اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاپ: «بیگ بنگ» منکر نقش پروردگار نیست


رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد، تئوری‌های علمی از جمله "مهبانگ" یا "انفجار بزرگ" (Big Bang) که بر این باور استوارند که جهان 13.7 میلیارد سال پیش از یک انفجار بزرگ تشکیل شد و زندگی از طریق روند تکامل توسعه یافت، با آموزه‌های کاتولیکی تضادی ندارند.

خبرگزاری ایسنا: رهبر کاتولیک‌های جهان تاکید کرد، تئوری‌های علمی از جمله "مهبانگ" یا "انفجار بزرگ" (Big Bang) که بر این باور استوارند که جهان 13.7 میلیارد سال پیش از یک انفجار بزرگ تشکیل شد و زندگی از طریق روند تکامل توسعه یافت، با آموزه‌های کاتولیکی تضادی ندارند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در نشست «آکادمی علوم پاپی» که نهادی مستقل در واتیکان است، گفت: توضیحات علمی برای گیتی، منکر نقش "پروردگار" در خلقت نیست.

وی تاکید کرد: آغاز جهان کار "هرج و مرج" (Chaos) که مبدأ خودش را مرهون چیز دیگری است، نیست بلکه مستقیماً نشأت گرفته از اصول عالی است که از روی عشق ایجاد شده است. مهبانگ که امروز از آن به عنوان مبدأ ایجاد جهان یاد می‌شود، تضادی با اقدام خلاق پروردگار ندارد و به آن نیازمند است.

پاپ گفت: ماهیت تکامل با فرضیه آفرینش تضادی ندارد چراکه تکامل نیازمند آن است که آفرینش موجودات نمود ظاهری پیدا کند.

کلیسای کاتولیک در ابتدا با توضیحات علمی درباره گیتی مخالف بود چراکه آن را مغایر اصل آفرینش در انجیل می‌دانست و در قرن هفدهم گالیلئو گالیله را که از منجمان سرشناس بود، به دلیل اینکه گفته بود زمین به گرد خورشید می‌گردد، محکوم کرده بود.

با این حال کلیسای کاتولیک اخیرا تلاش کرده است تا چهره ستیزه‌جویانه خود را با علم محو کند و سخنان پاپ فرانسیس نیز عمدتا در این راستا مطرح شده است.

پاپ پیوس هفتم در 1950 تکامل را رویکرد علمی معتبر برای ظهور بشر توصیف کرد و پاپ ژان پل در 1996 آن را بار دیگر بازگو کرد.

در سال 2011 نیز پاپ بندیکت گفت تئوری‌های علمی درباره اصل و ماهیت جهان و بشر اگرچه در تضاد با دین نیست، اما بسیاری از سوالات مرتبط با آن بی‌پاسخ است.


ویدیو مرتبط :
بیگ بنگ ( بنگ بنگ بنگ )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیگ بنگ در صنعت خودروسازی/ازدواج اُپل با پژو-سیتروئن



بیگ بنگ در صنعت خودروسازی/ازدواج اُپل با پژو-سیتروئن

پژو و جنرال موتورز شرکتی را تأسیس می کنند که چندین مدل اتومبیل را در هم ادغام می کند.

بیگ بنگ بزرگی در صنعت اتومبیل سازی در راه است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی چلنج پژو و جنرال و موتورز که شراکت خود را در ابتدای سال جاری محکم کرده بودند، قصد دارند با سهام مساوی شرکتی را تأسیس کنند که اُپل(شعبۀ آلمانی شرکت جنرال موتورز) را به همراه مدل های متنوع پژو در هم ادغام می کند.

نوول آبزرواتور به نقل از پایگاه اینترنتی لاتریبون می نویسد: مذاکرات برای اجرایی کردن این تصمیم در دست است. هنوز این مسئله به شورای نظارت پژو منتقل نشده اما تا پایان سال جاری تصمیماتی برای آن گرفته می شود.

به نوشتۀ تریبون این ایده هنوز در میان خانوادۀ پژو که نزدیک به 25% از سهام و همچنین 37.9% از حق رأی را در اختیار دارند، توافقی حاصل نکرده است. این در حالی است که تیری پژو، رییس شورای نظارت بر پژو-سیتروئن چندی پیش در مصاحبه ای با چلنج گفته بود: می خواهیم سرنوشت مان در دست خودمان باشد.

این در حالی است که وضعیت اقتصادی پژو چندان مساعد نیست و این شرکت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. لازم به یادآوری است که شرکت جنرال موتورز 7% سهام شرکت پژو را در اختیار دارد. این شرکت از مدتها قبل در تلاش بود تا برای شعبۀ آلمانی خود تصمیماتی بگیرد. پیشتر گفته می شد که اپل قصد دارد با فیات وارد معامله شود، اما این همکاری به جایی نرسید./خبرآنلاین