اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ "اتاوا" به تلاش ایران برای حفظ حقوق بومیان کانادا: پیشنهاد و پیگیری تصویب قطعنامه جدید علیه ایران



پاسخ "اتاوا" به تلاش ایران برای حفظ حقوق بومیان کانادا: پیشنهاد و پیگیری تصویب قطعنامه جدید علیه ایران

برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله کوبا و ونزوئلا ، کره شمالی ، چین ، روسیه و سوریه از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران رای منفی دادند.کمیته مجمع عمومی ملل متحد روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه ای در محکومیت وضعیت حقوق بشر در سه کشور ایران ، سوریه و کره شمالی را به تصویب رساند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران قطعنامه حقوق بشری ایران که با پیشنهاد کانادا مطرح شد با 83 رای مثبت ، 31 رای منفی و 68 رای ممتنع به تصویب رسید.

برخی کشورهای آمریکای لاتین از جمله کوبا و ونزوئلا ، کره شمالی ، چین ، روسیه و سوریه از جمله کشورهایی بودند که به قطعنامه حقوق بشری علیه ایران رای منفی دادند.

در این قطعنامه که به شکل کم سابقه ای به مسایل سیاست داخلی ایران ورود شده ، خواستار برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری در بهار سال آینده شده و از حکومت ایران خواسته تا با احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشری سازمان ملل درامور ایران همکاری کند.

همچنین این قطعنامه از ایران خواسته تا آنچه را که زندانیان سیاسی و عقیدتی خوانده از زندان ها آزاد کند.

محمدخزاعی نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به تصویب قطعنامه آن را "جهت دار و سیاسی" خواند.

نماینده ایران با اشاره به اینکه متن این قطعنامه با واقعیت‌های جامعه ایران هماهنگی ندارد، افزود: هدف دولت کانادا در تهیه پیش نویس این قطعنامه سوء استفاده از ساز و کارهای حقوق بشر علیه ایران است.

کانادا که در سال های گذشته روابط متشنجی با ایران داشته جلودار و پیشنهاد دهنده اصلی تصویب این قطعنامه علیه ایران بود.

دولت اوتاوا اعلام کرده است که سیاست این کشور در مجامع بین المللی مقابله با برنامه هسته ای و انتقاد از وضعیت جاری حقوق بشر در ایران خواهد بود.

در هفته های گذشته ایران میزبان رییس جامعه بومیان کانادا در تهران بود و این مساله آزردگی دولت اوتاوا را موجب شد. دولت کانادا به رهبر بومیان این کشور توصیه کرده بود که از سفر به ایران خودداری کند.

کمیته مجمع عمومی ملل متحد همچنین پیش نویس قطعنامه ای را در محکومیت وضعیت حقوق بشر در سوریه به تصویب رساند که این قطعنامه با 132 رای موافق ، 12 رای مخالف و 35 رای ممتنع به تصویب رسید.

قطعنامه وضعیت حقوق بشر در سوریه در مقایسه با سال گذشته با  10 رای بیشتر به تصویب رسید.

گفتنی است دولت امریکا با تعلل در صدور ویزای هیات ایرانی ، مانع شرکت مسوولان کشورمان در نشست کمیته حقوق بشر سازمان ملل شد./عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
1392/09/28:تصویب قطعنامه نقض حقوق بشر بر ضد ایران...!؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنای آمریکا در آستانه تصویب قطعنامه جدید علیه ایران



تحریم های آمریکا علیه ایران,ایران و انرژی هسته ای

سنای آمریکا در آستانه تصویب قطعنامه جدید علیه ایران

توجه مطبوعات بین المللی به اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده در انتخابات، ادعای حضور نیروهای ایرانی در درگیری های میدانی سوریه، ادعای یک مقام اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران و قطعنامه جدیدی علیه ایران در سنای آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

توجه مطبوعات بین المللی به اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده در انتخابات، ادعای حضور نیروهای ایرانی در درگیری های میدانی سوریه، ادعای یک مقام اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران و قطعنامه جدیدی علیه ایران در سنای آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

همان گونه که انتظار می رفت، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به اعلام اسامی نهایی نامزدهای واجد شرایط رقابت در انتخابات ریاست جمهوری اختصاص دارد. در این میان، توجه تقریباً همه مطبوعات معتبر بین المللی، متوجه موضوع رد صلاحیت برخی از چهره های مطرح همچون هاشمی و مشایی است. البته در این میان، به نظر می رسد رد صلاحیت هاشمی بیش از مشایی موجب جلب توجه و حتی شگفتی این مطبوعات و رسانه ها شده است.

اما به جز اخبار انتخاباتی، یکی از اخبار مهم مربوط به ایران از روز گذشته تاکنون، خبر بازداشت افرادی در عربستان است که دولت سعودی آن ها را جاسوسان وابسته به ایران خوانده است. به نوشته «واشنگتن پست»، یک مقام سعودی مدعی شده پلیس این کشور ده عضو «یک حلقه جاسوسی وابسته به ایران» را بازداشت کرده است. البته این افراد ملیت ایرانی نداشته و از هشت عربستانی، یک لبنانی و یک تبعه ترکیه تشکیل شده بودند.

وزارت کشور عربستان سعودی مدعی شده این بازداشت ها در ادامه بازداشت 18 نفر دیگر در ماه مارس انجام می گیرد و هر دو این گروه ها، وابسته به یک حلقه جاسوسی بوده اند. 

در مطلبی مربوط به سوریه، سایت شبکه خبری «ای بی سی نیوز» با انتشار خبری به نقل از یک مقام آمریکایی، مدعی وجود شواهد جدیدی شده که ثابت می کند ایران و حزب الله لبنان در عرصه درگیری های میدانی سوریه حضور مستقیم دارند. به نوشته این سایت، این موضوع را یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا که به همراه جان کری به عمان سفر کرده بود، بیان کرده است. به گفته این مقام، گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» مدعی شده رزمندگانی از ایران و حزب الله در نبردهای اخیر ارتش سوریه با شورشیان در شهر «القصیر» مشارکت داشته اند. وی اظهار داشته این «آشکارترین مداخله مستقیم حزب الله در نبردهای سوریه» است و ایرانی ها نیز آنجا حضور داشته اند. 

ادعاهای جدید مقامات رژیم اسرائیل علیه ایران، در قالب مطلبی در سایت خبری «نیوز مکس» بازتاب یافته است. به نوشته این سایت، وزیر امور راهبردی این رژیم مدعی شده ایران می تواند ظرف یک سال، چندین بمب هسته ای بسازد. «یووال استینیتز» در این رابطه اظهار داشته بلندپروازی های هسته ای ایران بزرگتر از آن چیزی است که اغلب مردم تصور می کنند و این کشور قادر است به یک ابرقدرت هسته ای تبدیل شود. در این راستا، وی مدعی شده در صورتی که جلوی ایران گرفته نشود، این کشور قادر خواهد بود ظرف مدت یک سال، چندین سلاح هسته ای تولید نماید. استینیتز اظهار داشته با توجه به ساختار تأسیسات و برنامه هسته ای ایران، این برنامه به گونه ای طراحی شده که نه فقط برای تولید یک یا دو بمب، بلکه برای تولید تعداد زیادی سلاح هسته ای به کار می آید. 

در نهایت، سایت خبری «آروتز شوا» از تصویب یک قطعنامه جدید حمایت از رژیم اسرائیل در سنای آمریکا خبر داده است.

به نوشته این سایت، رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا اعلام کرده توافقی فراگیر برای تصویب قطعنامه ای جدید در این مجلس وجود دارد که ضمن افزایش حمایت آمریکا از رژیم اسرائیل، اعمال تحریم ها علیه ایران را تشدید کند.

در این قطعنامه که از سوی لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به سنا ارائه شده، ایالات متحده بر حمایت خود از رژیم اسرائیل تأکیدی دوباره کرده و «تهدید ایران هسته ای علیه غرب» را به طور رسمی مورد توجه قرار می دهد. این قطعنامه همچنین از اعمال کامل تحریم های آمریکا و تحریم های بین المللی علیه ایران حمایت می کند./تابناک