اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان شوم میهمانی در باغ اوشان!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایان شوم میهمانی در باغ اوشان

كارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ عاملان جنایت «باغ‌اوشان» را كه مردی متاهل را با ضربات متعدد چاقو از پای درآورده بودند، دستگیر كردند.

ماموران كلانتری 162 فشم روز 20 مرداد امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی در جریان یک فقره درگیری منجر به جرح در منطقه اوشان قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که سه نفر به اسامی "کاظم . الف" (25 ساله) ، "مهدی . الف" (27 ساله) و "حامد . ع" (30 ساله) بر اثر اصابت ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان انتقال یافته که در این بین ، "حامد . ع" به علت شدت جراحت های ناشی از اصابت دو ضربه چاقو به شکم و پهلو ، در داخل بیمارستان فوت می‌كند.

در زمان حضور مأموران کلانتری در محل درگیری مشخص شد که مقتول سرایه دار و نگهبان خانه ای ویلایی در منظقه اوشان بوده و در زمان درگیری فردی به هویت "برهان . م" ( 29 ساله ) را در داخل یکی از اتاق های سرایه داری حبس کرده و در زمان حضور دو نفر از دوستان برهان . م در محل ، به همراه تعدادی از بستگان خود با آنها درگیر شده که در طی درگیری با این دو نفر مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به قتل می رسد که بلافاصله برهان توسط مأموران دستگیر و جهت انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شد. 

پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور ریاست شعبه او دادسرای شهرستان رودبار قصران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شناسایی عاملان جنایت

با ارجاع پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی ، برهان در اظهارات اولیه خود منکر هرگونه آشنایی با علاملان جنایت شده و عنوان داشت : "در زمان درگیری من توسط مقتول در داخل اتاق حبس شده بودم و هیچ اطلاعی ندارم که چه افرادی به درب منزل مقتول مراجعه و او را به قتل رسانده اند " .

در ادامه تحقیقات و به دست آمدن برخی دلایل و مدارک غیر قابل انکار ، برهان لب به بیان حقیقت گشود و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : زمانیکه توسط مقتول در داخل اتاق حبس شده بودم ، با دو نفر از دوستان خود به اسامی شهرام و امید که در یک کارگاه سنگ بری در خیابان فدائیان اسلام مشغول به کار بوده و شب ها نیز در آنجا به عنوان نگهبان حضور دارند ، تماس گرفته و آنها نیز پس از اطلاع از موضوع و برای کمک کردن به  من با مراجعه به درب ویلا با مقتول درگیر شده و پس از مجروح کردن حامد و دو نفر دیگر از محل متواری شدند.

برهان درباره علت حضور خود در منزل مقتول نیز به کارآگاهان گفت : در حدود چند ماه پیش بود که بر سر موضوعی شخصی با مقتول دچار اختلافات شده بودم تا اینکه طی تماس تلفنی همسر مقتول ، به یک میهمانی دعوت شدم تا به بهانه حضور در میهمانی ، من و حامد با یکدیگر صحبت کرده و اختلافات قبلی خود را حل و فصل نماییم اما در زمان حضور در میهمانی بود که حامد نسبت به حضور من در میهمانی اعتراض کرد ؛

در همین زمان همسر مقتول مرا به خانه خودشان برده و از من خواست تا ساعتی را در یکی از اتاق های خانه بمانم تا او بتواند همسرش را آرام نماید که مقتول با اطلاع از موضوع ، به خانه مراجعه و ضمن اعتراض به حضور من در خانه اش مرا در داخل یکی از اتاق ها حبس کرد و من نیز که بسیار ترسیده بودم ، با دو نفر از دوستانم تماس گرفته و از آنها درخواست کمک کردم اما به هیچ عنوان در درگیری حضور نداشتم .

اظهارات همسر مقتول

با اطلاع کارآگاهان از نقش همسر مقتول در دعوت برهان به میهمانی و انتقال وی به داخل منزل مقتول ، کارآگاهان به تحقیق از همسر مقتول پرداخته و او نیز ضمن تأیید اظهارات برهان ، به کارآگاهان گفت : یك روز قبل از حادثه به همراه تعدادی دیگر از اعضای فامیل در منزل یکی از بستگان دعوت بودیم و به همین علت از فرصت استفاده کرده و برهان را که پیش از این با همسرم درگیر شده بود را ـ بدون اطلاع میزبان ـ به میهمانی دعوت کردم ؛

در داخل میهمانی و پس از خوردن شام ، بار دیگر اختلاف میان همسرم و برهان بالا گرفت و من نیز برای آرام کردن هر دو نفر ، برهان را به منزل خودمان بردم ؛ دقایقی از حضور برهان در خانه نگذشته بود که همسرم به خانه آمد و زمانیکه متوجه حضور برهان در داخل خانه شد بسیار عصبانی شد و با برداشتن یک چاقو از داخل آشپزخانه اظهار داشت که قصد کشتن برهان را دارد ؛ چاقو را از دستش گرفته و او را قدری آرام کردم و از او خواستم تا اجازه بدهد برهان از خانه خارج شود اما او با درخواست من مخالفت کرد و او را در داخل اتاقی حبس و درب آنرا نیز قفل کرد . در همین زمان ، برهان با گوشی تلفن همراه من تماس گرفت تا درب اتاق را برای او باز کنم اما شوهرم همچنان اصرار داشت که برهان را رها نمی کند.

