اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ کویت به درخواست عربستان درباره ایران


یک روزنامه چاپ لندن اعلام کرد پس از کشف و ضبط مقادیر زیادی اسحه در کویت، عربستان و اعضای شورای همکاری از این کشور خواسته‌اند روابط خود با ایران را قطع کند اما کویت نپذیرفته است.

خبرگزاری فارس: روزنامه «رأی‌الیوم» چاپ لندن از منابع موثق در خلیج فارس اعلام کرد عربستان سعودی و برخی دیگر از اعضای شورای همکاری از کویت خواسته‌اند روابط خود را با ایران قطع کند اما کویت با این درخواست مخالفت کرده است.

بر اساس گزارش مذکور، این درخواست عربستان پس از بازداشت یک تیم به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات مطرح شده و کویت از عملی کردن درخواست مذکور عذرخواهی کرده است.

حدود دو هفته پیش مقادیر زیادی اسلحه در کویت کشف و انگشت اتهام کشورهای عربی به سمت ایران و حزب‌الله نشانه رفت.

بر اثر اعلام این خبر، موج تبلیغات ضد ایرانی بزرگی در مطبوعات خلیج فارس بخصوص در کویت آغاز شد و برخی کویت را به مماشات با ایران متهم کردند

این موج ضد ایرانی به جایی رسید که «احمد جارالله» سردبیر روزنامه کویتی «السیاسه» که سیاست ضد ایرانی و ضد مقاومت دارد، و همچنین روزنامه «القبس» این کشور در گزارشی به قلم «محمد عبدالمحسن المقاطع»، خواستار تشدید مواضع سیاسی کشورهای عربی علیه ایران شدند و از اعضای شورای همکاری خلیج فارس خواستند تا سفرایشان را از تهران خارج کنند.


ویدیو مرتبط :
تحریم قطر از سوی عربستان و متحدانش و درخواست قطر برای دوستی با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت عربستان برای پاسخ به درخواست ایران


رییس سازمان حج و زیارت گفت: نشست مسئولان حج ایران و وزارت حج عربستان بدون نتیجه پایان یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان: رییس سازمان حج و زیارت گفت: نشست مسئولان حج ایران و وزارت حج عربستان بدون نتیجه پایان یافت.

سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: نشست مسئولان حج ایران و وزارت حج عربستان به دلیل ادامه کارشکنی و دخالت وزارت خارجه عربستان درباره حج تمتع بدون نتیجه پایان یافت.

وی افزود: مقامات عربستانی برای ارائه خدمات کنسولی ، هیچ راهکاری ارائه نداده اند.

اوحدی تصریح کرد:سال های گذشته که کنسولگری ، سفارتخانه و امکانات مختلفی را در عربستان داشتیم،متاسفانه شاهد برخی برخوردهای نامناسب با زائران ایرانی بودیم و در این شرایط که از این امکانات نیز بی بهره باشیم ، مشکلات مضاعف خواهد شد.

رییس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد:عربستان تا روز یکشنبه مهلت دارد که پاسخ پیشنهادات و خواسته های ایران را ارائه کند و اراده جدی خود را برای پذیرش زائران ایرانی نشان دهد.