اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان موسم حج


مدینه غروب شنبه از حضور زائران ایرانی خالی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدینه غروب شنبه از حضور زائران ایرانی خالی می‌شود.

آخرین گروه از زائران ایرانی که برای شرکت در مناسک حج تمتع به عربستان سفر کرده بودند، غروب روز شنبه - 25 مهرماه - مدینه را ترک می‌کنند و به این ترتیب حج 94 پایان می‌یابد، در حالی که پرونده آن به خاطر فاجعه منا همچنان باز خواهد ماند.

طبق گفته سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آخرین گروه از زائران ایرانی حج امسال، ساعت 17 و 30 دقیقه روز شنبه 25 مهرماه فرودگاه مدینه را به مقصد اصفهان ترک خواهند کرد و بعد از آن هیچ پروازی برای انتقال زائر ایرانی برقرار نمی‌شود.

عملیات حج 94 درحالی روز شنبه پایان می‌یابد که 36 زائر ایرانی پس از فاجعه منا مفقود شده‌اند و دولت ایران تا این لحظه هیچ اطلاعی از آنها ندارد.

براساس آخرین رایزنی‌های ایران و عربستان، قرار شده روز دوشنبه کمیته مشترکی در عربستان با حضور نمایندگان وزارت بهداشت و حج این کشور و همچنین سرکنسول ایران در جده برگزار شود تا وضعیت زائران مفقود شده ایرانی روشن شود.

امسال حدود 64 هزار زائر از ایران برای شرکت در مناسک حج به عربستان اعزام شده بود که در حادثه سقوط جرثقیل 11 تن آنها و در فاجعه منا 426 تن دیگر جان باختند و 36 زائر دیگر مفقود شدند.


ویدیو مرتبط :
موسم حج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

المیادین خبر داد؛ روحانی دعوت پادشاه عربستان برای حضور در موسم حج را پذیرفت



سفر روحانی به عربستان,سفر روحانی به حج

المیادین خبر داد؛
روحانی دعوت پادشاه عربستان برای حضور در موسم حج را پذیرفت

یک رسانه عربی در خبری فوری اعلام کرد: پادشاه عربستان سعودی از رئیس جمهوری اسلامی ایران برای حضور در موسم حج دعوت به عمل آورده و حجت الاسلام حسن روحانی نیز این دعوت را پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر شبکه المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: عبدالله بن  عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از رئیس جمهوری ایران برای حضور در موسم حج دعوت به عمل آورده و حجت الاسلام حسن روحانی نیز این دعوت را پذیرفته است.
جزئیات بیشتری از این خبر اعلام نشده است.
مهر