اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان خونین دعوای بچه محل‌ها



پایان خونین دعوای بچه محل‌ها

«در محله ما همه چاقو دارند حتی یک بچه پنج ساله.» این‌ها حرف‌های حسن متهم ردیف اول پرونده‌ای است که موضوعش به قتل رسیدن جوان ۲۳ ساله‌ای به نام هاشم در جریان یک درگیری ۴ نفره است.

روز رسیدگی به این پرونده که در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیز محمدی برگزار شد، نماینده دادستان در ابتدای جلسه در تشریح کیفرخواست گفت: «براساس اوراق پرونده ۳نفر به نام‌های حسن، محمدرضا و مجتبی، متهم به شرکت در نزاعی منجر به قتل در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه امسال در منطقه امرآباد ورامین هستند.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد متهم ردیف اول و سوم به دنبال درگیری با متهم ردیف دوم و برادرش به نام هاشم باعث مرگ هاشم و مجروح شدن متهم ردیف دوم شده‌اند. از این رو تقاضای اشد مجازات سه متهم را دارم.» حسن، مجتبی و محمدرضا - برادر مقتول - سه متهم این پرونده هستند که روز دادگاه در جایگاه حاضر شدند و هر کدام در دفاع از خود از روز درگیری گفتند.

حسن ۲۶ ساله که متهم ردیف اول پرونده است اولین نفری بود که در جایگاه حاضر شد و گفت: «من و مقتول با هم دوست بودیم. من قصد دعوا نداشتم فقط با هم درگیر شدیم. ضربه اول را هاشم به من زد. او با چاقو یک ضربه به پیشانی‌ام زد که باعث شد نبینم دقیقا چه اتفاقی افتاده است.

من ترک موتور نشسته بودم و فرصت این را نداشتم که چاقو را از جیبم بیرون بکشم. فقط فهمیدم که یکی مرا از روی موتور پرت کرد پایین و با چاقو چند ضربه به من زد. دقیقا یادم نمی‌آید چه اتفاقی افتاد. بعدش که چشمم را باز کردم دیدم در بیمارستان هستم.»

بعد از حسن نوبت محمدرضا ۳۲ ساله برادر هاشم بود تا به عنوان متهم ردیف دوم بگوید روز حادثه چه اتفاقی افتاده بود. او در جایگاه حاضر شد و گفت: «اصل دعوا بین و مجتبی (متهم ردیف سوم) بود و برادرم روحش هم از این قضایا خبر نداشت.

من و مجتبی یک خصومتی از قبل داشتیم که باعث شد این دعوا راه بیفتد.‌‌ همان روز حسن سوار موتور بود و مجتبی پیاده. او اولین ضربه چاقو را به صورت من زد و فرار کرد. برادرم که در‌‌ همان نزدیکی‌ها به آرایشگاه رفته بود وقتی اوضاع را دید دوید طرف مجتبی تا او را بگیرد اما او فرار کرده بود.

بعد حسن که سوار موتور بود رفت سر کوچه دور زد و دوباره برگشت. من و حسن درگیر شدیم و او در جواب یک ضربه به شکمم زد که باعث شد روده‌هایم بیرون بریزد. برادرم به کمکم آمد حسن را از ترک موتور پایین کشید و چند ضربه به او زد. او یک لباس سفید رنگ تنش بود که بعد از دعوا جای چند لکه خون رویش افتاده بود. بعد بلافاصله یک ماشین گرفت تا مرا به بیمارستان ببرد.

در راه بودیم که به من گفت: «محمدرضا قلبم می‌سوزد.» من خودم هم مجروح بودم. در ترافیک رسیدن به بیمارستان برادرم تمام کرد. من دیدم که حسن با چاقو به برادرم زد. او دروغ می‌گوید که فرصت چاقو کشیدن نداشت.»

حالا نوبت مجتبی، ۲۳ ساله مسبب اصلی این دعوا بود تا از خودش دفاع کند. او روز دادگاه گفت: «روز درگیری چاقوی من غلاف بود اما وقتی دیدم هاشم چاقویش را بیرون کشیده من هم چاقویم را در آوردم. وقتی اولین ضربه را به محمدرضا زدم وفرار کردم هاشم دنبالم دوید و سوت زد به همین خاطر داد زدم و به حسن گفتم که برنگرد اما او برگشت و دعوا از سر گرفته شد.»

