اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«پاپ» عزادار شد


یک تصادف رانندگی خونین در آرژانتین، پاپ را در پایان سفر به کره جنوبی عزادار کرد. خبرآنلاین: یک تصادف رانندگی خونین در آرژانتین، پاپ را در پایان سفر به کره جنوبی عزادار کرد.

یورونیوز خبر داد که سه نفر از اعضای خانواده پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌ های جهان در یک حادثه رانندگی در آرژانتین جان خود را از دست دادند.

پاپ فرانسیس به محض بازگشت از سفر به کره جنوبی از حادثه با خبر شد و از آن ابراز ناراحتی کرد.

به گفته یک منبع پلیس، خودروی حامل خانواده پاپ با یک کامیون تصادف کرده است.


ویدیو مرتبط :
رحیم پور ازغدی: عزادار حسینی و عزادار یزیدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خانم‌های جوان پاپ‌اسمیر را جدی بگیرند!



 

 

 

خانم‌های جوان پاپ‌اسمیر را جدی بگیرند


مخاطب ما در این مطلب فقط خانم ها هستند،پس خانم های عزیز این مطلب را بخوانید و به سلامتی خود اهمیت بدهید.

هر خانمی که در سنین بارداری است باید به خون‌ریزی‌های ماهیانه خودش توجه کند و هر خون‌ریزی خارج از سیکل قاعدگی‌اش را علامتی هشداردهنده بداند....

اگر در میان دو سیکل قاعدگی دچار لکه‌بینی یا خون‌ریزی هستید حتما باید برای بررسی این موضوع به پزشک مراجعه کنید و البته چکاپ سالانه‌تان را نیز فراموش نکنید.
شروع تست غربالگری سرطان دهانه رحم را باید با شروع فعالیت جنسی آغاز کنید؛ نه اینکه با توجیه کم‌سن بودن از آن غفلت کنید. شما خانم‌های جوان هم باید برای پاپ اسمیر مراجعه کنید و آگاه باشید که سرطان سرویکس، مرموز و بدون علامت است اما در عوض، سلول‌های بدخیم و مهاجم آن، سال‌ها را در مرحله پیش‌سرطانی می‌گذرانند و تغییرات سلولی معمولا در اثر ورود ویروس عامل بیماری (ویروسی که در اثر ارتباط جنسی منتقل می‌شود) و از حدود 10 سال پیش شروع می‌شود و اگر خانمی مرتب چکاپ داشته باشد، می‌توان پیش از ورود به مرحله ضایعات مهاجم سرطانی به مشکل رسیدگی کرد و آن را حل کرد.

شروع مرحله پیش سرطانی زیر 30 سال و شیوع ضایعات مهاجم در حدود 50 تا 55 سالگی است. یعنی هرچه سن بالاتر می‌رود، احتمال بروز بدخیمی در دستگاه تناسلی بیشتر می‌شود.

خانم‌های جوان پاپ‌اسمیر را جدی بگیرند

 

هشدار من به خانم‌هایی است که در سنین یائسگی‌اند. هشدار می‌دهم که این خانم‌ها هیچ نوع خون‌ریزی بعد از توقف دوران قاعدگی را نباید نادیده بگیرند و حتما باید این امر را غیرطبیعی تلقی کنند.
چون در سنین یائسگی، خون‌ریزی می‌تواند علامت هشداردهنده سرطان رحم یا سرطان دهانه رحم باشد. البته ممکن است بعد از بررسی، علت دیگری برای این مساله یافته شود اما به هر حال دلیل موجهی برای پشت گوش انداختن و نایده گرفتن علامتی به این اهمیت نیست. البته درباره تغییر رنگ ترشحات زنانه می‌توانید از بابت سرطان دهانه رحم آسوده خیال باشید. این علامت نشان‌دهنده یک عفونت است و اگر به قرمزی متمایل باشد، باید مهم‌تر تلقی شود اما باز هم علامت خاص سرطان دهانه رحم نیست.
دست آخر نیز هشدار می‌دهم به همه خانم‌هایی که رابطه جنسی را از سن پایین شروع کرده‌اند (یعنی فاصله کمی از بلوغ تا ازدواج داشتند) و یا احیانا همسرشان شرکای جنسی متعدد داشته و همچنین خانم‌هایی که خودشان یا همسرشان سیگاری هستند. این خانم‌ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند. اگر علاوه بر اینها کمبود ویتامین و نداشتن تغذیه مناسب را نیز دارید باید بگویم که در معرض ابتلا به عفونت و سرطان‌های دیگر زنانه هستید.