اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

پاسخ وزارت ارتباطات به ادعاهای یک رسانه


وزارت ارتباطات و فناوری با صدور اطلاعیه ای، ادعاهای مطرح شده در یک روزنامه که خبری با عنوان «پروژه نفوذ در مدیریت سایبری رد پای سرشاخه» منتشر کرده بود، پاسخ داد.

خبرگزاری ایرنا: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جوابیه ای را در پاسخ به ادعاهایی که در یکی از روزنامه های کشور مطرح شده بود و جهت تنویر افکار عمومی منتشر ساخت.

دربخشی از این جوابیه آمده است: مدیران این وزارت و سازمان ها و شرکت های تابعه تا زمان انتشار گزارش آن رسانه هیچگونه دعوت نامه رسمی یا غیررسمی برای «نزار ذاکا» جهت حضور یا شرکت در هیچ همایشی ارسال نکرده اند و لذا ارتباط فرد نامبرده با مجموعه این وزارت تکذیب می شود.

«یکی از وظایف و دغدغه های فکری کارشناسان و مدیران مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمتگزاری صادقانه به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت منویات مقام معظم رهبری(حفظ اله) است.»

«به همین منظور تقویت توان علمی و صیانت از منافع و مواضع نظام اسلامی ایران در همه مراجع بین المللی به ویژه در امر شکستن انحصار آمریکا و حاکمیت همه کشورها بر اینترنت، یکی از مأموریت های اصلی این وزارتخانه است. بر این منوال در همه مجامع جهانی مرتبط که نمایندگان دولت ها حضور دارند نمایندگان ما نیز با هماهنگی نهادهای ذیربط حضور داشته و مصالح ملی را دنبال کرده اند.»

در ادامه جوابیه آمده است: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعدادی از نهادهای جهانی عضویت داشته و وظیفه این وزارتخانه دفاع از حقوق کشور درمجامع مذکور است که در این میان می توان به اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) نشست های سران درباره جامعه اطلاعاتی wsis، موسسه جهانی اینترنتی راهبری نام آدرس ها اینترنتیICANN و شعبات منطقه ای آن، اجلاس جهانی حاکمیت اینترنت بنام IGF که از حدود 8 تا 10 سال قبل فعال شده و در دولت قبل دو بار در کشورهای مختلف تشکیل و نمایندگان وزارت ارتباطات وقت نیز در آن شرکت داشته اند، اشاره کرد.

«هیچ یک از مدیران فعلی وزارت ارتباطات در اجلاس مورد اشاره آن روزنامه حضور نداشته اند.»

«مطالبی که در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات در گزارش منتشر شده است به علت فقدان اطلاعات صحیح، غیرمنصفانه و عاری از حقیقت است. در پروژه شبکه ملی اطلاعات این وزارتخانه همت ویژه و همه جانبه خود را صرف جبران عقب ماندگی های قبلی کرده و از تمام ظرفیت های فنی و مشورتی نخبگان ایرانی داخل و خارج کشور که در دسترس هستند و شرکت های داخلی استفاده کرده، بدون اینکه از شرکت مشاور خارجی در این فعالیت استفاده کند.»

«به زودی به طور کامل گزارش نهایی در جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح خواهد شد. اگرچه استفاده از توان علمی شرکت های مشاور بین المللی محل اشکال نیست.»

«احتمال حضور برخی عناصر معاند و همسو با دشمنان کشور ما در اجلاس های جهانی مسبوق به سابقه بوده و نمایندگان دولت جمهوری اسلامی با آگاهی و آموزش های لازم در این اجلاس ها پیگیر منافع ملی مربوط بوده و هستند.»

«اجلاس MENOG نیز بخشی از سازوکار هماهنگی بین اپراتورهای شبکه و اینترنت در خاورمیانه است که در سال جاری علیرغم مخالفت و کارشکنی برخی دولت های عربی منطقه خیلج فارس، توافق شده است که در ایران با مسئولیت یکی از نهادهای فعال در امور اینترنت کشور که ارتباط تشکیلاتی با این وزارتخانه ندارد، برگزار شد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز صرفا حامی و همکار این امر خواهد بود. و در این خصوص هیچ تعاملی با موسسه یا تشکیلاتی که ذکر شده است تا کنون وجود نداشته و هیچ ارتباطی برقرار نیست.»

