اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان رایزنی معاونان ظریف و اشمیت


دومین دور مذاکرات معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین بعد از حدود 3 ساعت پایان یافت و قرار است تا دقایقی دیگر از سر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران: دومین دور مذاکرات "سید عباس عراقچی"، "مجید تخت‌روانچی" و "هلگا اشمیت" معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در راستای ادامه نگارش پیش نویس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در وین پایان یافت.

طبق این گزارش؛ دو طرف قرار است ساعت 21:30 به وقت محلی (24 به وقت تهران) مذاکرات خود را از سر بگیرند.

معاونان ظریف و موگرینی پیش از ظهر امروز نیز به مدت 2 ساعت به گفت‌وگو پرداختند.

در حال حاضر نشست کارشناسان در جریان است.

گفتنی است؛ "سیدعباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در بدو ورود به وین در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تأکید کرد: پنجمین دور مذاکرات ایران و کشورهای گروه ۱+۵ در سطح معاونان و کار‌شناسان در چارچوب ادامه نگارش پیش نویس متن توافق جامع هسته‌ای از روز گذشته با حضور کار‌شناسان آغاز شده و امروز در سطح معاونان ادامه خواهد یافت.

عراقچی با دشوار خواندن نگارش متن توافق نهایی گفت: گفت‌و‌گو‌های معاونان وزیر امور خارجه ایران با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز در وین آغاز خواهد شد.

سخنگوی گروه مذاکره کننده هسته‌ای ایران درخصوص محورهای این دور از مذاکرات، گفت: نگارش متن توافق نهایی وضمایم آن کار دشواری است که الان درحال انجام است که از دیروز دور جدید آن با جلساتی که کار‌شناسان داشتند شروع شده و امروز هم ما به مذاکرات ملحق می‌شوم و با خانم هلگا اشمید بحث‌ها را ادامه خواهیم داد.

شایان ذکر است؛ قرار است ظریف و کری وزرای خارجه ایران و آمریکا شنبه آینده در شهر ژنو با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.


ویدیو مرتبط :
1392/10/20:پایان مذاکرات آ.عراقچی با اشمیت در ژنو...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان هفتمین دور رایزنی‌های ظریف و کری و معاونان / جزئیات جدید از نامه ۳۶۰ نماینده کنگره به اوباما



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

هفتمین دور رایزنی‌های ظریف و کری و معاونان پایان یافت/دیدار دوجانبه صالحی و مونیز هم تمام شد

هفتمین دور رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و معاونانشان و با حضور هلگا اشمیت دقایقی پیش و پس از یک ساعت گفت‌وگو در لوزان سوئیس پایان یافت و نشست دوجانبه صالحی و مونیز هم تمام شد.

به گزارش فارس هفتمین دور رایزنی‌های ایران و آمریکا در سطح وزرای خارجه و معاونانشان و با حضور هلگا اشمیت دقایقی پیش و پس از یک ساعت گفت‌وگو در لوزان سوئیس پایان یافت.

همزمان نیز رایزنی دوجانبه صالحی و مونیز نیز تمام شد.

هنوز مشخص نیست که آیا هیأت‌های ایران و آمریکا امشب باز هم به رایزنی خواهند پرداخت یا این آخرین دور رایزنی‌های آنها در پنجمین روز مذاکرات است.

دور جدید رایزنی‌های هسته‌ای از روز یکشنبه 24 اسفندماه در شهر لوزان سوئیس در جریان است. ظریف و کری از روز دوشنبه 25 اسفندماه رایزنی‌های خود را با حضور معاونانشان و صالحی و مونیز آغاز کردند که تاکنون هفت دور به گفت‌وگو پرداختند.

دو طرف ظهر امروز به مدت یک ساعت و نیم به گفت‌وگو پرداختند.

ظریف پس از ششمین دور رایزنی‌ها در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما در حال حرکت هستیم.به مرحله‌ای رسیده‌ایم که مذاکرات به شدت پیچیده است، در مراحل پایانی مذاکره هستیم و گفت‌وگوهای فشرده‌ای داریم.

وی ادامه داد: انجام این گفت‌وگوهای فشرده به این معنی است که داریم به یک جایی می‌رسیم.

وی گفت: هنوز کمی فاصله داریم با آنجایی که بگوییم به فهم مشترک رسیده‌ایم.

ظریف در پاسخ به این سوال که مذاکرات تا چه زمانی به طول خواهد انجامید؟ خاطرنشان کرد: تا زمانی که لازم باشد می‌مانیم.

پیش از این برخی منابع از احتمال ادامه مذاکرات جاری تا روز یکشنبه خبر دادند که یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی در این باره به فارس گفت: ادامه مذاکرات بستگی به پیشرفت کار طی 2 روز آینده دارد و اگر به مرحله‌ای برسیم که بتوانیم به مرحله نگارش متن برسیم به مذاکرات ادامه خواهیم داد.

 

------------------------------

 

جزئیات بیشتر از نامه ۳۶۰ نماینده کنگره
کنگره به اوباما: هر گونه کاهش تحریم‌ها علیه ایران به قانون جدید نیاز خواهد داشت

۳۶۰قانونگذار مجلس نمایندگان از هر دو حزب آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند هر گونه کاهش تحریم‌های ضدایرانی به قانون جدیدی کنگره نیاز خواهد داشت.

به گزارش فارس، «اد رویس»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه از ارسال نامه‌ای به کاخ سفید با امضای 360 نماینده خبر داد؛ پایگاه خبری «هیل»، نشریه تخصصی کنگره ساعاتی بعدتر جزئیات بیشتری از این نامه فراهم آورد.

بر اساس این گزارش، یکی از امضاکنندگان این نامه گفته در متن آن به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده شده کاهش دائمی تحریم‌ها علیه ایران به قانون جدید از سوی کنگره نیاز خواهد داشت.

پیش از این 47 نماینده از مجلس سنا، نهاد موازی مجل نمایندگان با امضای نامه‌ای به مقامات ایران هشدار داده بودند هر گونه توافق با ایران تنها تا پایان ریاست جمهوری اوباما معتبر خواهد بود.

اخبار سیاست خارجی - فارس