اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسداران و دروس آلوده ترین مناطق تهران


سخنگوی شرکت کنتر ل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر هوای 4 منطقه از پایتخت در شرایط هشدار است.

خبرگزاری مهر: سخنگوی شرکت کنتر ل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر هوای 4 منطقه از پایتخت در شرایط هشدار است.

حشمت الله بسطامی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر میانگین شاخص ذرات معلق کمتر از دونیم میکرون در پایتخت روی عدد 137 ایستاده و هوای تهران در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، این شاخص نسبت به روز گذشته 5 واحد افزایش نشان می دهد.

بسطامی اظهار داشت: در حال حاضر غظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در 4 منطقه از پایتخت در شرایط هشدار قرار دارد.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در حال حاضر شاخص ذرات معلق در ایستگاه پاسداران واقع در منطقه 3 پایتخت روی عدد 161،  پارک رازی منطقه 11 روی عدد 158، شهرک چشمه منطقه 22 روی عدد 154 و دروس منطقه 3 روی عدد 152 ایستاده تا این مناطق را در شرایط هشدار و به ترتیب آلوده ترین مناطق تهران قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر سالم ترین مناطق پایتخت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به ترتیب شهرداری منطقه 19 باا ایستادن شاخص روی عدد 93، گلبرگ منطق 8 با یستادن شاخص روی عدد 107 و دانشگاه صنعتی شریف با ایستادن شاخص روی عدد 117 هستند.

بسطامی در پاسخ به اینکه چرا بر خلاف تصور عموم اغلب مناطقی از شمال شهر تهران جز آلوده ترین مناطق هستند یاد آور شد: پراکنش ذرات معلق بر خلاف گاز های آلاینده مانند منو اکسید کربن که بیشتر در مناطق مرکزی و پرتردد تجمع می یابند از الگوی خاصی پیروی نمی کند و به عنوان مثال دروس و پاسداران در روهای زیادی از سال جز آلوده ترین مناطق پایتخت هستند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر آلاینده منو اکسید کربن با ایستادن شاخص روی عدد 32 در شرایط پاک و آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون با ایستادن شاخص روی عدد 70 در شرایط سالم قرار دارد.

وی افزود: در این شرایط به ویژه در مناطقی که در شرایط هشدار هستند توصیه می شود سالمندان، کودکان بیماران قلبی و ریوی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.


ویدیو مرتبط :
آلوده ترین مناطق تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عدم کاهش تردد خودروها در تهران/ تمام مناطق پایتخت آلوده اند



 

عدم کاهش تردد خودروها در تهران/ تمام مناطق پایتخت آلوده اند

 

متاسفانه میزان ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون و کوچکتر از 10 میکرون بیش از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در تهران به مرز هشدار رسیده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با وجود تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه حجم تردد خودروها در تهران کاهش نیافته و میزان آلاینده ها نسبت به روز گذشته در حال افزایش است.

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه  با وجود تعطیلی تهران همچنان میزان تردد خودروها در سطح شهر بالا است تصریح کرد: برخی از مردم به قصد تفریح و گردش با خودروهای خود در سطح شهر رفت و آمد می کنند که موجب افزایش آلاینده ها در تهران شده است.

رشیدی ادامه داد: متاسفانه میزان ذرات معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون و کوچکتر از 10 میکرون بیش از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در تهران به مرز هشدار رسیده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه میزان آلاینده منواکسید کرین در مناطق جنوبی و مبادی خروجی تهران در حد اضطرار است گفت: هیچیک از مناطق شهر تهران به دلیل افزایش ذرات معلق نسبت به یکدیگر در شرایط بهتری قرار ندارند و همه به یک میزان آلوده هستند.