اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پای دولت به موضوع «ازدواج سفید» باز شد


معاون فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت از ورود وزارت کشور به موضوع "ازدواج سفید" خبر داد.

خبرگزاری ایلنا: معاون فنی دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت از ورود وزارت کشور به موضوع "ازدواج سفید" خبر داد.

محمد اسلامی (معاون فنی دفتر سلامت جمعیت و رئیس اداره باروری وزارت بهداشت) در خصوص ازدواج‌ سفید در کشور اظهار کرد: در ازدواج­‌های سفید افراد معمولا بچه­‌دار نمی‌‌شوند و زمان فرزنددار شدن را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: با افزایش ازدواج‌های سفید؛ انتظارات مبنی بر ارتقا میزان باروری در کشور محقق نمی­‌شود و اگر تعداد افرادی که ازدواج سفید دارند؛ زیاد شود؛ تاثیر منفی آن روی نرخ باروری کلی بیشتر است.

اسلامی با بیان اینکه در ازدواج سفید به دلیل اجتناب زوجین از فرزند­دار شدن؛ سن مناسب باروری نیز از دست می­‌رود و بسته به مدتی که این روند ادامه پیدا کند؛ افراد با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند؛ گفت: بعد از مدتی که این افراد تصمیم به ازدواج و فرزند­دار شدن می‌گیرند با افزایش سن و مشکلات باروری در سن بالا مواجه می­‌شوند و در برخی مواقع چون سن مناسب را پشت­ سر گذاشته­‌اند؛ بچه­‌دار نمی­‌شوند.

وی تاکید کرد: روی موضوع ازدواج سفید در کشور کار می­‌شود؛ بطوریکه در این زمینه ستادی در وزارت کشور با ریاست قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی تشکیل شده است که در کنار چند مساله دیگر مساله ازدواج­‌ سفید را نیز بررسی می­‌کند و احتمالا در آینده نزدیک گزارش‌های آن اعلام می‌شود.

آماری از ازدواج‌ سفید موجود نیست

محمداسماعیل مطلق (مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت) نیز در خصوص آمار ازدواج‌های سفید در کشور با بیان اینکه آماری در این زمینه وجود ندارد، اظهار­کرد: وظیفه ما ترویج ازدواج سالم است و در این زمینه بر روی ازدواج‌هایی که ثبت شده است؛ فعالیت می­‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر افرادی هستند که تصمیم به چنین کاری دارند ما آمادگی داریم که از بعد سلامت به این افراد مشاوره بدهیم و اختلالاتی که در سلامت افراد ایجاد می‌‌کند را برای آ­ن­­ها شرح دهیم، گفت: ما متولی سلامت جامعه هستیم و حاضریم به دلیل اینکه ازدواج سفید در سلامت فرد و جامعه اختلال ایجاد می­‌کند، در این زمینه کمک کنیم؛ ولی آماری از ازدواج‌های سفید نداریم.


ویدیو مرتبط :
باز شدن پای خواستگاربه جلسه رای اعتماد وزرای دولت دوازدهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار داغ شکایت مجلسی ها از دولت/ پای دولت به محکمه قضایی باز خواهد شد؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازار داغ شکایت مجلسی ها از دولت/

پای دولت به محکمه قضایی باز خواهد شد؟

گلایه، انتقاد و حالا هم شکایت.اینها خلاصه واکنش های بهارستان هشتم به بی قانونی های دولت محمود احمدی نژاد است.همه چیز از گلایه های ساده نمایندگان مجلس آغاز شد و کار به انتقادهای آتشین کشید و حالا هم شکایت پشت شکایت است که از مجلس بر علیه دولت به قوه قضاییه ارسال می شود.

 

آفتاب: از بهارستان هشتم که آخرین روزهای حیات خود را سپری می کند خبر می رسد که مجلس با رای به گزارش تخلف دولت مبنی بر برداشت شبانه از بانک ها برای تامین ارز ، خواستار رسیدگی به این تخلف در قوه قضاییه شد.

این اما پایان ماجرا نبود و در جلسه دیروز مجلس همچنین، دو شکایت دیگر از تخلفات دولتی درباره تخلف دولت در اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها و اجرای نادرست اصل ۴۴ قانون اساسی را با رای خود به دادگاه فرستادند تا پای دولت به قوه قضاییه باز شود.

 

البته این اولین باری نیست که بهارستان نشین ها از دولت به مراجع قضا شکایت می کنند.

شکایت اول نمایندگان از رئیس جمهور به مهر ماه سال ۹۰ بر میگردد که در ۹ بند ارائه شد. ۹ بندی که مهمترین آنها، عدم اهتمام به اجرای برنامه چهارم، عدم پایبندی به قانون اصل ۴۴ و عدم ارائه به موقع لوایح بودجه سالانه بود.

 

شکایت دوم اما، به تخلف از اصول ۱۳۵ و ۱۳۳ قانون اساسی و تفسیر شورای نگهبان از این اصول و تخلف رئیس جمهور از ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص شیوه ادغام وزارتخانه ها مورد شکایت نمایندگان بازمی گشت.

 

شکایت سوم در خصوص مقاومت رئیس جمهور در مقابل اجرای حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ابقای حجت الاسلام مصلحی در مقام وزارت اطلاعات بود که نمایندگان آن را مصداق عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون توسط رئیس جمهور خواندند.

شکایت چهارم هم که در ۴ بند ارائه شد و تازه تر از بقیه بود ، بعد از سوال از رئیس جمهور جدی شد و محورهای آن« توهین رئیس جمهور به برخی نمایندگان درباره مدرک تحصیلی آنها»، «بیان مطالب خلاف واقع»،«راس امور ندانستن مجلس» و «استنکاف از اجرای قوانین مطرح شده در سوال» و «قانون ندانستن بعضی از قوانین» عنوان شد.

حالا هم ۳ شکایت جدید به پرونده شکایت از دولت اضافه شده است تا نوار شکایت های مجلسی ها از دولت تکمیل شود.

 

حالا اما باید منتظر واکنش قوه قضاییه به این شکایت ها ی جدید بود.شکایت هایی که شوخی بردار نیستند و این بار به راستی به قوه قضاییه ارجا خواهند شد.

گفتنی است، ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس اذعان می دارد: هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هركدام از كمیسیون ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنكاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به كمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

 

به گزارش جوان آنلاین،كمیسیون حداكثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

تبصره ۱- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تبصره ۲- درصورتی كه مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریك از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(۸۹) قانون اساسی در دستوركار مجلس قرار خواهد گرفت./آفتاب