اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان نشست ظریف و کری در لوزان سوئیس


چهارمین دور مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا در لوزان سوئیس پایان یافت.

خبرگزاری مهر: چهارمین دور گفتگوهای وزرا امور خارجه ایران و آمریکا در لوزان سوئیس پایان یافت.

بر اساس این گزارش محمد جواد ظریف و جان کری در چهارمین روز مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در لوزان در حالی پشت میز مذاکره نشستند که کل اعضای دو تیم مذاکره کننده هسته ای دراین نشست حضور داشتند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ساعتی قبل از این نشست در جمع خبرنگاران در مورد حضور وزرا در آخر هفته ببان كرد: ما همه وزرای اتحادیه اروپا را تقریبا در بروكسل دیدیم.  وزیر خارجه چین را در تهران اخیرا ملاقات كردیم و وزیر خارجه روسیه را در ژنو ملاقات كردیم و آقای كری هم اینجا هستند. در صورتی كه نیاز باشد ممكن است وزرا بیایند اما بعید می دانم برای كاری که ما الان داریم به حضور وزرا نیاز باشد.

وی ادامه داد: باید بحث هایی كه داریم را پیش ببریم و هر زمان كه راه حل ها پیدا شد و شروع به رسیدن به توافق شد نیاز به حضور وزرا است كه فكر نمی كنم آن زمان الان باشد.

این احتمال وجود دارد که مذاکرات ایران و آمریکا روز جمعه در لوزان به پایان برسد و به زودی تا پیش از پایان مارس در سوئیس ادامه داشته باشد .

شنیده ها در لوزان حاکی از آن است که پیشرفت هایی در مباحث وجود داشته است اما هنوز در این باره که بتوان تا دو روز آینده به تفاهمی دست یافت طرفین اعلام نظر نکرده اند.


ویدیو مرتبط :
آغاز مذاکرات کری و ظریف در لوزان سوئیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان نشست سه جانبه ظریف، کری و اشتون/ انتقاد آمریکا از فرانسه در قبال موضع‌اش در مذاکرات ایران و 1+5



مذاکرات ایران و 1+5

پایان نشست سه جانبه ظریف، کری و اشتون پس از 20 دقیقه

نشست سه جانبه کری، اشتون و ظریف پایان یافت.

به گزارش ایسنا، نشست وزیران خارجه آمریکا و ایران با اشتون پس از گفت‌وگویی حدود 20 دقیقه‌ای پایان یافت.

این نشست ساعت 18:30 به وقت محلی در ژنو از سر گرفته شد و دقایقی قبل پس از حدود بیست دقیقه گفت‌وگو پایان یافت.

گفته می‌شود قرار است پس ازاین نشست اعضای 1+5 جلسه داخلی خود را برگزار کنند.

 

----------------------------------------------------------------------
انتقاد آمریکا از فرانسه در قبال موضع‌اش در مذاکرات ایران و 1+5

منابع دیپلماتیک غربی در ژنو از انتقاد آمریکا به فرانسه نسبت به موضع این کشور در مذاکرات ایران و 1+5 خبر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، منابع دیپلماتیک غرب گفته‌اند جان کری، وزیر خارجه آمریکا موضع انتقادآمیز خود را در قبال اظهارات و موضع فرانسه در مذاکرات با ایران به پاریس منتقل کرده است.

بر این اساس آمریکا موضع فرانسه را مانع دستیابی به نتیجه بهتری در نشست ژنو دانسته است و محول کردن ادامه مذاکرات را به زمان دیگری نادرست تلقی کرده است.

این منابع دیپلماتیک معتقدند آمریکا خواهان رسیدن به نتیجه در مدت زمان کوتاه‌تری است تا مخالفان مذاکرات و گروه‌های تندرو مانعی در مسیر مداکرات و رسیدن به نتیجه ایجاد نکنند.

/ایسنا