اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان سرقت‌های 3 کیف‌قاپ حرفه‌ای



پایان سرقت‌های 3 کیف‌قاپ حرفه‌ای

سه‌سارق حرفه‌ای که سوار بر موتور از شهروندان، کیف‌قاپی می‌کردند در عملیات‌ جداگانه دستگیر شدند.

حوادث - به گزارش شرق، چندی قبل فردی با مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد دونفر موتورسوار در منطقه جوادیه راه‌آهن کیف‌دستی او را که حاوی گردنبند طلای متعلق به همسرش، چندین کارت عابربانک، مدارک‌شناسایی، گوشی تلفن ‌همراه و 500هزارتومان وجه نقد بود، سرقت کردند.


مالباخته توضیح داد: در حال بازگشت از مراسم عروسی یکی از بستگان بودیم. همسرم پس از خروج از تالار، طلاهایش را به من داد و من نیز آنها را داخل کیف‌دستی گذاشتم. پس از آن با دیگر اعضای خانواده قصد داشتیم از خیابان رد شویم که موتوسیکلتی با دو سرنشین از کنارم عبور کرد و سرنشین عقب آن، کیف را از دستم قاپید.


کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، سرقت‌های مشابه را بررسی و از سارقان چهره‌نگاری کردند. آنها مطمئن شدند تمامی سرقت‌ها توسط یک گروه انجام شده است و سارقان، بسیاری از مالباختگان را پس از خروج از مراکز تجاری و شعب بانکی محدوده بازار تهران هدف سرقت قرار داده‌اند.


کارآگاهان در گام بعدی به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بانکی مراکز تجاری و شعب بانکی محل تردد مالباختگان پرداختند و در سلسله‌اقدامات خود موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به نام سعید (23ساله) شدند.


سعید توسط کارآگاهان دستگیر شد و در تحقیقات اولیه دو عضو دیگر گروه به نام‌های «رسول» (24ساله) و «نادر» (33ساله) را معرفی کرد. با شناسایی محل تردد متهمان در قهوه‌خانه‌ای در منطقه جوادیه راه‌آهن، این محل تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت اما مشخص شد که رسول و نادر پس از اطلاع از دستگیری سعید، دیگر به این محل مراجعه نکرده‌اند.


اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه و دستگیری دو عضو دیگر گروه ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند رسول حین کیف‌قاپی دستگیر شده است. او به پلیس ‌آگاهی منتقل شد و در تحقیقات، مخفیگاه سرکرده را در منطقه اتابک معرفی کرد. به این ترتیب نادر نیز بازداشت شد.


سرهنگ داوود فرد، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با اشاره به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف کیف‌قاپی، موادمخدر و سرقت منزل، گفت: هرسه متهم پرونده از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به اتهام جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده‌اند.


سرهنگ فرد گفت: متهمان به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و گردنبندقاپی در محدوده بازار، نازی‌آباد، جوادیه راه‌آهن، راه‌آهن، مولوی و... اعتراف و تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند./شرق
 


ویدیو مرتبط :
سرقت و ضرب و شتم دختر جوان در خیابان خلوت توسط کیف-قاپ-

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف کیف قاپان حرفه ای به دزدی های میلیاردی / راز سرقت کیف پر از طلا



اعتراف کیف قاپان حرفه ای به دزدی های میلیاردی / راز سرقت کیف پر از طلا

اعضای باند بزرگ کیف قاپی که به روش خفه کنی میلیاردها تومان سرقت انجام داده بودند پس از دستگیری راز سرقت کیف پر از طلا را فاش کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی وقوع سرقت های مشابه و همچنین دریافت اخبار و اطلاعات در خصوص آغاز دوباره اقدامات مجرمانه تعدادی از متهمان سابقه دار که پس از آزادی از زندان ، با تشکیل گروه های جدید و با استفاده از قمه ، قداره ، شوکر ، گاز اشک آور و ... اقدام به سرقت از شهروندان در سطح شهر تهران و دیگر شهرها و استانهای می کردند ، موضوع جهت رسیدگی در دستور کار اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تجمیع پرونده های مطرح در سطح پایگاه های پلیس آگاهی و همچنین بررسی سرقت های مشابه انجام شده در دیگر استان ها و شهرهای کشور نشان داد که گروهی از سارقان حرفه ای ، در قالب گروه های چند نفره و غالبا با استفاده از دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به کیف قاپی از مالباختگان می کنند. خشونت استفاده شده از سوی این گروه از سارقان به حدی بود که در چندین مورد که مالباختگان قصد مقاومت در برابر آنها را داشته اند ، با اعمال خشونت ، تهدید با سلاح سرد ، ضرب و جرح و ... از سوی سارقان روبرو شده بودند .

