اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاپ تمامی ناظران مالی واتیکان را برکنار کرد


رهبر کاتولیک‌های جهان تمامی اعضای هیات ناظران مالی واتیکان را که همگی ایتالیایی بودند، اخراج کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات واتیکان اعلام کردند که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان چهار فرد متخصص از سوئیس، سنگاپور، آمریکا و ایتالیا را به منظور جانشینی اعضای اخراج شده هیات نهاد اطلاعات مالی، اداره ناظر داخلی سریر مقدس (اسقف نشین کلیسای کاتولیک در رم) منصوب کرده است.

در میان این اعضای تازه وارد یک زن نیز وجود دارد که تاکنون حضور یک زن در این هیات بی‌سابقه بوده است.

تمامی اعضای برکنار شده این هیات ایتالیایی بوده‌اند که احتمال می‌رفته برای یک دوره 5 ساله تا پایان سال 2016 مشغول به فعالیت در امور مربوط به نهاد مالی بی‌اعتبار شده واتیکان باشند.

اصلاح طلبان واتیکان پاپ را که پیش از این گام‌هایی برای شفاف سازی امور مالی واتیکان برداشته بود تحت فشار گذاشته بودند تا متخصصانی را با پیشینه بین‌المللی برای کار با رنه بروئل هارت، یک وکیل سوئیسی که رئیس نهاد اطلاعات مالی است، منصوب کند.

این هیات نهاد اطلاعات مالی شامل "مارک ادندال" که سازمان‌های بشر دوستانه در سوئیس را اداره می‌کند و مشاوره ارائه می‌دهد، "جوان سی زارات"، یک استاد حقوق دانشگاه هاروارد و مشاور ارشد یک مرکز مطالعات بین‌المللی و استراتژیک که یک اندیشکده واقع در واشنگتن دی سی است، هم‌چنین "جوزف یوواراج پیلای"، مدیرکل پیشین نهاد پولی سنگاپور و مشاور ارشد رئیس جمهور این کشور و "ماریا بیانکا فارینا"، رئیس دو شرکت بیمه ایتالیایی است.


ویدیو مرتبط :
در پی فساد مالی ، مدیر بیمه ایران برکنار شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واتیکان: فرمان ترور پاپ از سوی آیت الله خمینی صادر نشده بود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

واتیکان: فرمان ترور پاپ از سوی آیت الله خمینی صادر نشده بود

سخنگوی واتیکان با رد اتهامات "محمد علی آقجا" ضارب ترک تبار پاپ که مدعی شده این ترور را به فرمان آیت الله خمینی رهبر فقید ایران انجام داده است،گفت که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوی بی اساس وی در سه دهه گذشته است.

سخنگوی واتیکان اتهامات ضارب پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان درباره صدور فرمان این ترور از سوی آیت الله خمینی رهبر انقلاب ایران را رد کرد.

به گزارش عصر ایران " فدریکو لمباردی" سخنگوی واتیکان در گفتگو با رادیو واتیکان با رد اتهامات" محمد علی آقجا" ضارب ترک تبار پاپ که مدعی شده این ترور را به فرمان آیت الله خمینی رهبر فقید ایران انجام داده است، گفت که این آخرین دروغ آقجا نیز همانند دهها اتهامات و سناریوی بی اساس وی در سه دهه گذشته است.

آقجا در کتاب خاطرات خود که اخیرا منتشر کرده مدعی شده است در سال 1980 و درست یک سال قبل از ترور و مضروب کردن پاپ ژان پل دوم رهبر سابق کاتولیک های جهان با آیت الله خمینی یک دیدار شبانه داشته و و در این دیدار رهبر انقلاب ایران به او دستور داده که با نام خدا باید پاپ را که "منادی شیطان!"در روی زمین است،ترور کند.

وی مدعی شده است که در دیدار شخصی با پاپ ژان پل دوم در سال 1983 در زندان این مساله را به وی اطلاع داده است اما لمباردی سخنگوی واتیکان با رد این مساله گفت:" در آن دیدار کاردینال استانیسلاو زیویژ منشی شخصی پاپ ژان پل دوم نیز حضور داشت و من صحت چنین ادعایی را از او سوال کردم و او این مساله را رد کرد . وی همچنین این ادعای آقجا را که پاپ در آن دیدار به وی پیشنهاد داده تا به مذهب کاتولیسم بگرود را رد کرد."

پیشتر ضارب پاپ ژان پل دوم مدعی شده بود که این ترور را به دستور سرویس مخفی حزب کمونیست بلغارستان و در واقع به دستور سازمان اطلاعات شوروی سابق (کی جی بی) صورت داده است.

محمد علی آقجا در 13 می 1981 پاپ ژان پل دوم را ترور کرد که پاپ از این ترور جان سالم به در برد ولی زخمی شد . آقجا تا سال 2010 در زندان بود و سپس از زندان آزاد شد. وی هم اکنون 55 سال دارد./عصرایران