«فعالیت های با ارزش حمایت از انواع کار آفرینی ها و نوآوری ها در قلمرو فناوری اطلاعات یک امر حیاتی برای رشد و توسعه کشور و اشتغال جوانان به ویژه تحصیل کردگان دانشگاهی است و باید با همکاری همه رسانه های جمعی همانند آن نشریه پرسابقه در سطح ملی گسترش یابد و هرگونه خلل در این روند، کشور و جوانان مستعد ما را از فرصت های رشد و اشتغال محروم می کند.»

«اینکه احتمال داشته باشد دشمنان ما از این پنجره نیاز ملی خواسته باشند عرصه منافع ملی دست درازی کنند، مورد غضب همه بوده و ما نیز به همراه همه نیروهای توانمند حافظ امنیت ملی برای جلوگیری و رفع آن فعال بوده و خواهیم بود و نمونه این امر عدم حضور یا مشارکت این وزارت و مدیران مربوط در بسیاری از مجامع ناشناخته تشکیل شده در بیرون کشور بوده است که بعضاً در گزارش منتشر شده شما ذکر شده است.»

«فعالیت های معاندانه مراکزی همانند اصل 19 در ایران تحت نظر بخش امنیت کشور بوده و نحوه مقابله با اقدامات این معاندین نیز توسط نهادهای یادشده مدیریت می شود؛ این وزارت و مدیران مربوطه براساس اصول سیاست های نظام، هیچ ارتباطی با مراکز یادشده نداشته و ندارند.»

در این جوابیه آمده است: در پایان لازم می داند از تلاش نیروهای وفادار و سربازان گمنام امام زمان(عج) و نهادهای امنیتی کشور برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به کشور و صدمه به منافع ایران اسلامی عزیز قدردانی کرده و حمایت و همکاری همه جانبه برای تقویت کار ایشان را اعلام کنیم و مجدداً هرگونه ارتباط و تعامل این وزارت با آقای نزار ذاکا تکذیب می شود و انتظار دارد آن رسانه در انتشار مطالب نادرست و ادغام فعالیت های خادمان ملت با موارد مشکوک و ضدنظام احتراز داشته و موجب هتک حرمت و تشویش اذهان عمومی فراهم نشود.

«بدیهی است حق پیگیری از طریق مراجع ذیصلاح برای این وزارت محفوظ است.»

یکی از روزنامه های کشور یکشنبه هفته جاری (17 آبان ماه) اقدام به درج مطلبی با عنوان «پروژه نفوذ درمدیریت سایبری رد پای سرشاخه» کرده و مواردی را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت داده بود.


ویدیو مرتبط :
دستاوردهای وزارت ارتباطات در شركت ارتباطات زیرساخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ وزارت امور خارجه به ادعاهای رئیس جمهور آمریکا



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, سخنگوی وزارت امور خارجه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اتهامات و ادعاهای مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در مقاله رئیس جمهور آمریکا را بی اساس دانست و آن را رد کرد.

به گزارش  ایسنا، مرضیه افخم تصریح کرد: ادعاهای تکراری مقامات آمریکا که همسو با منافع رژیم صهیونیستی و برای کسب رضایت لابیهای طرفدار اسرائیل مطرح می شود، نشانگر تردید و عمق سردرگمی مسئولین آمریکایی در ترجیح منافع ملی خود است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سیاست خارجی آمریکا به شدت اسیر رقابتهای سیاسی و حزبی داخل این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده های موهوم و خطرناک و هراس افکنی است که تاکنون هزینه ها و خسارت های جبران ناپذیری را برای جهانیان در پی داشته است و امروز یکی از از ریشه های اصلی ناامنی بین المللی است.

مرضیه افخم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مهمترین منبع بی ثباتی و گسترش تروریسم در خاورمیانه است و حمایت دولت های آمریکا از این رژیم و سیاست ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی و آموزش و تجهیز آنها، آمریکا را در موضع متهم قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش در عرصه های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمی پذیرد، اضافه کرد:‌ تهدید به حمله نظامی خلاف منشور و اصول ملل متحد بوده و موجب مسئولیت بین المللی برای دولت و مقامات ایالات متحده آمریکا می باشد.


  اخبار  سیاست  خار جی  - ایسنا