اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پالایشگاه شازند به تولیدکنندگان سوخت جت کشور پیوست



 

پالایشگاه شازند به تولیدکنندگان سوخت جت کشور پیوست

 

سرپرست پالایشگاه امام خمینی شازند از آماده شدن واحد اف چهار طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند خبر داد و گفت: با راه اندازی رسمی این واحد ظرف چند روز آتی، سالانه یک میلیارد تومان ارزش افزوده جدید در کشور ایجاد می شود.

مجید رجبی کهریزی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت جت و هواپیما در این پالایشگاه تولید می شد که با اضافه شدن واحد جدید، تولید به بیش از شش میلیون لیتر افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه، تولیدات این پالایشگاه بر اساس استانداردهای یورو پنج و آخرین استانداردهای جهانی است، گفت: برای راه اندازی این واحد، ۲۸ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو سرمایه گذاری شده است.

طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی شازند

طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند یکی از مهمترین و بزرگرترین طرحهای اجرا شده در شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت است که در واقع احداث پالایشگاهی جدید در کنار پالایشگاه فعال کنونی است.

با اجرای این طرح پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تا پایان امسال ظرفیت تولید بنزین خود را به ۳.۴ برابر کل ظرفیت موجود افزایش می دهد و روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین تولید خواهد کرد.

تغییر خوراک پالایشگاه و افزایش ظرفیت پالایشی از روزانه ۱۷۰ هزار بشکه نفت خام سبک به روزانه ۲۵۰ هزار بشکه مخلوطی از نفت خام سبک و سنگین برای جلوگیری از واردات بنزین و فرآورده های نفتی، افزایش تولید بنزین و محصولات مطابق با استانداردهای کیفی روز دنیا است..... /  خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
صدای زیبای یکی از اعضای پالایشگاه اراک-شازند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور: قیمت سوخت تا پایان سال تغییر نمی‌کند



قیمت بنزین ,سهمیه سوخت مصرفی خودروها

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور: قیمت سوخت تا پایان سال تغییر نمی‌کند

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با تاکید بر اینکه قیمت سوخت تا پایان سال تغییری نمی‌کند، گفت: باید جایگاه‌های عرضه سوخت با استاندارد یورو4 افزایش یابد.

سید مجتبی شفیعی گفت: بر اساس آخرین بحثی که در وزارت نفت مطرح بوده، قیمت سوخت تا پایان سال تغییری نخواهد کرد و هیچ برنامه‌ای جهت تغییر در قیمت سوخت خودروها نداریم.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود توزیع بنزین با استاندارد یورو4 با اولویت کلانشهرها انجام شود، گفت: در حال حاضر 22 جایگاه سوخت با استاندارد یورو4 توزیع می‌کنند و در فاز جدید پالایشگاه‌ها، افزایش میزان توزیع بنزین با استاندارد یورو4 با اولویت کلانشهرها به ویژه تهران در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور واریز سهمیه سوخت مصرفی خودروها نیز تغییری نکرده و سهمیه آذر ماه نیز همانند ماه‌های گذشته به کارت سوخت صاحبان خودرو واریز می‌شود.

/ایسنا