اما کمتر از دو ماه بعد همه متهمان پرونده با قرار کفالت و وثیقه از زندان آزاد شدند.

بلال اردوغان پیشتر نیز در رابطه با فعالیت های بنیاد آموزش و جوانان تحت اتهامات مختلفی قرار گرفته است و حتی یک نوار صوتی منسوب به اردوغان در شبکه یوتیوب گفت و گوی نخست وزیرترکیه با پسرش درباره نحوه پاسخ دهی بلال به اتهامات مطرح شده در رابطه با فساد مالی است.

اردوغان این نوار صوتی را جعلی و مونتاژ شده خوانده است.

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
باز شدن درب کعبه با حضور ملک عبدالله پادشاه عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات دومین جلسه دادگاه اختلاس از بیمه ایران/ داماد پای پدرزن را به دادگاه باز کرد



اخبار,اخبار سیاسی ,متهمان پول‌شویی در بیمه ایران

 

اخبار سیاسی - دادگاه دوم اختلاس بیمه؛ قبول نکردن و تکذیب متهمان/ تفهیم اتهام پول‌شویی به یک زن

 در دومین جلسه دادگاه مجدد اختلاس بیمه به اتهامات پولشویی یک زن رسیدگی شد.

حاضران دومین جلسه دادگاه اختلاس بیمه  هم شاهد تکذیب و اقرار به بی اطلاعی متهمان بودند.

دادگاه اختلاس از بیمه در حالی آغاز شده است که نوبت به رسیدگی به پرونده متهمی رسیده است که اقدام به پولشویی به مبلغ یک میلیارد و 785 میلیون تومان کرده است.

به گزارش فارس، این در حالی است که این متهم زن این پرونده، همچنین به عنوان معاونت در اختلاس هم متهم شده و برایشان قرار مجرمیت صادر شده است.

پس از قرائت کیفرخواست متهم در جایگاه قرار گرفت و قاضی از وی درباره پذیرش اتهاماتش سوال پرسید که وی اتهامات را نپذیرفت و گفت: قبول ندارم.

این فرد در دفاع از خودش مدعی شد من فقط به همراه شوهرم به داخل بانک می‌رفتیم و چک ها را به حسابم میخواباندم و 2 روز بعد آنها را تحویل می گرفتم و به شوهرم میدادم.

وی افزود: من نمیدانستم چک ها متعلق به چه کسی است و در این پرونده هیچ کار خاصی انجام ندادم که مجرمانه باشد.


پس از رسیدگی به اتهامات فرد مزبور همسر وی به عنوان متهم در جایگاه قرار گرفت.

نماینده دادستان در دادگاه اتهامات او را را شامل پولشویی به مبلغ 829 میلیون و 895 هزار ریال عنوان کرد و گفت: متهم در اختلاس نیز معاونت داشته است.

اما متهم در جایگاه قرار گرفته و در مقابل قاضی کشکولی مدعی شد اتهاماتش را قبول ندارد و پولشویی نکرده است.

این فرد ادامه داد: من فقط نقد کننده چک ها هستم وفقط اظهارات خودم را در مرحله قبلی دادگاه قبول دارم.

پس ازاین متهم نوبت به اتهامات مرد38 سالهای رسید که به گفته نماینده دادستان در زمان قرائت کیفرخواست ، مبلغ یک میلیارد و 745 میلیون ریال پولشویی کرده و 10 میلیون تومان مال نامشروع تحصیل کرده است.

متهم در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به قاضی پرونده مبنی بر پذیرش اتهاماتش گفت: من هیچ کدام از این اتهامات را قبول ندارم

قاضی خطاب به متهم گفت: هم شما و هم برخی دیگر از متهمان اظهاراتی را مطرح می‌کنید که از لحاظ عرف اجتماعی تناقض دارد.

داماد پای پدرزن را به دادگاه باز کرد
یکی از متهمان پرونده اختلاس از بیمه ایران پیرمرد ۷۵ ساله‌ای است که به خاطر دامادش پایش در این پرونده باز شده است.

این فرد پدر زن یکی دیگر از متهمان  است که به اتهام معاونت و پولشویی از سوی دادسرای تهران مجرم شناخته شده است.

در بخش‌هایی از کیفرخواست این فرد آمده است نامبرده  متهم به پولشویی به مبلغ ۷۳۷ میلیون تومان و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۲۵ میلیوت نومان است.

این متهم با حضور در جایگاه متهمان مدعی شد من هیچ کدام از این اتهامات را قبول ندارم و همه اینها زیر سر دامادم است.

وی مدعی شد: ۳ فقره چک از  که دامادم بود گرفتم که در طی سالهای متوالی بوده و پولهای ناشی از ان را هم دادم به خودش

این متهم گفت: وقتی چک ها را از او می گرفتم میدیدم که پشت نویسی شده و از من خواستند با مدارک شناسایی خودم فقط آن را به بانک بدهم.

وی ادامه داد: من اصلا از چک و کارهای بانکی اطلاعی ندارم و نمیدونستم دارم چه کاری میکنم حتی من در تهران جایی را هم بلد نیستم.

پایان دادگاه در ساعت 11:55
بالاخره روز دوم دادگاه اختلاس از بیمه ایران که ساعت 10:30 امروز برای رسیدگی به اتهامات 18 متهم در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شده بود، بعد از رسیدگی به اتهام 8 نفر از متهمین، به کار خود پایان داد.

در این نوبت رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه، 3 نفر از متهمان براساس اعلام قاضی دادگاه غیبت داشتند و خود را به دادگاه معرفی نکردند.

این متهمان که هر کدام به اتهام تحصیل مال نامشروع و پولشویی متهم شده‌اند در مواجهه با قاضی پرونده اتهامتشان را انکار کردند.

قاضی کشکولی بعد از استماع اظهارات متهمان ختم رسیدگی به پرونده را ساعت 11:55 اعلام کرد و گفت: نوبت بعدی دادگاه فردا ساعت 9:30 برگزار می‌شود.

همچنین ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران، هفته آینده و در 3 نوبت ادامه می‌یابد.
اخبار سیاسی - فارس