دستگیری عاملان جنایت

با توجه به اعترافات برهان در خصوص تماس وی با دو نفر از دوستانش به اسامی "شهرام" و "امید" ، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل کار آنها در کارگاه سنگ بری واقع در خیابان فدائیان اسلام ، در ساعت 01:00 مورخه 21/05/1391 این محل را تحت محاصره سه تیم عملیاتی اداره دهم در آورده و در حالیکه شهرام ( 21 ساله ) و امید ( 32 ساله ) پس از اطلاع از حضور کارآگاهان در محل قصد درگیری و فرار از محل را داشتند ، هر دو نفر آنها را با شلیک 6 تیر هوایی دستگیر و به اداره دهم انتقال دادند .

با انتقال شهرام و امید به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، یکی از متهمان به هویت شهرام . ن در همان ساعات اولیه لب به اعتراف گشود و به درگیری خود با مقتول اعتراف کرد . متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت : "در حدود ساعت 02:00 بامداد بود که برهان با امید تماس گرفت و عنوان داشت که او را به گروگان گرفته اند و از امید خواست تا هرچه سریع تر خودش را به منطقه اوشان برساند ؛ امید نیز موضوع را با من در میان گذاشت و هر دو نفر با آژانس ، خود را به آدرسی که برهان به امید داده بود ، رساندیم .

زمانیکه به آدرس رسیدیم  مقتول به همراه چند نفر دیگر در مقابل درب یک ویلا ایستاده بود ؛ با معرفی خود به عنوان دوستان برهان قصد صحبت کردن با آنها را داشتیم که با لحن توهین آمیزی ، با ما صحبت کردند . در همین زمان ، امید با دو نفر از آنها درگیر شد و من نیز در همین زمان با مقتول درگیر شدم و از آنجائیکه به همراه خود [ یک قبضه ] چاقو داشتم ، دو ضربه به پهلو و شکم مقتول و چند ضربه نیز به دو نفر دیگر ـ که با امید درگیر شده بودم ـ زده که در همین زمان ، مقتول بر روی زمین افتاد و ما نیز به سرعت از محل متواری شدیم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعترافات اولیه متهمان در خصوص ارتکاب جنایت و مشخص شدن دیگر زوایای این پرونده ، به دستور مقام محترم  قضایی قرار بازداشت موقت برای همسر مقتول و سه متهم دیگر پرونده صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
‫گدایی که دستش رو شد ! (آیا اوشان زنش بود؟)‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ، پایان شوم‌‌ قاتل دختر جوان!



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

مرگ، پایان شوم‌‌ قاتل دختر جوان

مرد جنایتکار وقتی فهمید پلیس راز قتلی را که او مرتکب شده فاش کرده است، پیش از دستگیری، خودکشی کرد.

به گزارش همشهری تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت 10تیرماه سال گذشته و زمانی آغاز شد که مردی با مراجعه به پلیس اصفهان از ناپدید‌شدن مرموز دخترش به نام فرشته خبر داد. او مدعی شد که دخترش از چند‌ماه قبل به‌دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشته، از وی جدا شده و در این مدت به تنهایی زندگی می‌کرده اما حالا چهار روز است که آنها از وی خبر ندارند و هر چه گشته‌اند هیچ ردی از او به‌دست نیاورده‌اند.

با این شکایت، تحقیقات برای یافتن ردی از زن گمشده آغاز شد. مأموران در نخستین اقدام به تحقیق از آشنایان این خانواده پرداختند و متوجه سرنخ مهمی شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که زن جوان بارها به دوستان و همکارانش گفته که شوهرعمه‌اش به نام رشید برایش مزاحمت ایجاد می‌کند و اگر روزی بلایی سرش آمد، مقصر این مرد است.

با این اطلاعات، مأموران رشید را به اداره آگاهی احضار کردند و به بازجویی از او پرداختند اما وی مدعی شد که از ماجرای ناپدید‌شدن فرشته خبر ندارد و نمی‌داند چه بلایی سر او آمده است. از آنجا که هیچ مدرکی علیه این مرد نبود، وی آزاد شد و تحقیقات برای کشف راز ناپدید‌شدن زن جوان ادامه یافت.

چند‌ماه از ماجرا گذشته بود تا اینکه آذرماه سال گذشته مأموران در جریان پیدا شدن جمجمه‌ای در حاشیه جاده اصفهان - شیراز قرار گرفتند. این جمجمه به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان بعد از بررسی‌های اولیه اعلام کردند که جمجمه متعلق به یک دختر 25تا 30ساله است و از زمان مرگش پنج تا شش‌‌ماه می‌گذرد. مأموران که با معمایی پیچیده روبه‌رو شده بودند، به بررسی پرونده‌های دختران و زنان 25تا 30ساله‌ای پرداختند که پنج تا شش‌‌ماه پیش ناپدید شده بودند.

آنها در این میان به پرونده ناپدید‌شدن فرشته رسیدند و حدس زدند که جمجمه کشف شده متعلق به او باشد. خانواده زن جوان به پزشکی قانونی دعوت شدند و بعد از انجام آزمایش دی‌ان‌ای مشخص شد که جمجمه متعلق به فرشته است. مأموران که حدس می‌زدند این زن همان روزی که ناپدید شده، به قتل رسیده و قاتل جسدش را در جاده اصفهان- شیراز دفن کرده است، بار دیگر به شوهر عمه او مظنون شدند.

آنها با توجه به اظهارات دوستان و همکاران مقتول حدس می‌زدند که رشید عامل قتل زن جوان بوده است اما زمانی که برای دستگیری وارد عمل شدند، دریافتند که رشید با اطلاع از فاش‌شدن راز جنایت، خود را در باغی حلق‌آویز کرده است. سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر به همشهری گفت: با فاش شدن راز این جنایت، جسد رشید به پزشکی قانونی انتقال یافت و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت./همشهری