اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«پاچه خار» چگونه وارد «شب های برره» شد؟


مهراب قاسم خانی یکی از نویسندگان پاورچین نوشت: اوایل پاییز هشتاد و یك بود و ما مشغول نوشتن و ضبط سریال «پاورچین» بودیم. یه روز پیمان و من توى اتاق نویسنده ها هر كدوم پشت یه میز مشغول نوشتن قسمت هاى خودمون بودیم. طبق معمول هم وسطاش به هر چیزى میرسیدیم كه به نظرمون جذاب بود.

کافه سینما نوشته مهراب قاسم خانی یکی از نویسندگان پاورچین را به شرح زیر منتشر کرد.
 
 «اوایل پاییز هشتاد و یك بود و ما مشغول نوشتن و ضبط سریال «پاورچین» بودیم. یه روز پیمان و من توى اتاق نویسنده ها هر كدوم پشت یه میز مشغول نوشتن قسمت هاى خودمون بودیم. طبق معمول هم وسطاش به هر چیزى میرسیدیم كه به نظرمون جذاب بود با هم حرف میزدیم در موردش. پیمان داشت روى یه سكانسى كار میكرد كه قرار بود توش فرهاد و داوود (مهران و جواد) به شدت وارد رقابتى بشن در رابطه با چاپلوسى از رئیسشون.

 پیمان كه ذهنش حسابى درگیر شده بود گفت میخوام این چاپلوسى رو تبدیل به یه شیوه و روش مرسوم بین برره‏ اى‏ها بكنم و دلم میخواد یه اسم مناسب براى این رفتار پیدا كنم، ولى واژه چاپلوسى خیلى لوس و قلمبه است و به اندازه كافى حس واقعى این رفتار رو نمیرسونه می گفت كاش میشد یه تركیب هم وزن پیدا كنیم كه هم حس درستش رو برسونه، هم اشكال پخش نداشته باشه. منم همونطور كه مشغول كار خودم بودم درجا گفتم پاچه خارى... پیمان یه كم فكر كرد و گفت خوبه. همینو می‏نویسم.

این شد كه ما اون روز موفق شدیم واژه جدیدى رو وارد ادبیاتمون بكنیم و ملتى رو راحت كنیم و از نگرانى برهانیم. حالا پدر و مادرهاى دیگه افتخار می‏كنن كه بچه‏هاشون واكسن كشف می‏كنن و ماهواره هوا می‏كنن و دكتر و مهندس میشن، پدر و مادر ما هم می‏تونن افتخار كنن كه بچه‏هاشون موفق شدن برگى زرین به دفتر ادبیات پارسى اضافه كنن»!


ویدیو مرتبط :
سنت پاچه خواری در برره+فیلم ویدئو کلیپ طنز خنده سرگرمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر خوش شب عیدی برای اجاره‌نشین‌های تازه وارد+جدول نرخ های پیشنهادی رهن و اجاره



خبر خوش شب عیدی برای اجاره‌نشین‌های تازه وارد

با توجه به شواهد حاکم بر بازار اجاره واحدهای مسکونی در اکثر مناطق تهران، این روزها موجران به صورت جدی به دنبال مستاجر هستند؛ چراکه بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی این روزها بدون حضور مستاجر در بازار سپری می‌شود.

با این حال تعدادی از خبرگزاری‌ها روز گذشته از رونق بازار اجاره واحدهای مسکونی در اواخر سال جاری خبر دادند که البته این خبر در صورت صحت می‌تواند نشانه ای از افزایش نرخ‌های اجاره را به دلیل رونق در بازار اجاره مسکن به دنبال داشته باشد.

این در حالی است که تحقیقات میدانی خبرنگار «دنیای اقتصاد» از برخی مشاوران املاک حاکی از این موضوع است که رونق به معنای واقعی تنها در سه ماه فصل تابستان برای بازار اجاره واحدهای مسکونی اتفاق می‌افتد و هر میزان رفت و آمد در بازار اجاره مسکن قبل از عید نوروز را نمی‌توان با کلمه رونق توصیف کرد؛ چراکه مراجعه مستاجران به بازار اجاره در فصل زمستان در مقایسه با تابستان بسیار ضعیف است.

ثبات نرخ اجاره در شب عید

یکی از بنگاهداران فعال در حوالی میدان توحید در رابطه با وضعیت اجاره واحدهای مسکونی قبل از شب عید اظهار کرد: در شش ماه دوم سال بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی با رکود سنگینی مواجه است و منحنی نرخ اجاره در نیم فصل دوم سال به طور نزولی سیر می‌شود.مستوفی در ادامه خاطرنشان کرد: شب عید در بازار اجاره خبری از رونق نیست فقط ممکن است اجاره بهایی که از ابتدای سال با افت رو به رو بوده است در یک تا دو ماه پایانی سال به صورت ثابت باقی بماند.

تابستان تنها فصل رونق بازار اجاره

علاوه براین، در محدوده مرزداران مشاور املاکی دراین باره گفت: هر چقدر در ایام شب عید مشتری بازار اجاره مسکن پذیرای مستاجر باشد، اما به اندازه تابستان رونق نخواهد داشت. شاهین تاکید کرد: میزان افزایش کاذب نرخ‌های اجاره و همچنین یک کلام بودن موجران در تابستان کاملا نشان دهنده میزان رونق در بازار اجاره است با این تفاسیر و نشانه‌ها بعید می‌رسد چنین حجمی از متقاضی قبل از عید نوروز در بازار اجاره حضور داشته باشد. وی به این موضوع اشاره کرد: به طور کلی بازار اجاره در شش ماه دوم سال به نفع مستاجر از بابت میزان اجاره بها و نحوه استقبال مالک است.نزدیکی محرم و صفر به شب عید

بعد از اتمام ایام محرم و صفر نزدیک 2 ماه به سال جدید باقی می‌ماند که ممکن است برخی از زوج‌ها برای شروع زندگی مشترک خود وارد بازار اجاره شوند. شیر محمدی، یکی از دلالان بازار مسکن در خیابان معلم با اشاره به این مساله در ادامه تصریح کرد: به همین دلیل ممکن است بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی با رفت و آمد متقاضیان مواجه شود، اما به این معنا نیست که بازار اجاره با رونق رو به رو می‌شود، زیرا این حضور مقطعی است.

بهترین فرصت جابه جایی، نیمه دوم سال

بهترین فرصت برای جابه جایی مستاجران به عقیده مشاوران املاک، شش ماه دوم سال است زیرا عدم حضور گسترده متقاضیان در بازار باعث می‌شود تا نرخ‌های اجاره منصفانه‌تری به بازار اجاره پیشنهاد شود و حتی اگر میزان اجاره بها در 2 ماه آخر سال به دلیل نزدیکی به شب عید امکان حضور مشتری در بازار موجران اجاره بهای پیشنهادی خود را افزایش دهند، اما به طور یقین به اندازه میزان نوسان در فصل تابستان نیست./دنیای افتصاد

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب