اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ 11000 پوندی تاجر تهرانی به یک ایمیل!


هکر 11 هزار پوندی که یک چاپخانه‌دار ایرانی را در دام توطئه خود انداخته است، از سوی اینترپل تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفت.

روزنامه ایران: هکر 11 هزار پوندی که یک چاپخانه‌دار ایرانی را در دام توطئه خود انداخته است، از سوی اینترپل تحت تعقیب بین‌المللی قرار گرفت.

چندی پیش مرد چاپخانه‌داری در تهران با یک شرکت واردات - صادرات در انگلستان ارتباط گرفت تا بتواند یک دستگاه چاپ دست دوم تهیه کند. وقتی شرکت انگلیسی قراردادی را با وی تنظیم کرد، قرار شد مرد ایرانی 22 هزار پوند را در دو مرحله به حساب آنها واریز کند و سپس دستگاه را تحویل بگیرد. به این ترتیب شماره‌حساب شرکت از طریق ایمیل برای مرد چاپخانه‌دار ارسال شد و وی در مرحله اول 11 هزار پوند واریز کرد و بلافاصله تأییدیه گرفت و منتظر ماند تا شرکت، زمان پرداخت مرحله دوم و تحویل دستگاه را خبر بدهد.

ایمیل خانمان‌سوز

مدتی پس از واریز پول به شرکت انگلیسی، یک ایمیل از سوی همان شرکت به مرد چاپخانه‌دار ارسال شد که در آن نوشته شده بود به دلیل برخی مشکلات، شماره‌حساب شرکت تغییر کرده است و باید پول به شماره دیگری واریز شود تا وی بتواند دستگاه چاپش را خریداری کند. این مرد پس از دریافت ایمیل، سریعا بقیه پول را به شماره‌حساب جدید شرکت انگلیسی واریز کرد تا هر چه سریع‌تر دستگاه را تحویل بگیرد اما مدتی گذشت و خبری از شرکت خارجی نشد.

تماس انگلیسی‌ها


در سوی دیگر ماجرا شرکت انگلیسی که خبری از مرد چاپخانه‌دار نداشت، در تماسی از او خواست که هر چه سریع‌تر حسابش را تسویه کند تا دستگاه چاپ را برایش ارسال کنند. مرد ایرانی وقتی این جملات را از آنان شنید شوکه شد چرا که پول را واریز کرده بود و تصور می‌کرد به زودی دستگاه چاپ ارسال خواهد شد. در این مرحله مرد چاپخانه‌دار که گمان می‌کرد شرکت اروپایی سرش را کلاه گذاشته است، ماجرا را برایشان تعریف کرد اما وقتی فهمید آنها هیچ خبری از این ماجرا ندارند و ایمیلی را مبنی بر تغییر شماره‌حساب برایش ارسال نکرده‌اند، فهمید که در دام هکری حرفه‌ای افتاده است. به همین خاطر راهی دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران شد تا هرچه سریع‌تر این هکر 11 هزار پوندی ردیابی شود.

شکایت در دادسرا

22 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مرد چاپخانه‌دار وقتی پیش روی دادیار شعبه دوم دادسرا ایستاد، گفت: در جریان خرید یک دستگاه چاپ از شرکت واردات و صادرات در انگلستان فریب ایمیل یک هکر را خورده‌ام و دار و ندارم به باد رفته است.

این مرد چاپخانه‌دار ادامه داد: وقتی ایمیل تغییر حساب بانکی شرکت را دریافت کردم، اصلا شک نکردم چرا که پیش از آن با همین رویه ایمیلی، شماره‌حساب را گرفته و مرحله نخست را پرداخت کرده بودم و مسئولان شرکت انگلیسی نیز آن را تأیید کرده بودند. بعد از واریز 11 هزار پوند مرحله دوم، منتظر ماندم تا مسئولان شرکت اروپایی اقدامات لازم را برای ارسال دستگاه چاپ انجام بدهند اما خبری نشد و زمانی که تماس گرفتند و من تصور می‌کردم کارها تمام شده است، شنیدم آنها از اینکه من پول را واریز نکرده و پیگیر نیستم، تعجب کرده‌اند. نمی‌خواستم باور کنم اما حقیقت داشت. از من کلاهبرداری شده بود و من نه‌تنها نتوانستم دستگاه چاپ را بخرم بلکه بخش اعظم سرمایه‌ام را از دست داده‌ام و آینده کاری‌ام به خطر افتاده است.