با شناسایی دهها مالباخته ای که در مناطق مختلف شهر تهران و به شیوه های مختلف خفه کنی ، آویزان بری ، پنچری ، تهدید باسلاح سرد و ... مورد سرقت قرار گرفته بودند و همچنین با بهره گیری از اخبار و اطلاعات بدست آمده در طول رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی بویژه در زمینه ارتکاب کیف قاپی شدند که بررسی پرونده های آنها نشان داد که همگی آنها به تازگی و در طول یک سال گذشته ، با سپردن قرار وثیقه از زندان آزاد و دوباره با تشکیل گروه های چند نفره سرقت های خود را آغاز کرده اند .

بررسی سرقت ها نشان داد که در بیشتر آنها ، سرقت از مالباختگانی صورت گرفته که پس از مراجعه افراد به مراکز تجاری و اقتصادی به ویژه شعبات بانکی و صرافی ها ، وجوه نقد قابل توجهی همراه آنها بوده و سارقان به شیوه "زاغ زنی"آنها را شناسایی و از همراه بودن وجه نقد به همراه آنها ، اطلاع و اطمینان کامل داشته اند. بگونه ای که طبق اظهارات مالباختگان ، سارقان در صورت عدم امکان ارتکاب سرقت به شیوه کیف قاپی ، با توسل به هر شیوه و شگرد خشن از قبیل "تهدید با سلاح سرد"، "ضرب و شتم"، سرقت های خود را انجام می دادند .

در پی انجام تحقیقات پلیسی ، انجام چهره نگاری ، بهره گیری از تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و استفاده از بانک مجرمان سابقه دار ، 17 سارق حرفه ای در زمینه کیف قاپی از سوی مالباختگان و کارآگاهان مورد شناسایی قرار گرفتند . بررسی سوابق این متهمان به اسامی عباس . ج ( 40 ساله ) ، میلاد . ن ( 20 ساله ) ، علی . ج ( 42 ساله و برادر عباس . ج ) ، علیرضا . ص ( 21 ساله ) ، انشاء الله . ت ( 46 ساله ) ، محسن . ن ( 21 ساله و برادر میلاد . ن ) ، بنیامین . ح ( 27 ساله ) ، مرتضی . س ( 36 ساله ) ،احسان . ش ( 20 ساله ) ، مجید . الف ( 32 ساله ) ، علی . ر ( 22 ساله ) ، امیر . ع ( 24 ساله ) ، علی .س ( 40 ساله ) ، ناصر . س ( 45 ساله و برادر علی . س ) ، محمد . ن ( 47 ساله ) ، رسول . خ ( 33 ساله ) و امید . خ ( 25 ساله ) نشان می داد که این متهمان از سارقان حرفه ای در زمینه کیف قاپی بوده که پیش از این نیز توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر و روانه زندان شده اما در طول یک سال گذشته و با گذاشتن قرار وثیقه از زندان آزاد و دوباره با تشکیل گروه های جدید ، سرقت های خود را از سر گرفته اند .

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان های کاشان ، اسلامشهر ، پاکدشت و مناطق مختلف تهران از قبیل اتابک ، تهرانپارس ، نیروی هوایی و خیابان نبرد ، هماهنگی های لازم با مقام قضایی انجام و طی چندین عملیات همزمان ، 24 مرداد تمامی متهمان در مخفیگاه های خود دستگیر و به اداره هجدهم انتقال داده شدند .

متهمان پس از مواجه حضوری با مالباختگان و با توجه به دیگر دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان ، به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران از قبیل خیابان هاشمی ، قصرالدشت ، فرمانیه ، خیابان خراسان ، مولوی ، یافت آباد ، امامزاده معصوم ، سه راه آذری ، خیابان شهید قندی ، خیابان دبستان ، بلوار کاوه ، شریعتی ، میرداماد ، آرژانتین ، انقلاب ، ولی عصر و ..... ، به ارتکاب دهها فقره سرقت مشابه در سایر استان ها و شهرهای کشور بویژه در تبریز ، کاشان ، زرند کرمان ، تویسرکان ، بابل ، ساری ، گرکان ، اراک ، همدان ، سمنان ، شاهرود و ... اعتراف کردند .

