اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاپ بندیکت شانزدهم استعفا می‌کند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

پاپ بندیکت شانزدهم استعفا می‌کند

به دنبال اعلام خبرگزاری رویترز از قصد پاپ بندیکت شانزدهم برای کناره‌گیری از سمتش، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که پاپ از 28 فوریه (10 اسفند) رسما از سمت خود به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان کناره‌گیری می کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد: پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان قصد دارد استعفا کند.

رویترز به منبع این خبر و دلایل احتمالی پاپ برای این اقدام اشاره نکرده‌ است.

در سپتامبر سال گذشته میلادی آنتونیو سوچی، نویسنده کاتولیک در روزنامه ایتالیایی "لیبرو" نوشت: پاپ در نظر دارد آوریل سال آینده که 85 ساله می‌شود از سمت خود استعفا دهد.

در کتاب دیگری که سال گذشته به چاپ رسید به نقل از پاپ آمده بود که اگر وی "احساس کند توانایی لازم را برای هدایت کلیسای کاتولیک از لحاظ فیزیکی، روحی و روانی ندارد اولین پاپی خواهد بود که طی 700 سال گذشته با میل شخصی خود استعفا می‌دهد."

پاپ اعلام کرده است که با میل شخصی خود از مقامش کناره‌گیری می‌کند.

رهبر کاتولیک های جهان که ۸۵ سال دارد گفته است که از نظر جسمانی نمی‌توانسته وظایفش را انجام دهد.

یکی از سخنگویان واتیکان گفته است که حتی نزدیکترین دستیاران پاپ از این تصمیم او اطلاعی نداشتند.

ماریو مونتی، نخست وزیر ایتالیا گفته است که "به شدت از این خبر غیرمنتظره تعجب کرده است".

وی در سال ۲۰۰۵ میلادی و در پی مرگ ژان پل دوم به عنوان رهبر کاتولیک‌های جهان برگزیده شد.

استعفا از این مقام آخرین بار در قرن پانزدهم صورت گرفته بود. پس از 600 سال این اولین پاپ است که استعفا می‌دهد.

کاردینال یوزف آلویس راتزینگر ۷۸ ساله در زمان انتخاب در سال ۲۰۰۵ میلادی، یکی از مسن ترین افرادی بود که به این سمت برگزیده شد.

سوءاستفاده جنسی از کودکان توسط کشیشان در اروپا و آمریکا طی دهه‌های گذشته یکی از بحث‌ برانگیز‌ترین مسائلی بود که کلیسای کاتولیک در دوران مسئولیت پاپ بندیکت شانزدهم با آن روبرو شد.

پاپ استعفای خود را در نشست کاردینال‌های واتیکان با تاکید بر اینکه رهبری بیش از یک میلیارد کاتولیک در سراسر جهان نیازمند قدرت روحی و جسمی می‌باشد، استعفای خود را اعلام کرد.

پاپ به کاردینال‌ها گفت: پس از بارها به بوته آزمایش گذاشتن وجدانم در برابر پروردگار به این نتیجه رسیدم که توان من با توجه به بالا رفتن سنم برای انجام این مهم کافی نیست. به خوبی آگاهم که این وظیفه به دلیل ماهیت روحی و مذهبی‌اش نه تنها به آمادگی کلامی و عملی نیاز دارد بلکه باید عبادت و تحمل داشت. به هر حال در جهان امروز با این تغییرات سریع این وظیفه نیازمند قدرت فکری و جسمی است و من ناتوانی خود را برای انجام این وظیفه اعلام میکنم. من در آزادی کامل این تصمیم را اتخاذ کردم.

سخنگوی واتیکان نیز گفت: ما از این تصمیم شوکه شدیم و در حال حاضر باید به سرعت خود را سازماندهی کنیم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
چرا پاپ بندیکت شانزدهم استعفا داد { محرمانه }

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مورینیو، جانشین پاپ بندیکت شانزدهم؟



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مورینیو، جانشین پاپ بندیکت شانزدهم؟

سرمربی رئال‌مادرید و پاپ که چند روز قبل استعفای خود را از کلیسا اعلام کرده است غیر از دین خود شباهت‌های دیگری هم دارند. پس از استعفای پاپ از کلیسا بنگاه‌های شرط بندی اروپا منتظر هستند مورینیو نیز از رئال برکنار شود و جانشین پاپ در کلیسا شود!

بنگاه‌های شرط‌بندی بر سر انتخاب پاپ در بین اهالی فوتبالی شرط‌بندی کرده‌اند.

آیا ژوزه مورینیو پاپ چدید خواهد بود؟ شاید شما فکر کنید این امر غیر ممکن است، اما به نوشته روزنامه اسپانیایی AS چندین تن از روسای بنگاه‌های شرط‌بندی اعلام کردند، در صورتی که ژوزه مورینیو به عنوان پاپ جدید انتخاب شود به هر فرد حقوق‌بگیر در اروپا 1001 یورو خواهد داد.

غیر از ژوزه مورینیو، سیلویو برلوسکونی، ماریو بالوتلی، لانس آرمسترانگ و تونی بلر نیز دیگر نامزدهای بنگاه‌های شرط‌بندی در اروپا هستند. پس از استعفای پاپ گزینه‌های زیادی درباره پاپ جدید مطرح شده است!/ایسنا