ردیابی‌های سایبری

با ادعاهای این مرد 60 ساله ردیابی هکر تبهکار در دستور کار مأموران پلیس سایبری قرار گرفت. کارآگاهان در بررسی‌های ابتدایی متوجه شدند گروهی ناشناس با هک‌کردن ایمیل وی و تغییر در شماره‌حساب، پول کلاهبرداری‌شده را به حساب خود در کشوری دیگر منتقل کرده‌اند. کارشناسان سایبری با بررسی‌های صورت‌گرفته و همچنین تحقیقات فنی پیرامون موضوع دریافتند در آدرس ایمیل مرد چاپخانه‌دار و فرد طرف قرارداد خارجی، هک صورت گرفته است اما ردی از کلاهبرداران در دست نیست.

بر این اساس، دادیار پرونده با توجه به اینکه کلاهبرداران خارج از مرزهای کشورمان هستند، به اینترپل ناجا دستور داد تا با اقدامات تخصصی و استفاده از ردپاهایی که پلیس سایبری به دست آورده است، هکر 11 هزار پوندی را شناسایی کند و عامل یا عاملان این کلاهبرداری را به دام اندازد.


ویدیو مرتبط :
ایجاد ایمیل در دایرکت ادمین، انتقال ایمیل، پاسخ خودکار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال پاسخ اتوماتیک در ایمیل یاهو




 

ارسال پاسخ اتوماتیک در ایمیل یاهو

 

قطعاً زمان هایی پیش خواهد آمد که به دلیل مسافرت یا تعطیلات کاری به ای میل خود دسترسی نداشته باشید. این تاخیر چندروزه در مطالعه ای میل ها و ارسال پاسخ می تواند به قیمت رنجیده شدن دوستان یا از دست رفتن فرصت های کاری تمام شود. Vacation Response به عنوان یک پاسخگوی اتوماتیک به تمامی ای میل های دریافت شده پاسخی مناسب خواهد داد و از ارسال کننده آنها به واسطه عدم دسترسی شما به صندوق پستی تان پوزش خواهد خواست.


روش کار بسیار ساده است:

بر روی Options از ناحیه بالا و سمت راست صفحه اصلی ای میل خود کلیک کرده و از منویی که ظاهر خواهد شد گزینه Mail Options را انتخاب کنید. از سمت چپ صفحه ظاهرشده گزینه Vacation Response را انتخاب کنید. در صفحه ای که ظاهر خواهد شد گزینه Enable auto response during your vacation را فعال کرده، تاریخ شروع زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت Auto respond from و تاریخ پایان زمان پاسخگویی خودکار را در قسمت up until وارد کنید. در مقابل هر کدام از این گزینه ها، کادر اول برای وارد کردن ماه، کادر دوم برای وارد کردن روز و کادر سوم برای وارد کردن سال در نظر گرفته شده است. در قسمت Generic Response متنی را که مایلید در پاسخ به ای میل های دریافتی به صورت اتوماتیک ارسال شود، درج کنید. این پاسخ می تواند اعلام وصول ای میل و قولی برای مطالعه و پاسخ به آن پس از بازگشت از تعطیلات باشد. در صورت تمایل می توانید در قسمت Special Response پیغامی را به صورت اختصاصی برای ای میل های مورد نظرتان درج کنید. در پایان روی گزینه Save Changes در بالای صفحه کلیک کنید.

منبع:آفتاب