اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پایان بزرگترین مانور نظامی تاریخ عربستان


بزرگ ترین مانور نظامی عربستان به نام ˈشمشیر عبداللهˈ روز سه شنبه با نظارت شاهزاده ˈبین سلمان بن عبد العزیز آل سعودˈ در این کشور پایان یافت.

خبرگزاری ایرنا: به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، بزرگ ترین مانور نظامی عربستان به نام ˈشمشیر عبداللهˈ که در آن تمامی نیروهای دریایی، زمینی و هوایی این کشور به علاوه نیروهای گارد ملی و داخلی، حضور داشتند، امروز پایان یافت.

این مانور در سه منطقه عربستان، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری این مانور، آموزش نحوه برخورد با شرایط مختلف، به نظامیان سعودی است. این مانور با نظارت مرکز اصلی عملیات که مقر آن در ریاض است، برگزار شد.

ˈحمد بن عیسی آل خلیفهˈ شاه بحرین، ˈشیخ محمد بن زاید آل نهیاتˈ ولیعهد ابوظبی، ˈشیخ خالد جراح الصباحˈ نخست وزیر و وزیر دفاع کویت و شماری دیگر از مقام های کشور های عربی حضور داشتند.

بر این اساس، همزمان با این رزمایش، مانور ˈتمرین مشترکˈ با حضور نیروی هوایی بحرین و مصر در بحرین آغاز شد.


ویدیو مرتبط :
عربستان و مصر برای بزرگترین مانور نظامی آماده می شوند!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امضای بزرگترین قرارداد نظامی در تاریخ آمریکا با عربستان



 

 

امریکا به طور رسمی از قصد خود برای فروش شصت میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی خبر داد.

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، این قرارداد نظامی بزرگترین قرارداد نظامی در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

این قرارداد شامل فروش دهها فروند هواپیمای اف/15 می شود.

اندرو شاپرو دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور نظامی- سیاسی گفت، واشنگتن انتظار ندارد که فروش این سلاحها به عربستان با مخالفت اسرائیل مواجه شود. واشنگتن نیز هدف از فروش این سلاحها به عربستان را حمایت از امنیت منطقه و تقویت توانایی های دفاعی ریاض اعلام کرد.

شاپرو گفت: میزان مناسب بودن این قرارداد را از زاویه ژئوپلتیک منطقه مد نظر داشتیم و به این نتیجه رسیدیم که این معامله تاثیر منفی بر منافع امنیتی اسرائیل یا برتری نظامی کیفی اسرائیل در منطقه ندارد..../تحلیل:عصرایران