اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاپ: دعا کنید که کشیش ها گرگ نشوند!



پاپ فرانچسکو

پاپ: دعا کنید که کشیش ها گرگ نشوند!

پاپ فرانچسکو گفت: برای اساقفه و کشیشان دعا کنید تا شبان باشند و نه گرگ. 

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از وب سایت رادیو واتیکان، پاپ در مراسم عبادی با حضور کارکنان واتیکان در کلیسای سنتا مارتا گفت: برای اساقفه و کشیشان دعا کنید تا شبان باشند و نه گرگ. برای کشیشان و اساقفه دعا کنید تا تسلیم وسوسه های پول و تکبر نشده بلکه در خدمت ملت خدا باشند.

وی افزود: در نهایت یک اسقف اسقفی برای خود نیست بلکه اسقف ملت است، یک کشیش، کشیشی برای خود نیست بلکه کشیش ملت است. در خدمت ملت، برای رشد ملت، برای شنیدن ملت و برای دفاع از آنها در مقابل گرگ ها، کشیش است، اینطور نیست؟

خاطر نشان می شود، فساد اقتصادی موجود در واتیکان و انحرافات جنسی برخی کشیش ها که هر لحظه ممکن است خبر جدیدی درباره آن منتشر شود، پاپ را به توصیه های اخلاقی از این قبیل وادار کرده است./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
رویترز : پاپ برای قربانیان زلزله در ایران دعا میکند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور پاپ برای مقابله با کودک‌آزاری کشیش‌ها


در تازه ترین تلاش برای مقابله با آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک، پاپ بندیکت شانزدهم به اسقف های سراسر جهان دستور داده است تا کشیشان مظنون به کودک آزاری را به پلیس محلی معرفی کنند.

 همچنین به اسقف ها یک سال فرصت داده شده است تا برنامه دقیقی را برای مقابله با آزار جنسی و کمک به قربانیان تنظیم کنند.
به گزارش بی بی سی، به نظر می رسد از ابتدای انتشار گسترده اخبار مربوط به آزار جنسی کودکان در درمیان کشیش ها، کلیسای کاتولیک به جای تنبیه عاملان بیشتر به دنبال حمایت از کشیشان بوده است.
واتیکان در سال های اخیر در کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آلمان، ایرلند، هلند، اتریش، سوئیس و امریکا با رسوایی‌های مختلف از جمله کودک‌ آزاری مواجه شده است.
این رسوایی‌ها خشم مردم کشورهای مختلف را برانگیخته و اعتراض آن‌ها را نسبت به ناکامی واتیکان در برخورد مؤثر برای پایان دادن به این گونه موارد درپی داشته است.
فعالان و مردم کشورهای مختلف در اعتراض‌های خود بر لزوم اجرای قانون در مورد کشیش‌‌های متهم به کودک آزاری تاکید کرده‌اند.

افزایش کودک آزاری توسط کشیشیان ایرلندی
یک گزارش جدید، از افزایش سی و هشت درصدی اتهام های کشیش های ایرلندی در رابطه با سوء استفاده از کودکان، خبر می دهد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، "هیات ملی تامین امنیت کودکان در کلیسای کاتولیک" (NBSCCC)، در گزارش سالانه خود اعلام کرد در فاصله زمانی آوریل 2010 تا مارس 2011، دویست و هفتاد و دو اتهام جدید ضد کشیشان کاتولیک در رابطه با سوء استفاده از کودکان, ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته، سی و هشت درصد افزایش داشته است.
براساس این گزارش تعداد این اتهامات که شامل سوء استفاده جنسی از کودکان نیزمی شود، در مقایسه با هزار و نهصد و هفتاد و شش موردی که در سال پیش از آن روی داده ، افزایش چشمگیری داشته است.
این گزارش می افزاید، دوازده تن از کسانی که در این رابطه متهم شده اند، هنوز در مقام خود، مشغول به کار هستند. و صد و هفتاد و چهار تن نیز بازنشسته یا از مقام خود برکنار شده اند.

شکایت قربانیان سوء استفاده های جنسی کشیشان در بلژیک از واتیکان
این گزارش در حالی است که چندی پیش قربانیان سوء استفاده های جنسی کشیشان در بلژیک اعلام کردند از واتیکان شکایت خواهند کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، گروهی هفتاد نفره از قربانیان سوء‌ استفاده های جنسی کشیشان در بلژیک اعلام کردند ، از مقامات کلیسای بلژیک و نیز واتیکان در دادگاه شکایت خواهند کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس از بروکسل ، وکیل قربانیان این گروه گفت : هفته آینده به نمایندگی از موکلان خود از مقامات کلیسای بلژیک و واتیکان شکایت خواهد کرد.
وی مقامات کلیسا از جمله شخص پاپ را به در پیش نگرفتن اقدامات حمایتی کامل برای جلوگیری از وقوع این قبیل سوء استفاده ها متهم کرد.
یکی از کشیشان ارشد کلیسای بلژیک سال 2010 با اعتراف به سوء استفاده جنسی در سیزده سال گذشته، از مقام خود استعفا کرد.
 
منبع: خبرگزاری آریا