اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان یک دور مذاکره ایران و امریکا


مذاکره معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در وین برای بررسی روند نگارش متن توافق جامع پس از یک ساعت ونیم پایان یافت و کارشناسان به بحث های خود همچنان ادامه می دهند.

ایرنا: سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی روز پنج شنبه با همتایان اروپایی، روس و چینی خود به طور جداگانه دیدار و درباره روند نگارش متن توافق جامع رایزنی کردند.

وندی شرمن که از روز نخست این دور از مذاکرات - پنج شنبه - در وین حضور داشته در تماسی تلفنی با جان کری گزارش کاملی از روند مذاکرات را به وزیر خارجه امریکا داده است.

همزمان با نشست معاونان وزیران خارجه ایران و امریکا، تیم های کارشناسی هم کار بر روی ضمائم را ادامه دادند. این گفت و گو ها که به ریاست حمید بعیدی نژاد و استفان کلمنت انجام می شود ، بعدازظهر هم ادامه خواهد داشت.

نشست عمومی با معاونان وزیران خارجه کشورهای 1+5 آغازگر برنامه های هیات مذاکره کننده ایران در ششمین دور از مذاکرات برای نگارش متن توافق بود. این نشست به ریاست عراقچی و اشمید انجام شد.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه امریکا شب گذشته گفت که «مسائل باقی مانده در راه رسیدن به توافق عبارتند از دسترسی و زمان بندی کاهش تحریم ها در قبال اجرای اقدامات متقابل هسته ای از سوی ایران.»

وی افزود: «مبنای کار، همانطور که ایرانی ها هم قبول کرده اند، چارچوب مورد توافق در لوزان است و بر آن اساس، مذاکره کنندگان در حال برگردان محورهای موجود در این بیانیه به جزئیات مربوط به دسترسی ها و بخش سیاسی توافق هستند.»


ویدیو مرتبط :
پایان دور نخست پنجمین دور مذاکره ایران و آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان گفت و گوی 2.5 ساعتی ایران،امریکا و اروپا در دور دوم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دور دوم گفت و گو های سه جانبه هسته ای ایران ، اروپا و امریکا در ژنو پایان یافت.

این دور از گفت و گو ها صرفا در سطح معاونان وزیران خارجه دو کشور و هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی انجام شد و 2.5 ساعت به طول انجامید.

قرار است فردا نیز معاونان دو کشور و اشمید تشکیل جلسه بدهند و از روز یکشنبه با ورود محمد جواد ظریف و جان کری به ژنو این مذاکرات در سطح هیات های کامل دو کشور ادامه یابد.

صبح امروز نیز معاونان و کارشناسان ایران و آمریکا در مجموع 5 ساعت مذاکره داشتند.

احتمال دارد در روز چهارم معاونان وزیران خارجه سایر کشورهای 1+5 هم به آنها بپیوندند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا