اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسکاری بیمه و بیمارستان با مصدومان حوادث کار!



اخبار ,اخبار اجتماعی ,بیمه حوادث کارگری

اخبار اجتماعی - پاسکاری بیمه و بیمارستان با مصدومان حوادث کار!

بیمه حوادث کارگری جز بیمه‌های است که کمتر توجهی به آن می‌شود، سالانه بیش از 30 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح کاری به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند، اما به دلیل برخی مشکلات بیمه‌ای تا زمانی که وضعیت بیمار از لحاظ مالی مشخص نشود، توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرش نمی‌شوند.

افزایش بلیت قطار این بار با چه بهانه‌ای خواهد بود؟مشکلات بیمه‌ای کشور آن قدر زیاد است که به نظر می‌رسد به این زودی‌ها کسی توان سازمان دهی و برنامه‌ریزی برای مدیریت آن را ندارد، بیمه کارگری، بیمه درمان، و بیمه‌های شخص ثالث همگی دارای ایراداتی هستند، اما به نحوی از طریق رسانه‌ها و مسئولان مورد توجه هستند و گه گاهی تصمیمات مفیدی در مورد آن‌ها اتخاذ می‌شود.

به گزارش تابناک، اما در این بین بیمه حوادث کارگری جز بیمه‌های است که کمتر توجهی به آن می‌شود، سالانه بیش از 30 هزار نفر در کشور بر اثر سوانح کاری به بیمارستان‌های کشور مراجعه می‌کنند، اما به دلیل برخی مشکلات بیمه‌ای تا زمانی که وضعیت بیمار از لحاظ مالی مشخص نشود، توسط بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پذیرش نمی‌شوند.

این کار باعث می‌شود تا زمان زیادی از زمان بیمار برای مداوا به هدر برود و در اصطلاح زمان طلایی مداوا که باید در لحظات اول صورت گیرد از دست می رود، کارفرما انتظار دارد که هزینه‌های درمان توسط بیمه تأمین شود، بیمه‌ها نیز به دلیل برخی مشکلات از جمله معوقه، از پرداخت هزینه درمان طفره می روند، بنا بر قانون بیمه کردن کارگر باید توسط کارفرما صورت گیرد و غالباً این کار در کشور انجام می‌شود، اما استفاده از این بیمه نیاز به مقدماتی دارد و زمان زیادی را از بیمار و درمانگر می‌گیرد.

در گذشته بیمه حوادث رانندگی نیز این گونه بود و مرکز درمانی رفتارهای مشابهی با مصدومان حادثه‌های رانندگی داشتند و گاهی شرایط به گونه‌ای می‌شد که مراکز درمانی بیماران را به خاطر مسائل درمانی پذیرش نمی‌کردند، اما اکنون قانونی برای این کار وضع‌شده که منابع کافی برای درمان این بیماران را جدا از تمام مسائل بیمه‌ای در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می‌دهد.

به نظر می‌رسد که برای جلوگیری از تلفات حوادث کار باید چنین راهکاری برای بیمارانی که در زمان کار دچار حادثه می‌شود منظور گردد، تا بیماران زمان‌های اولیه درمان را از دست ندهند. نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که غالباً، کارگران از اقشار کم درامد هستند و حوادثی که برای این افراد اتفاق می‌افتد اکثراً آن‌ها را دچار مشکل می‌کند و باعث می‌شود که این افراد که نان‌آور یک خانواده‌ای هستند برای مدتی زمین‌گیر شوند.

زمین‌گیر شدن این کارگران که در غالب اوقات به صورت روزمزد کار می‌کنند، خسارت‌های زیادی برای این افراد به وجود می‌آورد و گاهی ممکن است ارتزاق یک خانواده را دچار مشکل کند، شوکت رئیس صنف کارگران ساختمانی پیشنهاد تأسیس صندوقی همانند صندوق حمایت از بیماران ناشی از حوادث رانندگی را داده است.

علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استقبال از این موضوع اظهار داشت: قطعاً ما در مجلس شورای اسلامی این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد، این موضوع در مجلس مطرح‌شده و ما این آمادگی را داریم که با حمایت از این موضوع این فکر را عملیاتی کنیم.

وی گفت: من معتقد هستم به دلیل ضایعات زیادی که در این‌گونه موارد وجود دارد و همچنین به دلیل وجود برخی از مشکلاتی که در مورد بیمه‌ها وجود دارد باید هر چه سریع تر این کار تصویب شود، و مجلس شورای اسلامی نیز با قاطعیت از نمایندگان حمایت خواهد کرد تا هر چه سریع تر این کار انجام شود.

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
بیمه حوادث انفرادی و خانواده بیمه ملت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستور مهم دادستان به بیمارستان‌ها: برای آورندگان مصدومان مزاحمت ایجاد نكنید



 

 

دستور مهم دادستان به بیمارستان‌ها: برای آورندگان مصدومان مزاحمت ایجاد نكنید

 

بیمارستان‌ها حق مزاحمت برای كسانی كه مصدومان را می‌آورند، ندارند و باید آنها را رها كنند. این خبر مهم را دیروز دادستان تهران در حالی اعلام كرد كه از نشست ویژه مجلس برای بررسی پرونده جنایت میدان سعادت آباد باز‌می‌گشت.

