اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان



 اخبار , اخبار گوناگون,طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

اخبار گوناگون - پایان طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان

طولانی‌ترین پرواز تجاری بدون توقف جهان که 19 ساعت بود از سوی سنگاپور ایرلاینز پایان یافت.

پرواز اس کیو 21 سنگاپور ایرلاینز که آخرین پرواز 19 ساعته از نیویورک به سنگاپور بود، روز دوشنبه در فرودگاه چانگی به زمین نشست و به این خدمات 9 ساله پایان داد.

 

خدمات پرواز مستقیم سنگاپور ایرلاینز به لس آنجلس نیز در راستای نوسازی ناوگان این شرکت لغو شده است.

 

به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت‌های سوخت از سال 2004 به این‌سو، این خدمات پرواز طولانی که مسافت آن 15335 کیلومتر بود را از نظر اقتصادی غیرقابل ادامه ساخته بود.

 

لغو این خدمات یک سال قبل اعلام شده بود.

 

هواپیمای سوپرجومبوی آ 380 ایرباس که ظرفیت بیشتر و مصرف سوخت بهینه‌ای دارد، جایگزین چهار فروند هواپیمای 500-340 آ ایرباس خواهد شد که توسط سنگاپور ایرلاینز در این مسیر مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 

این پرواز اگرچه گران بود و قیمت بلیت آن به 11 هزار و 180 دلار می‌رسید اما سفر راحتی برای مسافران فراهم کرد و به دلیل نبود توقف، در زمان سفر صرفه جویی می‌کرد.

 

به دنبال لغو دو پرواز مستقیم سنگاپور ایرلاینز به آمریکا، اکنون سه مسیر دوبی هوستون، دوبی لس آنجلس و ژوهانسبورگ آتلانتا با 16 ساعت و 20 دقیقه از نظر زمان پرواز طولانی به شمار می‌روند.

 

اما از نظر مسافت، پرواز کانتاس از سیدنی به دالاس طولانی‌ترین است که در 15 ساعت و 20 دقیقه انجام می‌گیرد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سنگاپور ایرلاینز در اکتبر سال 2012 با ابراز تاسف از لغو پروازهای مستقیمش به لس آنجلس و نیویورک، نسبت به تداوم خدمات دهی به بازار آمریکا اطمینان داده بود.

اخبار گوناگون -ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
این خواب طولانی پایان تو نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایرباس رکورد طولانی‌ترین پرواز مسافربری جهان را شکست / از دوبی به نیوزیلند بدون توقف!



اخبارگوناگون,خبرهای گوناگون,ایرباس

یک فروند هواپیمای ایرباس A380 که ایران هم چند فروند آن را خریداری کرده به گزارش‌ پرس‌تی‌وی، با سفر از دبی به اوکلند در نیوزیلند، طولانی‌ترین پروازِ بدون توقف جهان را انجام داده است.

این هواپیما روز چهارشنبه پس از سپری کردن 14هزار و 200 کیلومتر از دبی در امارات متحده عربی در شهر اوکلند در نیوزلند به زمین نشست و رکورد طولانی‌ترین پرواز را شکست.
رکورد قبلی مربوط به هواپیمایی استرالیا با طی 13 هزار و 800 کیلومتر از سیدنی تا بوستون آمریکا بوده است.


طبق گزارش وب‌سایت خبری ایرویز، مسیر بازگشت نیز از لحاظ زمانی طولانی‌ترین مسیر خواهد بود. مسافران این پرواز باید 17 ساعت و 15 دقیقه در هواپیما باشند تا از اوکلند به دبی بازگردند.

با این حال این رکورد دیری نمی پاید چرا که پرواز آتیِ هواپیمایی امارات از دبی به شهر پاناماسیتی، پایتخت کشور پاناما در امریکای مرکزی 17 ساعت و 35 دقیقه طول خواهد کشید. این پرواز در ماه جاری انجام خواهد شد.

بنا به گفتۀ سیمون بریجز، وزیر حمل و نقل نیوزلند این سرویس هواییِ بدون توقف، باعت کاهش سه ساعتۀ پرواز دبی - اوکلند شده است.

 

اخبار گوناگون - خبرآنلاین