اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ ولایتی به اظهارات حداد عادل



پاسخ ولایتی به اظهارات حداد عادل

پاسخ ولایتی به اظهارات حداد عادل

در یک ماهه اخیر حجم تخریب و تهمت علیه بنده چنان بوده که گاه دیگران را به تاسف وامی داشت. شرایط ائتلاف را ناقص و یک سویه بیان می کنند و تصور می‌کنند که تکرار یک حرف نادرست موجب تصدیق آن خواهد شد که یقینا چنین نیست.

علی اکبر ولایتی طی یادداشتی به اظهارات اخیرحدادعادل درباره ائتلاف 1+2 پاسخ داد .

به گزارش ایسنا، متن این یادداشت به شرح ذیل است :

من از اظهارات اخیر آقای دکتر حداد عادل تعجب کردم؛ چرا که ایشان بخشی از مسائل پشت پرده ائتلاف 1+2 را اطلاع دارند و می دانند که توافقات مورد ادعای طرف مقابل عاری از صحت است. البته دلیل کنار کشیدن ایشان از ادامه رقابت‌ها نیز چیز دیگری بوده است، زیرا در بیانیه انصراف خود اعلام نکردند که به نفع ائتلاف و یا حتی شخص خاصی کنار می‌روند.

 

در یک ماهه اخیر حجم تخریب و تهمت علیه بنده چنان بوده که گاه دیگران را به تاسف وامی داشت. شرایط ائتلاف را ناقص و یک سویه بیان می کنند و تصور می‌کنند که تکرار یک حرف نادرست موجب تصدیق آن خواهد شد که یقینا چنین نیست.

 

آنچه به اینجانب مربوط می‌شده است را پاسخ نگفتم تا شیرینی حماسه حضور ملی در انتخابات در کام ملت تلخ نشود. اکنون که در آستانه ماه مبارک رمضان یعنی ماه تهذیب و خود سازی قرار داریم، ترجیح می‌دهم سکوت خود را ادامه دهم، اما این خویشتن داری منوط به پایان یافتن رفتارهای غیر اخلاقی است.

 

عالم سیاست، پختگی، وزانت و صبوری می‌طلبد.‌ خود و دیگران را به صبر و مدارا و واقع بینی سفارش می‌کنم. پر واضح است که اخلاق مداری در سیاست امری نیست که لقلقه زبان باشد و سابقه رفتارهای سیاسی یک فرد بهترین گواه آن است.

بودم آن روز من از طائفه دُرد کشان که نه از تاک ، نشان بود و نه از تاک نشان

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ حداد عادل به شایعات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد



 

 

 

حداد عادل: مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم می‌گیرد

عضو شاخص فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با حمایت از موضع‌گیری‌های اخیر رئیس مجلس درباره جایگاه مجلس ، آن را در جهت دفاع از کیان قوه مقننه دانست و تاکید کرد که مجلس درباره اظهارات رئیس جمهور تصمیم خواهد گرفت .

غلامعلی حدادعادل در رابطه با اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر در راس نبودن مجلس اظهار داشت: موضع گیری آقای لاریجانی و باهنر درجهت  دفاع از کیان مجلس  کفایت می‌کند و البته باید تا چهارم مهر که مجلس بعد از تعطیلات آغاز به کار می‌کند راه‌های مناسب ‌تری پیدا کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌ شهر با بیان اینکه بهتر است در فضای مجلس به این موضوعات پرداخته شود، گفت: ادامه این موضع‌ گیری‌ها قطعاً راه مدبرانه ‌ای نیست و باید در فضای مجلس در این رابطه تصمیم ‌گیری شود.

پیش از این علی لاریجانی، مجلس را عامل جلوگیری از تعدی به حقوق ملت دانسته و آن را برای مقابله با دیکتاتوری در راس امور عنوان کرده بود.

محمدرضا باهنر نیز در مصاحبه ای تاکید کرده است هیچ تغییری در قانون اساسی ایجاد نشده است که بتواند بحث در راس امور نبودن مجلس را مستقر کند و این سخنان بیشتر توهمات است. اگر بخواهیم مقایسه ‌ای داشته باشیم، پیش از تغییر قانون اساسی، بنا بر اصل 113 رئیس جمهور تنظیم کننده روابط قوای سه ‌گانه بود که مطابق اصل110 قانون کنونی این مسئولیت به رهبری واگذار شده است.

این سخنان در پی آن بیان شد که رئیس جمهور در مصاحبه ای ابراز عقیده کرد که دوران در راس امور بودن مجلس پایان یافته است .