اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ پرویز پرستویی به شایعات جنجالی


روی بازیگری تعصب دارم و هیچ وقت نمی‌توانم آن را كنار بگذارم اما با هر شرایطی هم مقابل دوربین نمی‌روم.

خبرگزاری ایسنا: پرویز پرستویی با گله از مطالب مطرح شده درباره كناره‌گیری‌اش از بازیگری گفت: روی بازیگری تعصب دارم و هیچ وقت نمی‌توانم آن را كنار بگذارم اما با هر شرایطی هم مقابل دوربین نمی‌روم.

این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار كرد: آن عزیزانی كه از سر خیرخواهی یا كنجكاوی می‌خواهند درباره من بدانند، اگر حال سینما خوب است، حال من هم خوب است!

وی ادامه داد: من با شرایط بیگانه نیستم و نسبت به اتفاقاتی كه می‌افتد نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم اما حالم آنقدر هم بد نیست كه آن‌طور كه برخی مدعی شده‌اند، به كشاورزی رو آورده باشم.

پرستویی با اشاره به صحبت‌های عزت‌الله انتظامی گفت: تمام دغدغه من آن بوده كه پیر دیرم بیان كرد: «از تماشاگر خجالت می‌كشم در این فیلم‌ها كار كنم» و وقتی ایشان خجالت می‌كشند، من باید بمیرم!

وی افزود: به مخاطبی كه در این شرایط پول تو جیبی‌اش را می‌خواهد صرف سینما كند احترام می‌گذارم و علی رغم پیشنهادات زیادی كه داشته‌ام اما هر كاری را قبول نخواهم كرد.



پرستویی با بیان اینكه سینما را به عنوان شغل انتخاب نكرده است، خاطرنشان كرد: من روی بازیگری تعصب دارم و تا زمانی كه نفس داشته باشم نه به خاطر درآمد بلكه به عشق مخاطب كار خواهم كرد و هیچ وقت نمی‌توانم بازیگری را كنار بگذارم و اگر احساس كنم مقابل تماشاگر خجالت نكشم قطعا اولین كاری كه پیشنهاد شود قبول خواهم كرد.

این بازیگر با انتقاد از شرایط موجود سینما گفت: چرا ما به اینجا رسیده‌ایم كه برای جذب تماشاگر آش رشته بدهیم و بازیگر در گیشه سینما بلیت فروشی كند؟ چه زمانی سینمای ما اینگونه بوده است؟

بازیگر فیلم «آژانس شیشه‌ای» افزود: در این وضعیت سینما كارهایی هم می‌شود و یكسری به خاطر خرج دفتر و زندگی‌شان كار می‌كنند و وقتی خود سینمایمان سامان درستی ندارد، من چگونه می‌توانم كار كنم؟

پرستویی با بیان اینكه اهالی سینما باید با آرامش كار كنند، اظهار كرد: باید فضا به گونه‌ای باشد كه اعضای سینما احساس آرامش و امنیت كنند و كاری كه می‌شود بدانیم به ثمر می‌رسد اما در حال حاضر هیچ چیزی به خاطر این آشفتگی ثبات نخواهد داشت.

وی ادامه داد: من هم جزوی از همین سینما هستم و طوری تربیت شده‌ام كه به مخاطب خودم در هر شرایطی احترام بگذارم و باز اعلام می‌كنم اگر فیلمی باشد كه بتواند من را به مخاطب نزدیك كند، قطعا در اولین فرصت این كار را خواهم كرد. تا زمانی هم كه پیش نیاید به احترام مخاطبم این كار را نخواهم كرد.

این بازیگر همچنین درباره پیشنهاد بازی در فیلم «چ» ابراهیم حاتمی‌كیا اظهار كرد: از طرف حاتمی‌كیا پیشنهاد شد اما به دلیل نامساعد بودن شرایط، از ایشان عذرخواهی كردم كه این به وضعیت كلی سینما مربوط می‌شود.

 اینكه گفته می‌شود برای این فیلم 600 میلیون تومان پیشنهاد شد، تاكنون در عمر بازیگری‌ام چنین مبلغی به من پیشنهاد نشده و برای فیلم «چمران» هم اصلا كار به پیشنهاد مبلغ و خواندن سناریو نرسید.     


