اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان زورگیری‌های سریالی ٢ مرد خشن



دو زورگیر حرفه‌ای که اموال مسافران را با تهدید قمه سرقت می‌کردند، در جریان تحقیقات پلیسی به دام افتادند.

 به گزارش شرق، زنی چندی پیش با مراجعه به کلانتری جوادیه تهرانپارس به مأموران گفت: «زمانی‌که به‌عنوان مسافر از بومهن به مقصد سه‌راه تهرانپارس سوار خودرو پژو پارس شدم، توسط دو سرنشین پژو تهدید شدم و طلا و جواهرات، گوشی تلفن همراه و دیگر اموال همراهم سرقت شد». زن جوان پس از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٩ روز ١٥ دی از بومهن به مقصد سه‌راه تهرانپارس سوار خودرو پژو پارس با دو سرنشین شدم. در طول مسیر، سرنشین خودرو به سمت صندلی عقب ماشین متمایل شد و با تهدید چاقو و ضرب و شتم، ٩ عدد النگوی طلای مرا برید و آنها را همراه یک عدد انگشتر طلا، مدارک شناسایی، کارت عابر‌بانک و گوشی تلفن همراه سرقت کرد. آن دو در نهایت مرا در بزرگراه شهید زین‌الدین از ماشین به بیرون پرتاب کردند و از محل متواری شدند».

مأموران با توجه به اظهارات مال‌باخته مبنی بر اینکه سارقان با تهدید چاقو اقدام به گرفتن رمز عابر‌بانک وی و برداشت مبلغ دو‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان وجه نقد کردند، به بررسی تراکنش مالی حساب این زن پرداختند و اطلاع پیدا کردند سارقان در ساعت ٢١ همان روز حادثه اقدام به برداشت تمامی پول داخل حساب در قالب خرید لباس و کفش کرده‌اند.

 کارآگاهان با شناسایی یک مرکز خرید پوشاک در منطقه شمیران نو، به این محل مراجعه کردند و با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین اظهارات فروشنده مغازه، موفق به شناسایی تصاویر دو جوان حدودا ٣٠ساله شدند که با یک دستگاه خودرو پراید نوک‌مدادی به محل مراجعه و اقدام به خرید لباس کرده بودند. با شناسایی آخرین مالک پراید نوک‌مدادی به نام «سعید.ع» (٣١ساله) در شهر جدید پردیس – فاز یک و شناسایی تصویر وی از سوی شاکی پرونده به‌عنوان راننده خودرو، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه متهم، او را دستگیر کردند.

در زمان بازداشت «سعید»، جوان دیگری به نام «امید.ع» (٣١ساله) نیز در محل حضور داشت که با ورود کارآگاهان برای فرار تلاش کرد؛ اما عاقبت به دام افتاد. هر دو متهم پس از مواجهه حضوری با مال‌باخته به زورگیری و سرقت طلا و جواهرات وی اعتراف و عنوان کردند طلا و جواهرات را به مبلغ سه‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان به یک طلافروشی در منطقه شمیران نو فروخته‌اند. با شناسایی مغازه طلافروشی، کارآگاهان به این محل مراجعه کردند و در تحقیقات از فروشنده مغازه، اظهارات متهمان تأیید شد.

 مرد طلافروش که به اتهام خرید اموال مسروقه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شده بود، درباره علت خرید طلا و جواهرات مسروقه گفت: «سعید به مغازه‌ام آمد و با حالتی گریان گفت مادرش در بیمارستان بستری است و برای انجام عمل جراحی به پول نیاز دارد

. او وعده داد کاغذ خرید طلا و جواهرات را نیز می‌آورد و در این مدت مرتب گریه می‌کرد. من نیز صرفا از روی دلسوزی، طلاها را به قیمت واقعی آنها خریداری کردم».در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت از مسافران در مناطق شرق تهران، به‌ویژه در مسیر تهران – پردیس و برعکس، شناسایی سایر مال‌باختگان در دستور‌کار کارآگاهان قرار گرفت و آنها با بررسی پرونده‌های مشابه، موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکاتی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری، تهدید، ضرب و شتم و سرقت قرار گرفته بودند. تعدادی از مال‌باختگان پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ هر دو متهم را شناختند؛ اما در بررسی اظهارات آنها مشخص شد متهمان از انواع خودروهای سواری ال ٩٠، پژو ٢٠٦ و پژو پارس سفید برای انجام سرقت‌های خود استفاده کرده‌اند.

