اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان عملیات اعزام حجاج به عربستان



اخبار,اخبار اجتماعی,حجاج

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه عملیات اعزام زائران به حج تمتع فردا پنج شنبه به پایان می رسد، گفت: عملیات بازگشت زائران از ششم مهرماه آغاز می شود.

سعید اوحدی افزود: اعزام زائران با ۴۵۵ کاروان از ۱۹ ایستگاه پروازی در استان های مختلف از ابتدای شهریور ماه آغاز و تا امروز حدود ۵۹ هزار زائر به عربستان اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران تا ۲۶ شهریور ادامه دارد، گفت: تا فردا و با پایان عملیات اعزام ۶۱ هزار زائر به خانه خدا اعزام خواهند شد.

اوحدی گفت: در حج امسال ۵۳ درصد زائران زن و ۴۷ درصد آنها مرد هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: زمان بازگشت زائران به کشور نیز از ۶ مهرماه آغاز و تا ۲۶ همین ماه ادامه پیدا میکند.

اوحدی درمورد وضعیت زائران نیز گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی و جسمانی تمامی زائران خوب است و فقط ۳ زائر که در اثر حادثه مکه مجروح شده بودند در بیمارستان بستری هستند که آنها نیز فردا مرخص می شوند.

به گفته وی، در حال حاضر ۵ هزار و ۶۲۵ زائر در مدینه و ۵۳ هزار و ۳۷۵ زائر نیز در مکه به سر می برد.

اوحدی به وضعیت زائران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت عمومی و جسمانی تمامی زائران خوب است و فقط ۳ زائر حادثه مکه در بیمارستان بستری هستند که فردا مرخص خواهند شد.

اخبار اجتماعی - مهر


ویدیو مرتبط :
پایان عملیات(طوفان قاطعیت)به رهبری عربستان سعودی!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات نظامی عربستان در یمن پایان یافت


کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی بعد از بیست و هفت روز تجاوز به یمن پایان عملیات تجاوز عربستان به یمن را اعلام کردند.

خبرگزاری تسنیم: کشورهای عضو ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی پایان عملیات تجاوز عربستان به یمن را اعلام کردند.

این کشورها مدعی شدند که با توجه به تحقق اهداف عملیات طوفان قاطعیت علیه یمن، پایان این عملیات را اعلام می‌کنند.

امروز حسین امیرعبدالهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه کشورمان گفته بود که خوش بین هستیم طی ساعات آینده آتش بس در یمن برقرار شود.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده‌ بودند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند.

منابع یمنی امروز سه شنبه از کشته و زخمی شدن سه هزار شهروند یمنی از آغاز تجاوزگری نظامی ارتش سعودی به یمن خبر دادند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی در تازه ترین آمار شمار کشته های تجاوز عربستان و کشورهای همپیمانش به یمن را نزدیک به 1000 کشته و 3500 زخمی اعلام کرد.

عربستان در این مدت از سلاح‌های ممنوعه و غیرقانونی در سطح بین الملل علیه مردم یمن استفاده کرد و ضمن قربانی کردن صدها شهروند یمنی، بسیاری از زیرساختهای این کشور را نیز تخریب کرد.