ویدیو مرتبط :
پاسخ منفی پرویز پرستویی به پیشنهاد میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ پرویز پرستویی به حرف‌های شریفی‌نیا / جایی که ایشان باشد، پا نمی‌گذارم



اخبارپاسخ پرویز پرستویی به حرف‌های شریفی‌نیا

پاسخ پرویز پرستویی به حرف‌های شریفی‌نیا / جایی که ایشان باشد، پا نمی‌گذارم

چند روز پس از صحبت‌های محمدرضا شریفی‌نیا درباره بازیگران سینمای ایران و نقش‌هایی که به او پیشنهادشده، پرویز پرستویی به این سخنان واکنش نشان داد و گفت درجایی که شریفی‌نیا باشد پا نخواهد گذاشت. .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون در بخشی از گفت و گویش با روزنامه سینمایی بانی فیلم به بازیگرانی پرداخته بود که آن‌ها را وارد سینما کرده است. او در همین مصاحبه گفته بود که نقش رضا مارمولک را در فیلم «مارمولک» کمال تبریزی قرار بوده او بازی کند.

پرویز پرستویی که نقش رضا مارمولک را به شکل درخشانی در این فیلم اجرا کرده، حالا به شریفی‌نیا پاسخ داده و گفته که «خدا آن روز را نیاورد که بخواهم جایگزین شریفی‌نیا شوم.»

پرستویی که با ایسنا گفت‌وگو کرده، اظهارات شریفی‌نیا درباره نقش رضا مارمولک را از اساس کذب خوانده و گفته: «این موضوع مهمی نیست و ممکن است یک نقش به چند نفر پیشنهاد شود اما چیزی که آزارم می‌دهد خلاف واقع‌ گویی‌است. کاملاً مطمئنم منوچهر محمدی تهیه‌کننده «مارمولک» که فیلم‌نامه از طرح ایشان شکل گرفت پیشنهاد این نقش را به کسی نداده و از همان ابتدا که فکر این فیلم را مطرح کرد، نقش رضا مارمولک را به من پیشنهاد داد؛ زمانی که حتی نه نویسنده و نه کارگردان انتخاب‌شده بود. خوشبختانه در طول 46 سال بازیگری که هیچ ادعایی هم در کارم ندارم، جایگزین کسی نبوده‌ام.»

پرستویی با بیان اینکه اگر این گفته‌ها از سوی شخص دیگری مطرح می‌شد، جواب نمی‌داده، اظهار کرده: «همیشه گفته‌ام جایی که شریفی‌نیا باشد حضور پیدا نمی‌کنم. حتی اگر بفهمم نقشی قبل از من به او پیشنهادشده باشد، قطعاً قبول نمی‌کنم، هدفی که سال‌ها دنبال کرده‌ام. برنامه «هفت» بارها من را برای حضور در استودیو دعوت کرده است و یکی از دلایل اصلی‌ که نپذیرفتم، نشستن ایشان بر روی آن صندلی است. متأسفانه آن‌قدر اعتمادبه‌نفس دارد که هر چه به ذهنش می‌آید، می‌گوید.»

شریفی‌نیا در این مصاحبه گفته بود که بازیگران بسیاری را به سینمای ایران معرفی کرده یا برای بازی نقش‌هایی پیشنهاد داده که برایشان موفقیت به همراه داشته است. در بین بازیگرانی که شریفی‌نیا از آن‌ها اسم برده، نام بازیگرانی چون زنده‌یاد خسرو شکیبایی، لیلا حاتمی، حسن پورشیرازی، پارسا پیرزفر و... به چشم می‌خورد.

پرستویی با اشاره به این صحبت‌ها گفته: «متأسفانه در بین اسامی که نام‌برده شد از خسرو شکیبایی اسم برده شده که تعصب زیادی روی او دارم و متأسفانه دستش از دنیا کوتاه است و این من را بسیار اذیت کرد. ایشان مدعی شده خسرو شکیبایی را برای «سالاد فصل» انتخاب کرده و جایزه‌ گرفته است. زمانی که شکیبایی در تئاتر و سینما بازیگر حرفه‌ای بود شریفی‌نیا هنوز بازیگر نشده بود و قبل از «سالاد فصل» هم شکیبایی در «هامون» جایزه گرفته بود.»

پرستویی ادامه داده: «یا ویشکا آسایش که در سریال «امام علی (ع)» توسط دایی‌اش مازیار پرتو معرفی شد و ایشان مدعی معرفی این بازیگر شده‌ است، همچنین لیلا حاتمی. درواقع شریفی‌نیا مدعی است همه جماعت سینما را او معرفی کرده و همه نقش‌ها هم برای او نوشته می‌شود و هنگامی‌که وقت ندارد، به سراغ بازیگر دیگری می‌روند. واقعاً باید به ایشان دست‌مریزاد گفت که آن‌قدر پرکار هستند و سرشان شلوغ است.»

اخبار فرهنگی  - خبرآنلاین