دولت‌آبادی همچنین جزئیات تازه‌تری از این حادثه اعلام كرد. از سوی دیگر، كاظم جلالی، سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در این رابطه و همچنین در نشست مشترك با دادستان تهران، نكات مهمی را بازگو كرد.

‌ جزئیات یك ماجرا

در جلسه دیروز مجلس، علاوه بر دادستان تهران، برخی مقامات امنیتی كشور از جمله عبداللهی معاون امنیتی وزیر کشور، سردار ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس اورژانس تهران با دعوت كمیسیون امنیت ملی به بهارستان آمده بودند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.

از سوی دیگر دادستان تهران پس از این جلسه، در مراسم دیگری توضیحات خود را ارائه كرد. سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تشریح این جلسه گفت: با توجه به اختلاف نظرهایی كه وجود دارد، كمیسیون از آقای سروری رئیس كمیته امنیت داخلی مجلس خواست تا به بررسی میدانی این حادثه بپردازد.

كاظم جلالی اظهار كرد: به گفته رئیس پلیس تهران، در ساعت 9:56 صبح، اولین تماس با پلیس 110 گرفته شده و این حادثه به اطلاع پلیس می‌رسد. البته پس از آن 19 تماس دیگر گرفته می‌شود. پلیس ساعت 10 یعنی چهار دقیقه بعد از اولین تماس در محل حادثه حاضر می‌شود كه علاوه بر آن دو مامور پلیس، یكی از ماموران پلیس كه در بیمارستان شهید مدرس در نزدیكی محل حادثه حضور داشته، خودش را به صحنه حادثه می‌رساند و با برانكاردی مجروح را در ساعت 10 تا 10:05 به بیمارستان منتقل می‌كند كه وی در ساعت پنج عصر فوت می‌كند.

نماینده‌ شاهرود در خانه ملت اضافه كرد: به گفته رئیس پلیس تهران، ضارب تا ساعت 10:20 در محل حضور پیدا كرده و فریاد می‌كشید تا نهایتا تلاش می‌شود كه او را به داخل مغازه‌ای هدایت كرده، چاقو را از او بگیرند و او را دستگیر كنند.

نكته‌ای كه باقی می‌ماند این است كه از نظر سردار ساجدی‌نیا، تعلل افراد نیروی انتظامی در این حادثه مربوط به این است كه چرا از ساعت 10 تا 10:20 كه در میدان حضور داشتند به طرف ضارب تیری شلیك نكردند یا او را با اسپری مورد حمله قرار ندادند كه در نتیجه او فرصت پیدا كرده در این مدت عربده‌كشی كند.

جلالی با اشاره به فیلم 9 دقیقه‌ای از این حادثه كه روی سایت‌ها منتشر شده، گفت: ما در جلسه‌ صبح امروز (روز چهارشنبه) به بازبینی این فیلم پرداختیم. نیروی انتظامی مجموعا قائل به این است كه از زمانی كه از حادثه مطلع شده یعنی ساعت 9:56 ظرف 20 دقیقه با خلع سلاح سرد، ضارب را دستگیر كرده است اما برخی گزارشات دیگر كه از شاهدان رسیده، ابراز می‌كند كه مدت زمان بیش از این به طول انجامیده است.

سروری مامور تحقیق میدانی شد

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح كرد: به دلیل اینكه این حادثه بسیار تلخی است، كمیسیون امنیت ملی به رئیس كمیته امنیت داخلی كمیسیون، آقای سروری ماموریت داد تا از این حادثه تحقیق میدانی دقیقی به عمل آورد.

نماینده مردم شاهرود گفت: پلیس قائل به این است كه در آسیب‌شناسی این حادثه نواقصی در قانون را مشاهده می‌كنیم. ان‌شاءالله در آینده كمیسیون امنیت جلساتی را برگزار می‌كند تا اگر نواقص قانونی هست، برطرف شود. مثلا یك نمونه اینكه چرا پلیس در این حادثه به طرف مهاجم شلیك نكرده است.

در این‌باره گفته می‌شود كه اتفاقا یكی از دو مامور پلیس حاضر در میدان، چندی پیش به طرف فرد مجرم سابقه‌داری در یك حادثه شلیك كرده و با مجروح شدن آن فرد، همین مامور پلیس به 9 میلیون تومان دیه محكوم شده كه این تا حدودی نقش بازدارنده در انجام وظیفه پلیس ایفا كرده است.

جلالی ادامه داد: البته عبداللهی، معاون وزیر كشور قائل به این بود كه مشكل در خلأ قانونی نیست، بلكه تفسیر قانون در بین قضات است كه قابل بررسی و آسیب‌شناسی است. مردم هم باید بدانند كه یك حادثه نمی‌تواند مبنای قضاوت در خصوص عملكرد نیروی انتظامی باشد چرا كه نیروی انتظامی نیرویی از خود گذشته است و همچنان بعد از دفاع مقدس، شهید تقدیم جامعه می‌كند و همین از جان‌گذشتگی‌های افراد این نیرو موجب آرامش و امنیت می‌شود. لذا نباید به صرف حادثه تلخی كه اتفاق افتاده همه‌ خدمات و جانفشانی‌های نیروی انتظامی را در ایجاد امنیت در كشور نادیده گرفت...../تحلیل:عصرایران