با دستگیری و اعترافات متهمان ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و خشن در زمینه کیف قاپی به هویت"وحید . ش" 28 ساله شدند .

"وحید . ش"از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی است که از سال 84 تاکنون 6 بار دستگیر و در آخرین پرونده تحت تعقیب ، از سال گذشته که در یک عملیات ضربتی کارآگاهان ادره هجدهم در منطقه شرق تهران ، چهار تن از همدستانش مورد هدف شلیک گلوله قرار گرفتند ، متواری شده بود .

"وحید . ش"پس از مدتی زندگی مخفیانه در خارج از شهر تهران ، دوباره به تهران بازگشته و با سازماندهی دوباره تعدادی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی ، ارتکاب جرایم خود را از سر گرفت . برابر اطلاعات بدست آمده از اعترافات متهمان ، "وحید . ش"در تمامی سرقت حضور مستقیم داشته و با توجه به سابقه و تجربه ای که در طول چندین سال در زمینه کیف قاپی به شیوه خفه کنی پیدا کرده ، شخصا به عنوان عامل خفه کن عمل کرده تا سرقت با کمترین مقاومت از سوی مالباخته روبرو شود .

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کارآگاهان اداره هجدهم در ادامه تحقیقات خود جهت شناسایی سرکرده گروه ، با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم در یکی از روستاهای غرب کشور در شهرستان نهاوند شدند .بلافاصله با توجه به حرفه ای بودن متهم و احتمال متواری شدن وی از آخرین مخفیگاهش ، کارآگاهان اداره هجدهم با اخذ نیابت قضایی به شهرستان اعزام حرکت کرده و سرانجام متهم وحید .ش در بامداد روز جمعه در حالیکه در ساختمانی واقع در یک باغ خارج از روستا مخفی شده بود ، دستگیر و به اداره هجدهم انتقال پیدا می کند .

کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی، در زمان دستگیری "وحید . ش"و در بازرسی از مخفیگاه وی موفق به کشف مقادیری طلا و جواهرات شدند . بلافاصله تحقیقات در خصوص طلا و جواهرات کشف شده آغاز و متهم به مسروقه بودن آنها اعتراف کرد .

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت که 4 نفر از متهمان دستگیر شده در پلیس آگاهی تهران ، در اسفندماه سال گذشته اقدام به سرقت مقدار 5/1 کیلو طلا و جواهرات در شهر زرند استان کرمان کرده و پس از بازگشت به تهران ، این طلاها را جهت فروش در اختیار وی قرار داده اند.

با انتقال متهم به اداره هجدهم و انجام تحقیقات در خصوص سرقت 5/1 کیلوگرم طلا ، کارآگاهان موفق به شناسایی مالباخته در شهر زرند شدند . با حضور مالباخته در اداره هجدهم و شناسایی سارقان طلا و جواهرات ، وی در اظهارات خود عنوان داشت که در زمان انتقال میزان 5/1 کیلو طلا از مغازه طلافروشی به منزل و در حالیکه طلا و جواهرات را در داخل کیف قرار داده بود ، مورد حمله سارقان قررا گرفته و سارقان با تهدید چاقو و ضمن ضرب و جرح وی اقدام به سرقت کیف حاوی طلا و جواهرات کرده اند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ،با اشاره به ارزش دو میلیارد تومانی پرونده - گفت :

"با توجه به اطلاع رسانی خوب و مناسبی که از سوی رسانه ها در خصوص این پرونده انجام شد ، تاکنون دهها مالباخته از شهرها و استان های مختلف و همچنین مناطق مختلف شهر تهران ، ضمن مراجعه به اداره هجدهم موفق به شناسایی متهمان شدند که با مراجعه این تعداد از مالباختگان جدید ، ارزش مالی پرونده بالغ بر دو میلیارد تومان برآورده گردیده که با توجه به تعدد متهمان ، حرفه ای بودن آنها در ارتکاب جرایم مختلف ، تعدد شهرها و مناطق محل سرقت و همچنین دستگیری متهم اصلی پرونده به عنوان سرکرده گروه در تمامی سرقت ها ، احتمال افزایش این تعداد از مالباختگان همچنان وجود دارد .

به همین خاطر با توجه به دستور مقام قضایی در خصوص انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان بویژه متهم اصلی پرونده ، از دیگر مالباختگانی که موفق به شناسایی متهمان بویژه متهم اصلی پرونده شده اند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند./مهر