اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاکستان آماده انتقال بمب اتمی به عربستان


برخی گزارش های اطلاعاتی از آمادگی پاکستان برای انتقال بمب اتمی به عربستان سعودی خبر می دهند.

هشت صبح: برخی گزارش های اطلاعاتی از آمادگی پاکستان برای انتقال بمب اتمی به عربستان سعودی خبر می دهند.

شبکه بی بی سی اعلام کرد عربستان سعودی در پروژه های ساخت سلاح هسته ای در پاکستان سرمایه گذاری کرده و معتقد است این امکان وجود دارد هر زمانی که بخواهد از پاکستان بمب اتمی به دست بیاورد.

بی بی سی اضافه کرد: معمولا به تلاش های عربستان برای کسب قدرت نظامی هسته ای در راستای رویارویی با برنامه هسته ای ایران نگاه می شد اما هم اکنون مشخص شده عربستان سعودی می تواند سریع تر از ایران به بمب اتمی دست یابد.

مارک اوربان خبرنگار امور دفاعی و دیپلماتیک بی بی سی گفت که یک مقام ارشد در ناتو به او گفته است از گزارشی آگاه شده که براساس آن پاکستان برای عربستان سعودی بمب اتمی می سازد و این بمب ها آماده انتقال به عربستان سعودی هستند.

در این گزارش آمده است: عربستان سعودی از سال ها پیش در حال ارائه کمک های مالی گسترده ای به بخش های نظامی پاکستان است و بخشی از این کمک  ها به بخش های موشکی و هسته ای پاکستان می رود.

همچنین اطلاعات اسرائیل درباره امکان انتقال کلاهک های هسته ای از پاکستان به عربستان سعودی در اختیار ناتو قرار گرفته است.

بی بی سی می نویسد: در صورتی که این گزارش ها صحت داشته باشند عربستان سعودی دست به این اقدام نخواهد زد زیرا در این وضعیت می تواند داشتن بمب اتمی را نفی کند و مانع از تند شدن حرکت برنامه هسته ای ایران شود. در چنین وضعیتی، پاکستان نیز از اتهام معامله بمب های هسته ای اش به دور خواهد بود.

دولت پاکستان هم در واکنش به این موضوع، آن را بی اساس دانست و اعلام کرد: پاکستان یک کشور هسته ای مسؤول است.

سفارت عربستان سعودی در لندن هم اعلام کرد: ریاض یکی از امضاکنندگان معاهده منع گسترش سلاح هسته ای است و برای عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح هسته ای تلاش می کند.

عربستان سعودی و پاکستان دارای روابط بسیار نزدیک در همه زمینه ها به ویژه سیاسی و نظامی هستند.

پاکستان یکی از دارندگان بمب اتمی است.


ویدیو مرتبط :
عربستان بمب اتمی رو کرد!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان از ترس ایران، دو بمب هسته ای از پاکستان خرید!



 

 

 

عربستان از ترس ایران، دو بمب هسته ای از پاکستان خرید!

 

پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا» که در چند سال گذشته به دروغ پردازی و جوسازی خبری همسو با سیاست های صهیونیستی در منطقه پرداخته، به تازگی در خبری مدعی شد که عربستان سعودی از ترس جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته ای کشورمان، تلاش دارد با همکاری پاکستان، دو عدد بمب هسته ای بسازد!

به گزارش تابناک، این پایگاه خبری صهیونیستی در ادامه خبر خود نوشت: این نگرانی عربستان از ایران موجب شده که رقابتی هسته ای با این کشور آغاز کند که این رقابت به ساخت دو بمب هسته ای توسط پاکستان برای این کشور منجر خواهد شد.

این دو بمب هسته ای در نیروگاه هسته ای پاکستان در شهر «کرما» در شمال این کشور در حال ساخته شدن است. چندی پیش، پاکستان نیز در همین راستا جدیدترین نسخه موشک «گاوری 2» را که برد آن به 3200 کیلومتر می رسد، به عربستان تحویل داد. این موشک های فرستاده شده برای سعودی در انباری بزرگ در زیرزمین در شهر «السلیل» در جنوب ریاض، پایتخت عربستان پنهان شده است.

این سایت خبری همچنین مدعی شد، هرچند دو هواپیمای باربری بزرگ عربستانی، روزی یک بار از سرزمین های سعودی به نیروگاه هسته ای پاکستان پرواز می کنند و آماده انتقال این دو بمب هسته ای هستند، قرار است به محض دستور مستقیم «ملک عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و شاهزاده «مقرن بن عبدالعزیز» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت این کشور عملیات انتقال انجام گیرد.

«دبکا» همچنین افزود: تاکنون زمان دقیق تحویل این دو بمب هسته ای مشخص نشده، ولی آنچه برای ما (دبکا) اثبات شده، صحت ساخت و انتقال آن در آینده ای نزدیک است؛ بنابراین، مقام های ارشد اطلاعاتی و امنیتی سعودی، در چند وقت اخیر، به پایتخت های غربی سفر کرده و اعلام می نمودند، دیگر نیازی به ساخت بمب هسته ای ندارند، زیرا آن را به مقدار لازم تهیه کرده اند.

گفتنی است، در هفته های اخیر، رسانه های صهیونیستی، تلاش بسیاری برای بر هم زدن آرامش منطقه و القای تیره شدن کامل روابط کشورهای عربی به ویژه عربستان با ایران دارند که متأسفانه، رفتار دوپهلوی مقامات سعودی و موضع گیری نکردن صریح آنها در برابر این اخبار، افکار عمومی منطقه را دچار سردرگمی کرده است. پس بجاست در صورت دروغ بودن این اخبار، شخصیت ها و رسانه های سعودی در برابر آن موضع روشن در پیش گرفته و فرصت سوءاستفاده صهیونیست ها و بر هم زدن آرامش منطقه را از آنان بگیرند...../تحلیل:عصرایران