مال‌باخته‌ای در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٢٢ روز ٢٣ دی از سه‌راه تهرانپارس به مقصد حکیمیه سوار پژو ٢٠٦ سفیدرنگ شدم. پس از دوربرگردان خیابان جشنواره، راننده قمه‌ای را از زیر صندلی بیرون آورد و با نشان‌دادن آن شروع به تهدید کرد. در همین زمان، فردی که در پشت صندلی راننده خودش را مخفی کرده بود، از زیر صندلی بیرون آمد و به سمت من حمله‌ور شد و از پشت سر گلویم را گرفت. با چاقو مرا مجبور به سکوت کردند. راننده پس از سرقت کیف دستی‌ام، مرا از خودرو به بیرون پرتاب کرده و از محل متواری شدند».

مال‌باخته‌ای دیگر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٥ روز ٩ دی در میدان رسالت به‌عنوان مسافر سوار پژو پارس سفیدرنگ با دو نفر سرنشین شدم. در خیابان فرجام، سرنشین ماشین با تهدید چاقو مبلغ یک‌ میلیون تومان پول نقد را به همراه گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی‌ام سرقت کرد».

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی متهمان از سوی تعدادی دیگر از مال‌باختگان که توسط سرنشینان خودروهای سواری به‌صورت پیاده مورد زورگیری قرار گرفته بودند، متهمان مجبور شدند به زورگیری از رهگذران و عابران پیاده نیز اعتراف کنند.

یکی از این مال‌باختگان پس از شناسایی دقیق متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز ٢٦ آذر در اتوبان شهید صیاد شیرازی، مسیر شمال به جنوب، به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه خودرو ال٩٠ نقره‌ای‌رنگ با دو نفر سرنشین مقابل من توقف کرد.

آنها با تهدید، قمه‌ای را زیر گلویم گذاشتند و اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کردند».

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت:‌ «از شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد در مناطق مختلف شرق تهران، به‌ویژه در محدوده سه‌راه تهرانپارس، رسالت، حکیمیه، تهرانپارس و نارمک مورد زورگیری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند».


 اخبار  حوادث  - شرق 


ویدیو مرتبط :
زورگیری دو زن از یک مرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان زورگیری های سریالی دو مرد خشن


دو زورگیر حرفه‌ای که اموال مسافران را با تهدید قمه سرقت می‌کردند، در جریان تحقیقات پلیسی به دام افتادند

روزنامه شرق: دو زورگیر حرفه‌ای که اموال مسافران را با تهدید قمه سرقت می‌کردند، در جریان تحقیقات پلیسی به دام افتادند.  به گزارش خبرنگار ما زنی چندی پیش با مراجعه به کلانتری جوادیه تهرانپارس به مأموران گفت: «زمانی‌که به‌عنوان مسافر از بومهن به مقصد سه‌راه تهرانپارس سوار خودرو پژو پارس شدم، توسط دو سرنشین پژو تهدید شدم و طلا و جواهرات، گوشی تلفن همراه و دیگر اموال همراهم سرقت شد». زن جوان پس از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٩ روز ١٥ دی از بومهن به مقصد سه‌راه تهرانپارس سوار خودرو پژو پارس با دو سرنشین شدم. در طول مسیر، سرنشین خودرو به سمت صندلی عقب ماشین متمایل شد و با تهدید چاقو و ضرب و شتم، ٩ عدد النگوی طلای مرا برید و آنها را همراه یک عدد انگشتر طلا، مدارک شناسایی، کارت عابر‌بانک و گوشی تلفن همراه سرقت کرد.

آن دو در نهایت مرا در بزرگراه شهید زین‌الدین از ماشین به بیرون پرتاب کردند و از محل متواری شدند».مأموران با توجه به اظهارات مال‌باخته مبنی بر اینکه سارقان با تهدید چاقو اقدام به گرفتن رمز عابر‌بانک وی و برداشت مبلغ دو‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان وجه نقد کردند، به بررسی تراکنش مالی حساب این زن پرداختند و اطلاع پیدا کردند سارقان در ساعت ٢١ همان روز حادثه اقدام به برداشت تمامی پول داخل حساب در قالب خرید لباس و کفش کرده‌اند. کارآگاهان با شناسایی یک مرکز خرید پوشاک در منطقه شمیران نو، به این محل مراجعه کردند و با بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته و همچنین اظهارات فروشنده مغازه، موفق به شناسایی تصاویر دو جوان حدودا ٣٠ساله شدند که با یک دستگاه خودرو پراید نوک‌مدادی به محل مراجعه و اقدام به خرید لباس کرده بودند.