قضات دادگاه پس از شنیدن اظهارات متهمان و وکلای دفاع آن‌ها برای صدور حکم وارد شور شدند./قانون

 


ویدیو مرتبط :
دعوای گروهی خونین در روسیه..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نزاع بچه‌ محل‌ها با قتل یكی از آنها پایان گرفت



نزاع بچه‌ محل‌ها با قتل یكی از آنها پایان گرفت

 عامل جنایت در خیابان مجاهدین اسلام سه‌‌شنبه گذشته با حضور در كلانتری محله‌شان خود را تسلیم پلیس كرد.

این پسر 18ساله كه متهم است در نزاع بچه محل‌ها دوست خود را با ضربه چاقو به قتل رسانده است در نخستین اعترافاتش انگیزه‌اش از این قتل را بدگویی مقتول درباره خودش عنوان كرده است.

حوالی ساعت 3 بعدازظهر شنبه سیزدهمین روز از مهر ماه گذشته وقوع نزاع خونینی به مركز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد. یكی از افرادی كه پلیس را در جریان این نزاع قرار داد به ماموران گفت كه جوانی حدودا بیست ساله در پی این نزاع به قتل رسیده است.

با حضور ماموران كلانتری 109 بهارستان در محل مشخص شد چند جوان با یكدیگر بر سر موضوعی نامعلوم درگیر شدند و یكی از آنها با ضربه چاقوی یكی دیگر به قتل رسیده است. در ادامه، ماموران كلانتری، قاضی كشیك قتل را در جریان موضوع قرار دادند.

باحضور قاضی جمشیدی، رییس شعبه سوم دادسرای جنایی ناحیه 27 تهران در محل جنایت واقع در خیابان مجاهدین اسلام تیمی متشكل از اكیپ تشخیص هویت، حفظ صحنه جرم و كارشناسان پزشكی قانونی نیز پا به كارزار گذاشتند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول جوان بیست ساله‌یی به نام احمد رضا است كه از ناحیه دست و گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفته است. اما فرد ضارب از محل متواری شده است.

 

با انتقال جسد به پزشكی قانونی به دستور بازپرس جمشیدی تیمی ویژه از كارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ مامور رسیدگی به این پرونده شدند. بررسی‌های اولیه كارآگاهان حكایت از این داشت كه ضارب جوانی 18 ساله به نام مصطفی است كه پس از ارتكاب جنایت از محل متواری شده است.

با شناسایی 3 تن دیگر از افرادی كه در این نزاع شركت داشتند پلیس موفق شد آنها را دستگیر كرده و برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل كند. در حالی كه تلاش پلیس برای دستگیری مصطفی ادامه داشت او با پای خود روز سه‌شنبه به كلانتری محله‌شان مراجعه كرد و ضمن معرفی خود به قتل دوستش احمد رضا اعتراف كرد.

 مصطفی در نخستین بازجویی‌ها درباره علت و انگیزه ارتكاب این جنایت به ماموران گفت: روز حادثه با دو تن از دوستانم به نام‌های وحید و رضا در پارك نشسته بودیم و صحبت می‌كردیم. بحث كه بالا گرفت وحید به من گفت كه احمد رضا پشت سر تو حرف‌هایی زده و به تو فحش داده است. وقتی این موضوع را شنیدم خیلی عصبانی شدم و گفتم باید به حساب او برسم.

وی در ادامه گفت: با وحید و رضا از پارك بیرون زدیم و سوار موتور شدیم همان‌طور كه داشتیم سمت محله‌مان می‌رفتیم تا احمد رضا را پیدا كنیم ناگهان دیدیم كه كنار خیابان در حال رد شدن است. از موتور پایین پریدم و با او درگیر شدم نفهمیدم كه چه شد كه دوست‌هایم وحید و رضا هم به دعوا اضافه شدند؛ از آن طرف هم چند تن از دوستان احمد رضا به هواخواهی او وارد دعوا شدند.

مصطفی درباره نحوه وقوع قتل نیز گفت: درگیر كه شدیم من زیر دست‌و‌پا افتادم همان موقع چاقویی كه در جیبم بود را در آوردم و با آن یك ضربه به دست احمد رضا زدم. بعد از آن خواستم ضربه دوم را به صورتش بزنم كه او جا خالی داد و چاقو در گردنش فرو رفت.

 

همان موقع بود كه احمد رضا بر زمین افتاد و ما هم از‌ ترس‌مان فرار كردیم. در این چند روزه لحظه قتل احمدرضا مدام جلوی چشمانم بود و حتی یك لحظه نتوانستم آسایش داشته باشم. تصمیم گرفتم خودم را معرفی كنم تا از عذاب وجدان راحت شوم.

با اعترافات متهم به قتل پرونده برای سیر مراحل قضایی در دادسرای جنایی تهران كماكان مفتوح است و متهمان این پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند./اعتماد