اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان فرار 7 ساله مخوف‌ ترین اوباش تهران


فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری شرور خطرناکی خبر داد که هفت سال تحت تعقیب پلیس بود.

خبرگزاری ایسنا: سردار سیروس فتحی با اعلام خبر دستگیری یکی از اشرار خطرناک منطقه ورامین که سال‌ها از دست ماموران پلیس متواری بود، در تشریح نحوه دستگیری وی اظهار کرد:‌ در پی شرارت‌های متعددی که از سوی یک نفر از اراذل و اوباش سطح یک و صدرو احکام مختلف جلب و دستگیری وی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب و همچنین اقدامات مجرمانه این شرور، تیم‌های عملیاتی پلیس اطلاعات و امنیت فرماندهی انتظامی شرق استان تهران برای شناسایی و دستگیری این شرور وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های شناسایی پلیس در جریان اقدامات خود موفق شدند محل اختفای این شرور سابقه دار را که از هفت سال قبل تحت تعقیب مراجع انتظامی و قضایی قرار داشت، در منطقه شریف آباد ورامین شناسایی کنند.

فتحی با بیان اینکه این متهم به علت اقدامات مجرمانه خود، سال‌ها متواری بوده و دارای بیش از 10 فقره سابقه ارتکاب جرم و مظنونیت با موضوع قتل، سرقت، موادمخدر، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، درگیری، تیراندازی به ماموران و مزاحمت برای نوامیس بوده است، گفت: تیم‌های کنترل نامحسوس پلیس اطلاعات و عملیات شرق استان تهران، برای اطمینان از حضور این شرور خطرناک در محل اختفای خود، چندین روز محل اختفای وی را به صورت کاملاً نامحسوس تحت کنترل و مراقبت‌های پوششی قرار دادند و زمانی که این فرد قصد ورود به مخفیگاه خود را داشت، با همکاری تیم‌های عملیاتی وارد عمل شده و وی را غافلگیر و دستگیر کردند.

فتحی در ادامه با تاکید بر برخورد قاطع و سختگیرانه پلیس با مخلان نظم و امنیت عمومی، خاطرنشان کرد: فراهم ساختن بستری برای آرامش مردم، اولویت پلیس در اجرای ماموریت‌ها بوده و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه متهم با دستور قضایی و به جهت روشن شدن دیگر ابعاد اقدامات مجرمانه وی، در اختیار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شرق استان تهران قرار دارد، افزود: «علی» که 34 سال سن دارد، در پرونده خود دارای سابقه تیراندازی به ماموران مبارزه با مواد مخدر، تیراندازی به منظور سرقت سلاح و خودرو، دستگیری به جرم فروش مواد مخدر و درگیری دارد و همچنین این شرور خطرناک به جرم آدم ربایی چندین سال به زندان محکوم شده بود و چندین سال را نیز به جرم سرقت و مزاحمت برای نوامیس در زندان به سر برده بود.


ویدیو مرتبط :
ورود شیر نر به صحنه و فرار کردن ارازل و اوباش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان فرار 6 ساله عامل جنایت عشقی



پایان فرار 6 ساله عامل جنایت عشقی

عامل جنایت رقیب عشقی كه 6 سال زندگی مخفیانه داشت در تجسس‌های قضایی و پلیسی به دام افتاد.

حوادث -  به گزارش ایران «محمد صادق 21 ساله» رابطه دوستی خود را با الهام در سال 86 آغاز می‌كند و محل قرارشان نیمكت‌های پارك كنار خانه الهام می‌شود. آنها می‌خواستند رابطه پنهانی‌شان را سر سفره عقد جشن بگیرند.

مهدی دوست صمیمی محمد صادق بود كه چند باری الهام را به همراه دوستش دیده و گویا به وی دل داده بود. همین مزاحمت‌های تلفنی را در پی داشت و سناریوی یك رقابت عشقی كلید می‌خورد.