با شناسایی آخرین مالک پراید نوک‌مدادی به نام «سعید.ع» (٣١ساله) در شهر جدید پردیس – فاز یک و شناسایی تصویر وی از سوی شاکی پرونده به‌عنوان راننده خودرو، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه متهم، او را دستگیر کردند. در زمان بازداشت «سعید»، جوان دیگری به نام «امید.ع» (٣١ساله) نیز در محل حضور داشت که با ورود کارآگاهان برای فرار تلاش کرد؛ اما عاقبت به دام افتاد. هر دو متهم پس از مواجهه حضوری با مال‌باخته به زورگیری و سرقت طلا و جواهرات وی اعتراف و عنوان کردند طلا و جواهرات را به مبلغ سه‌میلیون‌و ٥٠٠‌ هزار تومان به یک طلافروشی در منطقه شمیران نو فروخته‌اند. با شناسایی مغازه طلافروشی، کارآگاهان به این محل مراجعه کردند و در تحقیقات از فروشنده مغازه، اظهارات متهمان تأیید شد.

مرد طلافروش که به اتهام خرید اموال مسروقه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شده بود، درباره علت خرید طلا و جواهرات مسروقه گفت: «سعید به مغازه‌ام آمد و با حالتی گریان گفت مادرش در بیمارستان بستری است و برای انجام عمل جراحی به پول نیاز دارد. او وعده داد کاغذ خرید طلا و جواهرات را نیز می‌آورد و در این مدت مرتب گریه می‌کرد. من نیز صرفا از روی دلسوزی، طلاها را به قیمت واقعی آنها خریداری کردم».در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری و سرقت از مسافران در مناطق شرق تهران، به‌ویژه در مسیر

تهران – پردیس و برعکس، شناسایی سایر مال‌باختگان در دستور‌کار کارآگاهان قرار گرفت و آنها با بررسی پرونده‌های مشابه، موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکاتی شدند که به همین شیوه و شگرد مورد زورگیری، تهدید، ضرب و شتم و سرقت قرار گرفته بودند. تعدادی از مال‌باختگان پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ هر دو متهم را شناختند؛ اما در بررسی اظهارات آنها مشخص شد متهمان از انواع خودروهای سواری ال ٩٠، پژو ٢٠٦ و پژو پارس سفید برای انجام سرقت‌های خود استفاده کرده‌اند. مال‌باخته‌ای در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ٢٢ روز ٢٣ دی از سه‌راه تهرانپارس به مقصد حکیمیه سوار پژو ٢٠٦ سفیدرنگ شدم. پس از دوربرگردان خیابان جشنواره، راننده قمه‌ای را از زیر صندلی بیرون آورد و با نشان‌دادن آن شروع به تهدید کرد. 

در همین زمان، فردی که در پشت صندلی راننده خودش را مخفی کرده بود، از زیر صندلی بیرون آمد و به سمت من حمله‌ور شد و از پشت سر گلویم را گرفت. با چاقو مرا مجبور به سکوت کردند. راننده پس از سرقت کیف دستی‌ام، مرا از خودرو به بیرون پرتاب کرده و از محل متواری شدند».مال‌باخته‌ای دیگر در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «ساعت ١٥ روز ٩ دی در میدان رسالت به‌عنوان مسافر سوار پژو پارس سفیدرنگ با دو نفر سرنشین شدم.

در خیابان فرجام، سرنشین ماشین با تهدید چاقو مبلغ یک‌ میلیون تومان پول نقد را به همراه گوشی تلفن همراه و مدارک شناسایی‌ام سرقت کرد».در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی متهمان از سوی تعدادی دیگر از مال‌باختگان که توسط سرنشینان خودروهای سواری به‌صورت پیاده مورد زورگیری قرار گرفته بودند، متهمان مجبور شدند به زورگیری از رهگذران و عابران پیاده نیز اعتراف کنند. یکی از این مال‌باختگان پس از شناسایی دقیق متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «روز ٢٦ آذر در اتوبان شهید صیاد شیرازی، مسیر شمال به جنوب، به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک دستگاه خودرو ال٩٠ نقره‌ای‌رنگ با دو نفر سرنشین مقابل من توقف کرد.

آنها با تهدید، قمه‌ای را زیر گلویم گذاشتند و اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کردند».سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت:‌ «از شکات و مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد در مناطق مختلف شرق تهران، به‌ویژه در محدوده سه‌راه تهرانپارس، رسالت، حکیمیه، تهرانپارس و نارمک مورد زورگیری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به این پایگاه واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند».