اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان فرار یک قاتل در صحنه سرقت



اخبار حوادث - پایان فرار یک قاتل در صحنه سرقت

قاتل فراری که در صحنه سرقت از خودرویی دستگیر شده است به جزئیات جنایت در پاتوق شیشه‌ای اعتراف کرد.

ساعت پنج عصر مردادماه سال جاری ماجرای قتل جوان 25 ساله‌ای به نام «حسین» به پلیس 110 تهران گزارش شد و دقایقی بعد تیمی از مأموران کلانتری 161 ابوذر برای بررسی این قتل وارد عمل شدند.

مأموران با مراجعه به صحنه جنایت در خیابان ابوذر دریافتند قربانی ابتدا در خانه‌ای قدیمی با ضربات چاقو بشدت زخمی شده و سپس با انتقال به بیمارستان ضیائیان به‌خاطر شدت خونریزی تسلیم مرگ شده است. با مخابره این جنایت به بازپرس جمشیدی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران، وی به تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی مأموریت داد تا به رازگشایی از این قتل بپردازد. کارآگاهان در تجسس‌‌های میدانی دریافتند «حسین» روزحادثه برای مصرف شیشه به خانه دو دوستش به نام‌های داریوش و مهدی که باهم برادر هستند رفته و در درگیری با یکی از هم‌پاتوقی‌هایش که وی نیز مهدی نام دارد به قتل رسیده است.


با دستور بازپرس، این دو برادر دستگیر شدندو در بازجویی‌ها با ادعای بی‌گناهی، ادعا کردند که زمان قتل در خانه نبودند و هنگامی که به خانه بازگشته‌اند با پیکر خون‌آلود حسین روبه‌رو شده و برای نجات جانش وی را به بیمارستان رسانده‌اند ولی تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند.
ردیابی‌ها برای دستگیری عامل جنایت ادامه داشت تا اینکه تبهکار پس از 17 روز فرار هنگام سرقت لوازم داخلی یک خودرو در منطقه یافت‌آباد دستگیر شد و در بازجویی‌های ابتدایی در کلانتری به چندین سرقت و قتل حسین اعتراف کرد. وی در جلسه‌ بازپرسی به بازپرس جمشیدی گفت: من گاهی اوقات برای مصرف شیشه به خانه داریوش، برادر و پدرش می‌رفتم.

 

  روز حادثه با حسین به‌خاطر اختلاف‌های قدیمی با هم درگیر شدیم و با توجه به اینکه هر دویمان وضعیت مناسبی نداشتیم من ناخواسته با چاقو ضربه‌ای به سینه حسین زدم و هنگامی که وی نیمه جان روی زمین افتاد سریع آنجا را ترک کردم و به خانه یکی از بستگانم در شهریار رفتم. وی افزود: مدتی در مخفیگاهم زندگی زیرزمینی داشتم و منتظر بودم تا آب از آسیاب بیفتد و به خیال اینکه پلیس موفق به شناسایی عامل اصلی جنایت نشده است به محله‌ام بازگشتم و دوباره دزدی هایم را از سر گرفتم و هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم به این زودی و آن هم به‌خاطر یک سرقت دستگیر شوم.


بازپرس جمشیدی در این باره به شوک گفت: با توجه به اعتراف‌های قاتل رسیدگی به پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد و در چند روز آینده پس‌از بازسازی صحنه جنایت و روشن‌شدن زوایای پنهان آن پس از صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی در اختیار دادگاه قرار خواهد گرفت. وی‌در پایان گفت: دو برادر افیونی نیز به‌خاطر پنهان کردن ادله جرم همچنان در بازداشت موقت به‌سر می‌برند.
اخبارحوادث - روزنامه ایران

 


ویدیو مرتبط :
حضور سارقان در محل سرقت و بازسازی صحنه سرقت خودروی پدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان 9سال فرار آدم‌ رباهای قاتل



پایان 9سال فرار آدم‌ رباهای قاتل

سه مرد كه با انگیزه اخاذی میلیونی، پسر هشت ساله خانواده‌ای را در آبادان ربوده و كشته بودند، پس از 9 سال فرار و زندگی پنهانی، از سوی پلیس آگاهی آبادان دستگیر شدند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 رسیدگی به این پرونده سال 1382 در پی شكایت خانواده‌ای مبنی بر گم شدن پسر هشت ساله‌شان در دستور كار كارآگاهان جنایی اداره آگاهی آبادان در استان خوزستان قرار گرفت.

شاكی در این باره گفت: پسرم برای بازی كردن با دوستانش از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. در پی غیبت طولانی پسرم به جستجوی او پرداختیم، اما تلاش‌هایمان بی‌نتیجه مانده است.

تماس مرد آدم‌ربا با خانواده شاكی

در پی این شكایت، ماموران انتظامی با اطلاعات به دست آمده از این خانواده، جستجو برای یافتن پسر گمشده را آغاز كردند تا این‌كه چند روز بعد خانواده شاكی با حضور در مركز پلیس گفتند، مردی در تماس با آنها گفته پسرشان را ربوده است و برای آزادی او و زنده ماندنش باید پول بپردازند و در غیر این صورت كودك ربوده شده را خواهند كشت.

در این مرحله ماموران ضمن آموزش به خانواده شاكی از آنها خواستند در تماس بعدی آدم‌ربا‌ها در محل ملاقات با آنها حضور یابند تا ماموران با محاصره محل آدم‌ربا‌ها را دستگیر كنند.

كشف جسد پسر ربوده شده

جستجوی پلیس در این ارتباط ادامه داشت تا این كه چند روز بعد ماموران جسد پسر هشت ساله‌ای كه در یكی از محله‌های شهر رها شده بود،پیدا كردند.

در پی كشف جسد و گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب آبادان، هماهنگی قضایی انجام و جسد كودك به پزشكی قانونی منتقل شد.

در پی مرگ دلخراش این گروگان خردسال، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری آدم‌رباهای جنایتكار همچنان ادامه یافت تا این‌كه با گذشت 9 سال از وقوع حادثه، چند روز پیش ماموران اطلاعاتی به دست آوردند كه نشان می‌داد آدم‌ربا‌ها به شهر بازگشته و زندگی پنهانی‌شان را آغاز كرده‌اند.

بنابراین، مخفیگاه متهمان فراری شناسایی شد و ماموران با هماهنگی قضایی وارد آنجا شدند و در این ارتباط سه متهم را دستگیر كردند.

اعتراف متهمان پس از 9 سال فرار

احمد چنداز، فرمانده انتظامی آبادان روز گذشته در ارتباط با دستگیری عاملان قتل پسر هشت ساله آبادانی به خبرنگار ما گفت: در پی ربوده شدن و قتل كودك هشت‌ساله، كارآگاهان جنایی تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری عاملان حادثه آغاز كردند تا پس از 9 سال موفق به دستگیری سه متهم در این پرونده شدند.

وی افزود: با تحقیق از متهمان معلوم شد، آنها به انگیزه اخاذی میلیونی پسر هشت ساله را ربوده و سپس كشته‌اند. در پی اعتراف متهمان و بازسازی صحنه جنایت، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند.

بنا بر این گزارش، تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد تا پرونده آنها پس از پایان یافتن تحقیقات با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری ارسال شود و متهمان محاكمه شوند./جام جم آنلاین