روز جنایت

27 آبان‌ماه 86 بود كه «مهدی» در تماس تلفنی با الهام، تهدید می‌كند كه محمد صادق را از سرراهش برخواهد داشت. الهام كه ترسیده بود محمدصادق را خبر كرد و عصر همان روز وی به همراه دوستانش در خیابان استقلال سر كوچه 14، به انتظار نشستند. غافل از این كه مهدی با گام‌های تند و چاقویی در درست تصمیم خطرناكی دارد. مهدی دست رقیب عشقی‌اش را گرفت و به بهانه یك صحبت خصوصی وی را به انتهای كوچه برد. همه صدای داد و فریاد دو دوست قدیمی را شنیدند تا اینكه محمد صادق ناله‌ای كرد و روی زمین افتاد و همه دیدند مهدی فراری شد.

بعد از این جنایت وقتی پلیس به تحقیقات ویژه‌ای پرداخت به بازجویی از دوستان دو رقیب عشقی دست زد، یكی از آنان گفت: ساعت پنج عصر بود كه «مهدی» قربانی جنایت را به داخل كوچه برد و پس از چند دقیقه محمدصادق به طرف من دوید. از او سؤال كردم كه چی شده؟ وی جواب داد مهدی به من چاقو زد. با هم به دنبال وی رفتیم كه در همین هنگام محمدصادق به زمین افتاد و من سریع وی را به بیمارستان سیدالشهدا بردم كه متأسفانه ساعت 8شب تمام كرد.

تجسس‌ها نشان داد كه مهدی پس از جنایت با الهام تماس می‌گیرد و ماجرای كشتن محمدصادق را به وی می‌دهد. الهام به پلیس گفت: در كمال ناباوری به مهدی گفتم تو هیچ وقت دستت به محمدصادق نمی‌رسد، اما مهدی گفت كه علاقه‌ای به من ندارد و اگر محمدصادق را كشت به خاطر تو نبوده و سر كینه قدیمی و ناسزاگویی‌های قربانی جنایت بود.

مهدی فراری شد. وی چند ماهی را در كهنوج و بعد شهركرد، اصفهان، بندرعباس و كرج پنهانی زندگی كرد تا اینكه پس از 6 سال مهدی وقتی در كرج بود دستگیر شد.

مهدی خیلی زود اعتراف كرد و گفت: نمی‌دانم چی شد، یك لحظه عصبانی شدم. با چاقویی كه از پیش در دست داشتم به سینه‌اش زدم و فرار كردم.

بازپرس اسحاقی، از شعبه سوم دادسرای كرمان در این باره گفت: عصبانیت‌های آنی به همراه داشتن چاقو، بیشترین عامل به وجود آمدن این قتل بوده است. وی ادامه داد: جوانان باید بدانند كه روابط پنهانی به جایی نمی‌رسد و باید حتماً خانواده‌های خود را در جریان این‌گونه موضوعات بگذارند.

بازپرس اسحاقی خاطرنشان كرد: اگر مهدی خود را معرفی كرده بود و خانواده محمدصادق رضایت می‌دانند از 3 تا 10 سال زندان محكوم می‌شد ولی الان با اینكه 6 سال از آن جنایت گذشته است، باز داغ آن خانواده تازه شده و اگر رضایت ندهند قطعاً قصاص خواهد شد.

بازپرس شعبه سوم بازپرسی كرمان گفت: فرار «مهدی» حكم وی را بدتر می‌كند، جوانان باید بدانند كه در این مواقع فرار بهترین راه نیست زیرا دستگاه قضایی و پلیس آرام ننشسته و بالاخره قاتل را دستگیر كرده و به سزای عملش می‌رسانند.

وی تصریح كرد: توصیه‌ای كه به جوانان می‌كنم این است كه هیچ وقت سلاح سرد را به همراه نداشته باشند و در اوج عصبانیت خشم خود را كنترل كنند، زیرا كنترل یك لحظه خشم بهتر از یك عمر پشیمانی است./ایران