اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پای برنج پاکستانی به ایران باز شد


اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان تصمیم گرفته است با هدف افزایش صادرات برنج به ایران به رقم ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن دفاتر خود در تهران و مشهد را دایر کنند.

خبرگزاری میزان: اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان تصمیم گرفته است با هدف افزایش صادرات برنج به ایران به رقم ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن دفاتر خود در تهران و مشهد را دایر کنند.

اعضای اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان تصمیم گرفته‌اند با هدف افزایش صادرات برنج خود به ایران به رقم 600 تا 700 هزار تن دفاتر خود در تهران و مشهد را دایر کنند.
 
بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی، اعضای اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان، با کمک وزارت بازرگانی این کشور از وارد کنندگان برنج ایرانی دعوت خواهد کرد تا برای برگزاری نشست‌های دوجانبه به منظور افزایش تجارت برنج بین دو کشور همسایه به پاکستان سفر کنند.
 
این تصمیم پس از سفر هیئتی از این اتحادیه به ایران و دیدار با وارد کنندگان برنج در ایران اتخاذ شده است. این نشست موفقیت آمیز بوده و صادر کنندگان برنج پاکستان انتظار دارند سفارشات جدیدی دریافت کنند.
 
اما در سمیناری که اخیراً توسط اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان در محل اتاق بازرگانی و صنایع پاکستان ترتیب داده شده بود، بانکداران پاکستانی گفتند، بانک مرکزی این کشور هنوز همه موانع برقراری روابط بانکی با ایران را رفع نکرده است.
 
از آنجایی که تلاش‌ها برای ایجاد دفاتری در ایران، از پشتیبانی دولت پاکستان و وزارت بازرگانی این کشور برخوردار است، کارشناسان معتقدند می‌توان به دریافت سفارشات جدید از ایران امیدوار بود.
 
پاکستان که قبلاً بزرگ‌ترین صادر کننده برنج به ایران بود، در طی 2 سال گذشته به دلیل تحریم‌ها شاهد کاهش قابل توجه سهم خود از بازار برنج ایران بوده است.
 
ایران سالانه بیش از 2 میلیارد دلار برنج وارد می‌کند. سهم برنج پاکستان از این بازار عظیم در سال مالی 2015، ناچیز بود و رقمی حدود 1.32 میلیون دلار را شامل می‌شد.
 
صادرکنندگان می گویند هند به دلیل برقراری ارتباطات قوی‌تر بین تهران و دهلی، جای پاکستان را در بازار برنج ایران گرفته است.


ویدیو مرتبط :
پای BBC به ایران باز می شود!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ رد ژیمناستیک ایران به دعوت فدراسیون جهانی!/ باز هم پای پول در میان است



اخبارورزشی,ژیمناستیک ایران

پاسخ رد ژیمناستیک ایران به دعوت فدراسیون جهانی!/ باز هم پای پول در میان است

فدراسیون ژیمناستیک به دعوت FIG برای حضور در مسابقات برترین‌های ایروبیک در کلمبیا پاسخ منفی داد.

چندی پیش فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) در نامه‌ای رسمی به فدراسیون ایران،‌ از تیم ملی ایروبیک دعوت کرد تا در رقابت‌های هشت تیم برتر دنیا حضور پیدا کند.

این رقابت‌ها قرار است مرداد ماه به میزبانی کلمبیا برگزار شود، فدراسیون ژیمناستیک ایران با احتساب هزینه‌های این سفر نیاز به مبلغی معادل 140 میلیون تومان داشت که به دلیل مشکلات مالی موجود در ورزش از اعلام آمادگی برای شرکت در این رویداد امتناع کرد تا نهمین تیم در رده بندی ایروبیک فدراسیون جهانی به این مسابقات دعوت شود.

ایران فرصت داشت آمادگی خود را تا دوشنبه گذشته با واریز مبلغ 6000 دلار برای شرکت در این مسابقات اعلام کند،‌ اما به دلیل مشکلات مالی این اتفاق رخ نداد.

تیم ملی ایروبیک ایران در مسابقات جهانی وارنا بلغارستان به عنوان هفتمی دست یافت و به همین دلیل از طرف فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای شرکت در رقابت‌های کلمبیا دعوت شد./ایسنا